امکان تبانی عربها وجود دارد

محسن طاهری در خصوص شکست تیم ملی هندبال کشورمان مقابل عربستان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: یک سر هر بازی برد و سر دیگر آن باخت است. تیم عربستان نسبت به مسابقات انتخابی المپیک تغییر کرده بود و بازیکنان خود را کامل در اختیار داشت، به علاوه مربی این تیم نیز تغییر کرده بود. در این مسابقه بچه‌ها خودشان نبودند و اشتباهات زیادی انجام دادند. اگر بازی همیشگی خود را به نمایش می‌گذاشتند این نتیجه رقم نمی‌خورد. 

وی در ادامه افزود: با بازیکنان صحبت کردیم و به آنها گوشزد کردیم که این اولین مسابقه ما در رقابت‌‌های قهرمانی آسیا بود و هنوز 4 مسابقه دیگر پیش رو داریم و باید در بازی‌های آینده بهتر عمل کنیم. 

مربی تیم ملی هندبال در خصوص عملکرد بازیکنان در حمله و دفاع گفت: باید قبول کنیم که 4،5 بازیکن خود را در اختیار نداریم. به علاوه تیم زمان کمی را کنار هم بود و فرصت کوتاهی بود تا بازیکنان هماهنگ شوند ولی سعی می‌کنیم که اشتباهات آنها را گوشزد کنیم. فیلم بازی‌های آنها را گرفتیم و آنالیز می‌کنیم، اشتباه بازیکنان در هر بازی امری طبیعی است ولی همیشه تیمی برنده است که کمترین اشتباه را داشته باشد.

وی به حساسیت دیدار ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: هر کسی که در این دیدار برنده می‌شد، 50 درصد راه صعود را طی می‌کرد که متاسفانه ما در پیروزی در این دیدار حساس ناکام ماندیم. ما یک بازی مهم را مقابل بحرین داریم و باید این تیم را با اختلاف گل زیاد شکست دهیم، البته ما همچنان ابتدای راه هستیم و مسابقات دیگری را پیش رو داریم، اگر هم اتفاقات بدی بیفتد و نتوانیم از گروه خود صعود کنیم باز هم برای کسب عنوان پنجم شانس داریم و می‌توانیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنیم.

طاهری در خصوص بازی روز گذشته یکشنبه تیم ملی برابر لبنان گفت: لبنان مانند قطر چند بازیکن اروپایی دارد، ما بازی این تیم برابر بحرین را آنالیز می‌کنیم و امیدواریم برابر این تیم یک بازی زیبا و قابل قبول را به نمایش بگذاریم.

مربی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که آیا از بابت تبانی عربستان و بحرین برای حذف ایران نگرانی ندارید، گفت: ما از ابتدای مسابقات به این موضوع فکر کرده بودیم و می‌دانیم که اگر کار صعود به اما و اگر برسد طبیعتا عربستان و بحرین در بازی آخر شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنند که تیم ایران نتواند صعود کند، تنها راه ما برای جلوگیری از تبانی احتمالی این است که عربستان را شکست دهیم، البته اگر بتوانیم اختلاف گل خوبی داشته باشیم و بحرین را هم با اختلاف گل زیاد ببریم کار را برای تبانی آنها سخت می‌کنیم.