از وقتی که بهرام افشارزاده به صورت رسمی اعلام کرد که مسئولیت نقل و انتقالات باشگاه در نیم فصل را خودش بر عهده دارد به نظر عده ای دنبال این هستند که روند نقل و انتقالات استقلال در گذر از پیچ و خم هایی قرار گیرد.

هر چند که افشارزاده عموما مدیری است که کمتر حاضر می شود مسائل حاشیه ای تیمش را به طور رسمی عنوان کند و یا حتی بخواهد در دفاع از چنین مطالبی صحبت کند. او همیشه ترجیح می دهد یا چنین مسائلی را منکر شود یا در سکوت به کارش بپردازد. البته که گاهی این سکوت به افشارزاده کمک می کند و گاهی هم باعث سواستفاده از این رفتار این مدیر باسابقه می شود.

در هر صورت بهرام افشارزاده در جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد اقدام جالبی را انجام داد تا از هر گونه حاشیه در روزهای بعد از نقل و انتقالات جلوگیری کند.

سرپرست باشگاه استقلال به صورت رسمی در نامه ای که به اعضای هیات مدیره و شخص پرویز مظلومی داده توضیح داده که نفرات لیست اول مظلومی به دلایلی که بابت هر کدام آمده «که اکثریت آنها یا سرباز هستند و یا باشگاهشان به هیچ عنوان راضی به صدور رضایتنامه نبود» یا قابل جذب نیستند یا به خدمت گرفتن آنها کار مشکلی است. نفرات مورد نیاز مظلومی شامل بختیار رحمانی، مسعود حسن‌زاده، علی حمودی، آرش افشین، گابریل و داریوش شجاعیان بود.

افشارزاده در واقع با این کار خود به آنهایی که شاید قصد داشتند در آینده باشگاه استقلال را بابت جذب این نفرات بی کفایت می‌خوانند نشان دهد که از قبل به سرمربی تیم رسما اعلام شده که چرا جذب این نفرات ممکن نیست و این مسئله ربطی به درایت و کفایت باشگاه ندارد. 

سرپرست استقلال همچنین از مظلومی خواست تا لیست جدید خود را به طور رسمی به او ارائه دهد اما مظلومی امروز در حالی که در جسله با افشارزاده شرکت کرد باز هم لیستی به افشارزاده ارائه نداد و فقط اعلام کرد که بازیکن خارجی می خواهد.او در حالی این خواسته را اعلام کرده که در جلسه هیات مدیره استقلال نظر اکثریت بر این بوده که استقلال با توجه به مشکلاتی که برای ریوالدو و کرار به وجود آمد بازیکن خارجی نگیرد اما سرمربی استقلال امروز نظری خلاف جمع اکثریت مدیران تیمش عنوان کرده است و درخواست بازیکن خارجی بعد از بررسی فیلم آنها داده است.

مظلومی قرار شده بازیکن مورد نظر خود را به باشگاه معرفی کند هر چند باشگاه رسما خواستار فهرست کتبی بازیکنان از سوی مظلومی است.