سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص منتفی شدن حضور لوسیانو ادینیو در تراکتورسازی، اظهار داشت: با گزینه‌های دیگری در حال مذاکره هستیم. دو گزینه جدید که یک مهاجم سوئدی و یک برزیلی هستند به ما معرفی شدند و قرار است امیر قلعه‌نویی آنها را ببیند، صحبت‌های لازم را انجام دهیم، پیش‌قرارداد را بفرستیم و نظر آنها را بگیریم تا به نتیجه برسیم. البته از همه چیز مهمتر تصمیم قلعه‌نویی است و باید ببینیم او برای چه بازیکنی اعلام نیاز می‌کند.

وی درباره اینکه با توجه به قرار گرفتن آلویز نانگ در لیست فروش نفت تهران این بازیکن چقدر شانس حضور در تراکتورسازی را دارد، گفت: وضعیت این بازیکن را پیگیری کردیم، به باشگاه نفت تهران نامه رسمی زدیم و گویا بحثی بین این باشگاه و خود بازیکن وجود دارد که ما باید ببینیم شرایط چگونه است. باید ببینم قرارداد او فسخ شده یا همچنان باشگاه نفت باید درباره‌اش تصمیم بگیرد که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. نه می‌دانیم که باید از طریق باشگاه نفت اقدام کنیم و نه می‌دانیم باید مستقیم با خود این بازیکن مذاکره داشته باشیم. به همین دلیل منتظریم وضعیت او مشخص شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه پرسپولیس برای جذب مهرداد طهماسبی اقدامی کرده است یا نه، خاطرنشان کرد: نه پرسپولیسی‌ها نامه‌ای زده‌اند و نه درخواستی داشته‌اند. در خصوص طهماسبی فقط از باشگاه فولاد نامه رسمی داشتیم که ما هم شرایط‌مان را گفتیم و خواسته‌ایم چاگو یا جماعتی را معاوضه کنند.

عباسی درباره اینکه اگر پرسپولیسی‌ها هم برای طهماسبی اقدامی کنند باشگاه تراکتورسازی خواستار معاوضه بازیکن خواهد بود یا رضایت‌نامه این بازیکن صادر می‌شود، اظهار داشت: پرسپولیسی‌ها هنوز نامه‌ای نزده‌اند و باید ببینم آیا تمایلی به جذب این بازیکن دارند یا نه، چون نمی‌توانیم یک طرفه مسئله‌ای را مطرح کنیم.

وی در خصوص حاشیه‌های مربوط به انتقال مهدی شریفی به تراکتورسازی و تغییر کد سربازی این بازیکن و اینکه باران‌چشمه اعلام کرده مسئولان باشگاه تراکتورسازی حق صحبت کردن با این بازیکن را قبل از مشخص شدن وضعیتش نداشته‌اند، گفت: اگر صحبت با شریفی از سوی مقام رسمی باشگاه تراکتورسازی بوده باشد، من صحبت سردار باران‌چشمه را قبول دارم. اگر شریفی با مدیرعامل یا یک نفر از مسئولان کمیته نقل‌وانتقالات جلسه داشته باشد، ثبت قرارداد شود و ما شرایط باشگاه را برای این بازیکن توضیح بدهیم، این صحبت‌ها درست است، اما ما اصلاً هیچ صحبت رسمی با این بازیکن نداشتیم. اول فصل قرار بود این بازیکن به تراکتورسازی بیاید و اعلام کرد می‌خواهد سرباز شود، اما شرایط تحصیلی‌اش این اجازه را به او نداد که سرباز شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی افزود: با آغاز تعطیلات نیم‌فصل شریفی بار دیگر آمد و اعلام کرد دیگر نمی‌تواند ادامه تحصیل بدهد و حتماً باید سرباز می‌شد. باشگاه تراکتورسازی که مسئول نظام وظیفه نیست و حتی خود من با حضور او در باشگاه مخالفت کردم که مبادا این حاشیه‌ها به وجود بیاید و بار دیگر قضیه حسین ماهینی تکرار شود. کد ماهینی برای تراکتورسازی خورده بود، اما یک عکس از این بازیکن در تبریز بیرون آمد که به همین دلیل کد را تغییر دادند و او را به ملوان فرستادند. فکر نمی‌کنم قضیه بازیکنان سرباز کری‌خوانی، مقابله به مثل یا بحث برتری جویی باشد، همان‌طور که کد سیدحسین حسینی برای سپاه و تراکتورسازی خورده بود، اما خود ما این بازیکن را به ملوان دادیم و کد او تغییر کرد و به نیروی دریایی پیوست. همین حالا هم ملوان بازیکنان سرباز خوبی مانند آرش افشین، شهاب کرمی، حسین ماهینی و حسینی را در اختیار دارد.

عباسی با بیان اینکه تراکتورسازی در نیم‌فصل هفت بازیکن سرباز خود را از دست داده است، گفت: بحث بازیکنان سرباز، بحث مالکیت نیست که باشگاه ملوان اکنون نسبت به شریفی حس مالکیت دارد. شریفی از باشگاه سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا بوده سرباز شده و حالا باید در لیگ قهرمانان آسیا به نماینده دیگر ایران کمک کند، نه اینکه ملوانی‌ها نسبت به او حس مالکیت داشته باشند. همه باید به چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا کمک کنند، چراکه همه مشکل مالی دارند و در شرایط بد اقتصادی باید کنار هم باشیم تا کشورهای عربی در لیگ قهرمانان به ما نخندند.

وی تأکید کرد: اینکه تصمیمات به ضرر یا نفع چه کسی است، مهم نیست، چراکه نیروهای مسلح تصمیم‌گیرنده است و نه از کسی جانبداری می‌کند و نه اعمال قدرت می‌شود. بحث نمایندگان مجلس، هواداران و تمام مسئولان هم یک نگاه ملی بوده است. با آمدن شریفی به تراکتورسازی هم نه ملوان جام می‌برد و نه جامی را از دست می‌دهد و بهتر است با حاشیه‌سازی بحث را به سمت و سوی دیگری نبرند و خدایی نکرده تضاد به وجود نیاید که دشمنان سوءاستفاده کنند. آدم‌های فرهیخته‌ای که در نیروهای مسلح هستند، تصمیم‌گیرنده بودند و آنها بی‌جهت تصمیمی نمی‌گیرند. در دفعات قبلی ما تمکین کردیم و در قبال بازیکنان سرباز هر تصمیمی گرفته شد، مشکلی نداشتیم. من می‌دانم ملوان هم مثل ما مشکل مالی دارد و اگر این مشکل را حل کند، همین بازیکنان فعلی آنها برای همه تیم‌ها خطرناک می‌شوند. ما که شش تیم ملی را به تراکتورسازی نیاوردیم و فقط جهت تقویت خواستیم از پتانسیل مهدی شریفی، نهایت استفاده را ببریم. مطمئناً اگر ملوان در آسیا بود ما این مسئله را می‌پذیرفتیم. مهدی شریفی هم مالکیتی ندارد و ما او را از ملوان نگرفتیم. این بازیکن از سپاهان به تراکتورسازی آمده است.

عباسی درباره اینکه مشکل برخی بازیکنان سرباز این تیم حل شد تا اردوی ترکیه تراکتورسازی برگزار شود، گفت: این مشکل حل خواهد شد. بحث این بازیکنان هم مانند بقیه سربازهاست. در حال حاضر محمدرضا اخباری دائماً با تیم ملی و تیم امید در اردو حضور دارد و به کشورهای مختلف می‌رود. شاهین ثاقبی همین‌طور و سایر بازیکنان سرباز هم مشکلی برای خروج از کشور ندارند. مشکل این بازیکنان هم تا حدود زیادی حل شده و اگر لجبازی عربستانی‌ها حل شود، حداقل سه بازی خارج از کشور داریم و می‌توانیم برای لیگ قهرمانان آسیا از آنها استفاده کنیم. وقتی چنین مسائلی پیش می‌آید و بحث اقتدار ملی است، ما ایرانی‌ها نشان داده‌ایم که دست در دست هم و یک‌صدا هستیم، همان‌طور که در بازی پرسپولیس با تیم عربستانی رنگ‌ها معنا نداشت و 100 هزار هوادار ایرانی در ورزشگاه حاضر شدند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی افزود: باید از تصمیماتی که گرفته شده تشکر کنم، نه به خاطر اینکه این تصمیمات به سمت ما مثبت بوده، چون براساس منافع ملی اتخاذ شده است. ما همیشه مقابل مسائل و تصمیمات مسئولان تمکین کردیم و این بار هم اگر تصمیمی غیر از این اتخاذ می‌شد، تمکین می‌کردیم. سال گذشته سه بازیکن اصلی ما، شجاع خلیل‌زاده، سینا عشوری و علی حمودی در لیگ قهرمانان آسیا نبودند و اجازه بازی نداشتند که تمکین کردیم، در صورتی که اگر آنها حضور داشتند، قطعاً از مرحله گروهی صعود می‌کردیم. اکنون هم از وزیر ورزش، تمام دست‌اندرکاران و مسئولان خواسته‌ایم که به تیم‌های آسیایی کمک کنند. سازمان لیگ و فدراسیون هم نهایت تلاش‌شان را کردند که تیم‌های آسیایی شرایط خوبی داشته باشند. اکنون مهم‌تر از هر چیزی شادی مردم است و وقتی در زمین مقابل تیم‌ها با آوردن یک بازیکن که به اندازه بودجه کل لیگ ماست قدرت می‌گیرند، ما باید حداقل از پتانسیل داخلی‌مان بهره ببریم. اگر مشکلی برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به وجود بیاید، باعث خنده آنهایی خواهد شد که این روزها جنگ افروزی می‌کنند.

عباسی با اشاره به انتخاب جمشید نظمی، مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی به عنوان رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: این پست را به نظمی تبریک می‌گویم و امیدوارم که موفق باشد. او همیشه از دوستان خوب من بوده و امیدوارم بتوانیم از راهنمایی‌هایش برای موفقیت تراکتورسازی استفاده کنیم.