او ابتدا در خصوص حضورش در باشگاه استقلال که روز چهارشنبه اتفاق افتاد، به خبرورزشی می‌گوید: من برای پیگیری طلبم به باشگاه استقلال رفتم و با مسئولان این باشگاه صحبت کردم. آنها قول دادند در آینده‌ای نزدیک طلبم را بدهند و نمی‌دانم این آینده نزدیک چه زمانی از راه می‌رسد. من از استقلال شکایت نمی‌کنم و وقتی مدیران این باشگاه از جمله آقای افشارزاده و اعضای هیأت‌مدیره قولی می‌دهند، روی قول آنها حساب می‌کنم. مهاجم سیاه‌جامگان در مورد شرایط فعلی تیمش ادامه می‌دهد: در آخرین بازی قبل از تعطیلات برد روحیه‌بخشی آوردیم و امیدواریم با تلاش بازیکنان و کادر فنی شرایط بهتری در 13بازی باقی‌مانده داشته باشیم. ما باید تلاش کنیم تا امسال جزو تیم‌های سقوط‌‌‌کننده نباشیم.

مهاجم سیاه‌جامگان در مورد اینکه امسال کدام تیم‌ها مدعی جدی قهرمانی هستند، می‌گوید: استقلال با ادامه این روند یک مدعی جدی است و دو مدعی جدی دیگر از نظر من، ذوب‌آهن و پرسپولیس هستند. در حال حاضر این 3 تیم نسبت به بقیه شانس بیشتری برای قهرمانی دارند ولی فعلاً چیزی مشخص نیست.

عنایتی مهاجم سابق استقلال مدتی پیش از این باشگاه گلایه کرده و منظورش این بود که آنها مهاجمی مثل پرو پییچ را جذب کردند و او را کنار گذاشتند. عنایتی در مورد این موضوع می‌گوید: من دوست ندارم در مورد شخص صحبت کنم. من سال‌ها در استقلال با کمترین چشمداشت زحمت ‌کشیدم. فقط 4 سال برای این تیم بازی کردم اما بیشترین بازدهی را در تاریخ استقلال داشتم و دومین گلزن برتر این باشگاه هستم. گاهی اوقات توقع داریم تصمیماتی که گرفته می‌شود با تفکر بیشتر باشد. شما فراموش نکنید اگر من در استقلال می‌ماندم و نیمکت‌نشین هم می‌شدم، هیچ حاشیه‌ای درست نمی‌کردم.

عنایتی در قسمت دیگری از حرف‌هایش خاطرنشان می‌کند: وقتی از استقلال رفتم، 50 گل دیگر در لیگ زدم. البته زمانی که از امارات برگشتم، قصد داشتم تا آخر فوتبالم در استقلال بمانم ولی قسمت نبود. من حاضر نیستم التماس کنم تا بعدها بعضی‌ها بگویند من عنایتی را در فلان تیم نگه ‌داشتم. اگر هم تا اینجا رسیده‌ام، فقط با تلاش خودم و لطف خدا بوده است.

مهاجم سیاه‌جامگان در مورد مشکلاتی که برای سوشا مکانی به‌ وجود آمده است، می‌گوید: من امیدوارم این مشکلات ختم به خیر شود. هر انسانی ممکن است اشتباه کند ولی از هواداران فوتبال و رسانه‌ها خواهش می‌کنم به این موضوع دامن نزنند. مکانی تاوان اشتباهش را پس داده است.