با مدافع اسبق تیم ملی، پرسپولیس و استقلال گپ و گفتی زدیم که می‌خوانید.

 

جدا از اینکه بازی خیریه مشهد از تلویزیون پخش شد، رسانه‌ها نیز از این بازی ویدئو منتشر کردند، چطور شما 2 مرتبه روی خداداد عزیزی که دوست صمیمی‌تان است، خطای شدید انجام دادید؟

چه‌کار می‌کردم؟ توپ خداداد را نمی‌شود گرفت، پس باید پایش را بزنی!

دلخور نشد؟

شاید اگر بازیکن دیگری در یک بازی دوستانه این‌طور رویش خطا می‌کرد به هم می‌ریخت اما مرا که می‌دید، خنده‌اش می‌گرفت. البته من توپ را می‌زدم و بعد پای خداداد به پای من گیر می‌کرد و سرنگون می‌شد. ضمن اینکه مطمئن بودم مصدوم نمی‌شود چون خداداد از چند سال قبل در مشهد ژیمناستیک کار می‌کند و انعطاف بدنی خوبی دارد!

شوخی می‌کنی؟

مگر ندیدید چقدر قشنگ و سرعتی غلت می‌زد. عزیزی اگر اراده کند، می‌تواند قهرمان این رشته شود. (خنده) البته این حرف‌ها که شوخی است و بنده مخلص رفیقم هستم.

به نظر می‌رسید تیم منتخب مشهد نمی‌خواست برنده بازی باشد.

نفرات این تیم از حدود 10 سال قبل کنار یکدیگر بازی می‌کنند و تیم‌شان واقعاً قدرتمند است. اتفاقاً اوایل بازی احساس کردم خداداد به همبازیانش می‌گوید نباید از تیم مهمان جلو بیفتید. بعد سمتش رفتم و گفتم چرا بازی را شل گرفته‌ای که جواب داد: درست نیست ما بخواهیم بازی را ببریم. شماها قهرمانان ملی هستید و تیم ما خیلی هماهنگ است و در عین حال شما تمرین نداشته‌اید و به خاطر من آمده‌اید مشهد. ما بازی را ببریم که چه بشود؟ بعد از هر گلی که می‌زدیم، من دستانم را مشت و شادی می‌کردم تا برای خداداد کری بخوانم، او هم می‌خندید و می‌گفت: عشق کن!

در کلیپ‌های پخش شده در هنگامی که یک کودک معلول صحبت می‌کرد، اکثر شما به گریه افتادید، چطور اینقدر احساساتی شده بودید؟

بارها در مؤسسات خیریه کودکان بی‌سرپرست یا معلول را دیده بودیم ولی به عمرم احساسی که در مؤسسه همدم مشهد پیدا کردم را تجربه نکرده بودم. یادم هست یک بار در قبرستان بقیع خیلی دگرگون بودم ولی در این مؤسسه خیریه حالم دگرگون‌تر از آن ساعتی بود که در قبرستان بقیع سپری کردم. چهره‌های کودکان معلول و بی‌سرپرست مؤسسه همدم فتح‌المبین مشهد نورانی بود. پاکی و معصومیت آنها چشم هر انسانی را خیس می‌کند. خداداد خیلی احساساتی است ولی من همیشه سعی می‌کنم خودم را نگه دارم و در خلوت خودم آشفته می‌شوم ولی در مؤسسه همدم هیچ‌کس نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد.

درباره لیگ برتر صحبت کنیم و مدعیان قهرمانی؟

بعد از شروع دوباره مسابقات مشخص می‌شود کدام تیم‌ها مدعی هستند. هر تیمی در تعطیلی 40 روزه خوب آماده شود، در هفته‌های باقی مانده می‌تواند نتیجه بگیرد. اول فصل نظرم قهرمانی سپاهان بود اما از دست دادن مهره‌های کلیدی سبب شد این تیم نتایج مورد نظر را نگیرد. اکنون استقلال خوزستان معادلات را به هم زده و نتایج خیلی خوبی گرفته است. صدرنشینی استقلال تهران عجیب نیست چون تیم‌شان خوب است و اگر 2، 3 بازیکن خوب برای وسط زمین و کنار بگیرند، می‌توانند قهرمان شوند. پرسپولیس در چند هفته اخیر عملکرد مطلوبی داشته و خلاصه در بین این تیم‌ها توانایی استقلال تهران برای قهرمانی بیشتر است مگر اینکه این تیم دچار مشکلات درونی نظیر اختلاف یا مشکلات مالی شود.

درباره اتفاق رخ داده برای سوشا مکانی چه نظری داری؟

فقط سوشا مقصر نیست، مدیرانی که با او کار کرده‌اند و اطرافیانش باید مراقبش می‌بودند. امیدوارم سوشا به سرنوشت مجاهد خذیراوی دچار نشود و با حل مشکلاتش به صحنه برگردد و مسلماً از این به بعد حواسش جمع‌تر از همیشه خواهد بود.