کاپیتان به لیگ ایران بازمی گردد

به نظر می رسد دوران حضور آندرانیک تیموریان در لیگ قطر به پایان رسیده و او باید با ام صلال فسخ قرارداد کند. این خبری بود که حدود دو هفته قبل توسط روزنامه الوطن منتشر شد و البته شکل واقعی به خود گرفت. آندو حالا باید ابتدا قرارداد خود را با ام صلال فسخ کند و سپس به دنبال تیم جدیدی برای ادامه فوتبال خود باشد.

 

بازگشت به لیگ ایران می تواند یکی از گزینه های کاپیتان تیم ملی باشد. او که پیشتر از لیگ قطر به تراکتورسازی منتقل شده بود برای نیم فصل دوم هم می تواند به ایران برگردد و پیراهن یک باشگاه لیگ برتری را بر تن کند.

 

سوال اصلی اما این است که آندو با حضور در لیگ ایران کدام باشگاه را برای ادامه فوتبال خود انتخاب خواهد کرد یا اینکه کدام تیمها برای جذب او ابراز علاقه می کنند؟ استقلال می تواند اولین گزینه تیموریان باشد. بازگشت به تیم سابق خود اما پرویز مظلومی صراحتا اعلام کرده که نیازی به آندو ندارد. استقلال در پست هافبک میانی دو بازیکن آماده به نام های روزبه چشمی و امید ابراهیمی در اختیار دارد. این دو بازیکن و هماهنگی شان یکی از دلایل اصلی موفقیت استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر و جام حذفی است. پس استقلال نمی تواند مقصد بعدی آندو در لیگ ایران باشد.

 

تیموریان به جز استقلال در تراکتورسازی هم بازی کرده و در دو مقطع پیراهن این تیم را پوشیده. تراکتورسازی می توانست یکی از گزینه های تیموریان باشد اما حضور امیر قلعه نویی مانعی بزرگ برای بازگشت آندو به تبریز است. به این ترتیب تیموریان پیشنهاد بازی در تراکتورسازی را هم دریافت نخواهد کرد.

سپاهان دیگر تیم مدعی است که می توانست مقصد آندو باشد اما مدیران و کادر فنی این باشگاه به تازگی با هافبکی بوسنیایی به نام سیناد ایبریچیچ به توافق رسیده و او را جذب کرده اند. در پست هافبک دفاعی هم ترافیک در سپاهان وجود دارد. هم علی کریمی هست و هم میلاد سرلک و البته فوزیل موسی اف و حتی رسول نویدکیا. پس سپاهان هم نمی تواند تیم آینده آندو باشد.

 

ذوب آهن دیگر گزینه آندو است اما مسئولان این تیم بعد از جدایی اکبر صادقی تصمیم به جذب احمد امیر کامدار گرفتند تا هافبک سابق سیاه جامگان همراه با قاسم حدادی فر و مهدی مهدی پور خط میانی این تیم را تشکیل بدهد. با خرید کامدار به نظر نمی رسد ذوب آهن نیازی به جذب هافبک جدید داشته باشد.

 

از جمع تیمهای مدعی پرسپولیس، صبا و سایپا باقی می مانند. آندرانیک تیموریان با سابقه سالها بازی برای استقلال قطعا به پرسپولیس نخواهد رفت. البته پرسپولیسی ها هم با وجود کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و مهرداد کفشگری نیازی به جذب هافبک جدید ندارند. از طرفی سایپا هم جواد نکونام، روزبه شاه علیدوست و ابراهیم صادقی را در مرکز خط میانی در اختیار دارد و بعید است هافبک جدیدی با خاصیت تدافعی جذب کند. صبا هم اکبر صادقی را از ذوب آهن جذب کرده و البته فرشید باقری و ابولفضل ابراهیمی را در خط میانی خود در اختیار دارد.

 

با این وجود به نظر می رسد آندرانیک تیموریان در بازگشت احتمالی به لیگ ایران، مشتری خاصی در میان تیمهای اول تا نهم جدول (به جز نفت تهران و استقلال خوزستان) نداشته باشد.

 

به جز این دو تیم هم، گسترش فولاد و فولاد می توانند تیم های  مناسبی برای کاپیتان تیم ملی باشند. آندو که همیشه در نیم فصل های دوم  حضور در ایران عالی کار کرده است درصورت بازگشت به ایران از جذابیت های تیمی خواهد بود که به آن خواهد پیوست.