امیدوارم سوشا به پرسپولیس برگردد

در روزهایی که سوشا مکانی در بازداشت به سر می‌برد و اغلب پرسپولیسی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند، مصاحبه مدافع ملی‌پوش این تیم و دفاع از همبازی‌اش می‌تواند قابل تأمل باشد.

 

رامین، می‌دانیم در اردوهای پرسپولیس و تیم ملی اغلب هم‌اتاق سوشا مکانی بودی. او را چطور شخصیتی دیدی؟

پسری با قلبی پاک و صاف. (آهی می‌کشد) واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. هنوز باورم نمی‌شود چنین مشکلی برای سوشا پیش آمده باشد که کارش را به بازداشت و زندان بکشاند.

به نظر خیلی ناراحت می‌رسی.

چون با سوشا در اردوهای پرسپولیس و تیم ملی زندگی کرده‌ام. توی دلش چیزی نیست. (لحظه‌ای مکث می‌کند و سپس ادامه می‌دهد) همه آدم‌ها و جوانان شیطنت‌هایی ممکن است داشته باشند یا چیزی توی گوشی‌شان باشد اما طفلکی این سوشا بود که... نمی‌دانم. ناراحتم و خیلی هم ناراحتم. غم درگذشت مادربزرگم کم بود و حالا خبر دستگیری سوشا هم حالم را گرفت. از همه شما خبرنگاران و فوتبالیست‌ها و کسانی که می‌توانند، خواهش می‌کنم دست سوشا مکانی را بگیرید. او را ببخشید.

بعد از بازداشت سوشا، خیلی‌ها هم او را محکوم کردند و برخی دروازه‌بانان دیگر نیز برای جانشینی او در پرسپولیس اعلام آمادگی کردند.

این رسمش نیست؛ لگد زدن به سوشا، این رسم مردانگی نیست. سوشا هم‌اتاقی و دوست من است. از آن گذشته یک سرمایه ملی است. کلی برای او هزینه شده تا به این نقطه برسد و حالا... متأسفانه سوشا مکانی اولین نفری بود که این اتفاق برایش افتاد. خداوکیلی این رسمش نیست. خیلی حالم گرفته است. هیچ‌کس فکر خانواده سوشا را نمی‌کند و کسی نمی‌داند آنها چه حالی دارند. همه ما پرسپولیسی‌ها ناراحتیم و از اسطوره‌های تیم می‌خواهم به سوشا کمک کنند.

البته علی پروین در مصاحبه با ما اعلام آمادگی کرد تا برای حل مشکل سوشا مکانی پا پیش بگذارد.

دست آقای پروین درد نکند. اتفاقاً مصاحبه آقامهدی مهدوی‌کیا را هم خواندم که خیلی مؤدبانه و منطقی گفته بود نباید به زندگی شخصی افراد ورود کرد و امیدوارم این دو عزیز و همین‌طور علی‌آقا کریمی که خیلی هم به او ارادت داریم، بزرگی کنند و برای حل مشکل سوشا مکانی پیش‌قدم شوند. من روحیات سوشا را خوب می‌شناسم و می‌دانم الان شرایط خیلی بدی دارد.

همین امروز هم به زندان اوین منتقل شد.

(با ناراحتی) خیلی بد شد. من سوشا را می‌شناسم. با او هم‌اتاق بودم و هر وقت هم عصبانی می‌شد، بلافاصله پشیمان می‌شد و عذرخواهی می‌کرد. الان هم می‌دانم سوشا مکانی به شدت پشیمان است. از همه می‌خواهم او را کمک کنند، حتی از استقلالی‌ها!

 

بی‌تعارف چقدر سوشا مکانی را در این ماجرا مقصر می‌دانی؟

به هر حال یک بازیکن ملی باید حواسش جمع باشد و خودش را کنترل کند چون روی او زوم می‌شود و همه به عنوان الگو از طرف اسم می‌برند اما در نظر داشته باشید که عکس‌های خصوصی سوشا هک شده است.

درباره اشتباه سوشا چیزی نگفتی.

اشتباه سوشا این بود که توی گوشی‌اش این عکس و فیلم‌ها را ذخیره یا به بعضی‌ها اعتماد کرد. سوشا جوان ساده‌دلی است که خیلی زود به آدم‌ها اعتماد می‌کند و متأسفانه شنیدم که او را هک کردند. برای سوشا دعا می‌کنم و امیدوارم هرچه زودتر به پرسپولیس برگردد.