کفاشیان: با فدراسیون عربستان مشکلی نداریم

علی کفاشیان درباره عدم واگذاری ساختمان های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:ما می‌خواستیم این دو ساختمان را به دو باشگاه بدهیم اما رای نیاورد. قرار است دو باشگاه در اختیار فدراسیون باشد و بعدا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص تغییرات در اساسنامه نیز گفت: چند مورد اصلاحات وجود داشت و شائبه‌هایی نیز وجود داشت ولی اصلاح اساسنامه تغییری در پی نداشت و این مساله به زمان دیگری موکول شد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات عربستانی ها علیه باشگاههای ایرانی اظهار داشت: من دیروز با دبیرکل AFC صحبت کردم. و قرار شد با توجه به اساسنامه فیفا که مسایل سیاسی در فوتبال دخیل نشود ما هم خواستیم که مسایل سیاسی دخیل نشوند. دبیرکل فیفا هم با این نظر موافق است. 

وی ادامه داد: هشتم بهمن انتخابات هیات رییسه AFC است. جلسه کمیته مسابقات قبل از آن هست. ما هیچ مشکلی با فدراسیون عربستان نداریم و در همان جلسه آنها را خواهیم دید. به نظر من آنها هم شرایط مشابه ما را دارند و آنها هم راضی به این مساله نیستند و به آنها گفته شده است که اینگونه تصمیم گیری کنند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره شکایت از صدا و سیما گفت: مجمع تصویب کرد با توجه به قراردادی که با صداوسیما داریم سازمان از صداوسیما شکایت کند. 

وی درباره تغییرات احتمالی در اساسنامه گفت: هرکسی که به فدراسیون بیاید باید براساس اساسنامه انتخاب شود. تغییر در اساسنامه ها همیشه قانون است و به صورت رسمی انجام می شود. خود من هم رییس مجمع هستم و اگر تغییرات قانونی انجام نشود یقه کسانی که این تغییرات را نکرده اند می گیرم. 

 

کفاشیان درباره مصوبات مجمع اذعان داشت: مجمع عادی سالیانه با حضور 66 نفر از اعضای تشکیل شد. گزارش عملکرد یک ساله فدراسیون، مسایل و طراز مالی و برنامه های آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برنامه بودجه اجرایی فدراسیون تصویب شد و بندهایی فدراسیون را مکلف کرد که برخی از مسایل اقتصادی را انجام دهد از جمله بخشی از بدهی باشگاه ها بخشیده شود. 

وی ادامه داد: همچنین صحبت هایی درباره اصلاح اساسنامه شد. با توجه به تغییرات عمده ای که در اساسنامه در حال انجام شدن است لازم است که تا قبل از انتخابات اساسنامه اصلاح شده و به اطلاع اعضای  مجمع رسانده شود. ضمن اینکه با توجه به این شرایط باید مجمع بعدی در اسفندماه برگزار شود. در نهایت تملک ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که مالک آنها فدراسیون فوتبال است. 

رییس فدراسیون گفت: الحمدالله این مجمع شرایط خوبی داشت و برای توسعه فوتبال در استان های مختلف نیز برنامه هایی در نظر گرفته شد.

 وی درباره اینکه آیا در انتخابات ثبت نام می کند یا نه اظهار داشت: فعلا انتخابات به تعویق افتاد. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه افرادی نام‌نویسی می‌کنند. اگر شرایط مناسب باشد من هم ثبت نام می‌کنم. فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی است بنابراین حضور افراد بازنشسته در فدراسیون فوتبال و هیات‌های آن بلامانع است.
وی درباره شکایت فدراسیون فوتبال از صداوسیما هم گفت: قرار بود مبلغی پرداخت کنند که این کار را نکردند. ما هم می‌خواهیم به مراجع قضایی شکایت کنیم تا بلکه زورمان به صداوسیما برسد.
کفاشیان درباره تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال هم گفت: با وزیر درباره این مسئله صحبت کردم و او هم تقریبا موافق بود زیرا در اسفندماه انتخابات فیفا و همین طور انتخابات مجلس شورای اسلامی است و دیدیم که مناسب نیست که در این زمان انتخابات فدراسیون فوتبال هم برگزار شود. بنابراین مجمع رای داد که انتخابات به تعویق بیفتد. مجمع درباره همه چیز تصمیم می‌گیرد. حتی همه حاضر بودیم ساختمان‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به آن‌ها بدهیم اما مجمع موافقت نکرد.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا به عنوان یک بازنشسته در انتخابات شرکت می‌کند گفت: این مسئله مربوط به 10 سال پیش است و کارکردن افراد در فدراسیون فوتبال به صورت غیرمستقیم و تحت نظر دولت نیست و به همین علت حضور بازنشستگان در فدراسیون‌ها منعی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که خارج شدن اصلاح اساسنامه‌ به خاطر فشارها بوده گفت: در اساسنامه فیفا آمده که همه چیز باید تغییر کند به طور مثال در خود فیفا هم اساسنامه دچار اصلاحات شده و از آسیا شیخ احمد به عنوان نماینده حضور دارد حتی در آنجا پیشنهاد شد تیم‌های جام جهانی به 40 تیم و سهمیه آسیا به 6 سهمیه افزایش پیدا کند.30 تا 35 درصد اساسنامه فیفا اصلاح شده و ما باید مثل اساسنامه فیفا همه چیز را تصویب کنیم البته این کار منطقی است و تغییر اساسنامه را به عهده هیأت رئیسه جدید گذاشتیم تا اصلاحات را انجام بدهد.

کفاشیان درباره اینکه وضعیت سوشا مکانی به کجا رسید و آیا این بازیکن به تیم ملی دعوت می شود یا نه اظهار داشت:ما در انتظار رای دادگاه هستیم و تا آن زمان هیچ حرفی نمی زنیم.

 وی  در پاسخ به این سوال که زمانی که تیم ملی گل زد دوربین چهره کی‌روش سرمربی تیم ملی را نشان می‌داد که خوشحالی نمی‌ کرد دلیل آن چه بود؟ آقای کی‌روش احساسی نیست و خوشحالی خود را ابراز نمی‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و یا خیر؟ گفت: دو ماه قبل از اینکه انتخابات برگزار شود ما باید هیات رئیسه را تشکیل دهیم. اگر اسفند ماه تصمیم بگیریم قطعا اردیبهشت ماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مشکلی که با ضرغامی پیش آمده دوستانه حل شود، گفت: رئیس سابق صدا و سیما یک فرد حقیقی است و او صحبت‌هایی را اعلام کرده که ما باید از او شکایت کنیم. به هر حال من رئیس فدراسیون هستم و این منطقی نیست که اگر صحبت‌هایی را مطرح کردم و از فدراسیون رفتم شکایتی نشود.

کفاشیان درباره اصلاحات در اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تمام اصلاحات انجام می‌شود. من نایب‌رئیس AFC هستم و حتما یقه آنها را می‌گیرم.