ترکیب تیم منتخب تاریخ آرژانتین مشخص شد/عکس

اتحادیه فوتبال آرژانتینی (AFA) با کمک 6 نفر از برجسته‌ترین شخصیت‌های فوتبال این کشور از جمله کارلوس ایسکیا، روبن اینسوا، دیه‌گو کوکا، ریکاردو زیلینسکی و ریکاردو رتزا، 11 بازیکن برتر تاریخ تیم ملی آرژانتین در تمامی ادوار را معرفی کرد.

در این تیم که سیستم 3-3-4 دارد، اوبالدو فیول، سنگربان آلبی‌سلسته‌ای که سال 1978 برای اولین بار فاتح جام جهانی شد، درون دروازه قرار دارد. او با 58 بازی ملی برای آرژانتین، دومین بازیکن از نظر تعداد حضور در ترکیب آلبی‌سلسته محسوب می‌شود.

در خط دفاعی تیم منتخب تاریخ آلبی‌سلسته خاویر زانتی که با 145 بازی ملی رکورددار بیشترین حضور در تیم ملی آرژانتین است و 5 گل ملی هم در کارنامه دارد در کنار روبرتو پرفومو که به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال آرژانتین شناخته می‌شود به ترتیب به عنوان دفاع چپ و دفاع میانی (سمت چپ) قرار گرفته‌اند. دانیل پاسارلا، کاپیتان تیم قهرمان جام جهانی 1978 نیز دیگر مدافع میانی است که متمایل به راست بازی می‌کند. در سمت راست خط دفاع تیم منتخب تاریخ آلبی‌سلسته هم آلبرتو تارانتینی قرار دارد که سال 1978 به عنوان دفاع راست به قهرمانی آلبی‌سلسته کمک کرد.

در خط میانی تیم منتخب تاریخ آلبی‌سلسته، میگل آنخل بریندیسی که جزو برترین هافبک‌های راست تاریخ فوتبال آرژانتین است و فرناندو ردوندو که در زمره برترین هافبک‌های دفاعی آبی‌‌‌و‌سفیدپوشان آمریکای جنوبی است، یک خط عقب از تر اسطوره بی‌چون‌وچرای تاریخ فوتبال کشورشان یعنی دیه‌گو مارادونا قرار گرفته‌اند، مارادونایی که پست شماره 10 را به عنوان هافبک هجومی و بازیساز تیم ایفا می‌کند و با درخشش خود در جام جهانی 1986 مسبب دومین قهرمانی آلبی‌سلسته در جام‌های جهانی شد.

خط حمله تیم منتخب تاریخ آلبی‌سلسته نیز سه تن از برترین مهاجمان تمامی ادوار فوتبال آرژانتین را در خود جای داده که در سمت راست آن، برترین بازیکن حال حاضر فوتبال این کشور یعنی لیونل مسی قرار گرفته است. گابریل باتیستوتا، برترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین که 56 گل ملی، سه دوره حضور در جام جهانی و چهار جام قهرمانی در کارنامه ملی‌اش دیده می‌شود، به عنوان مهاجم نوک ایفای نقش می‌کند و سمت چپ او نیز ماریو کمپسی قرار دارد که جزو ستاره‌های قهرمان جام جهانی 1978 بود.