خاکپور چون ایرانی است میزنیم

خداداد عزیزی در رابطه با شکست تیم امید برابر قطر اظهار داشت: معتقدم تیم خاکپور دیشب مستحق شکست بود و بازی خوبی را ارائه نداد. سوالم اینجاست که چطور قبل از این بازی و به خاطر برد مقابل سوریه همه به به و چه چه می کردیم اما با یک باخت نظر همه تغییر کرد و همه حالا منتقد خاکپور شدند. این طور انتقاد کردن از یک مربی وسط یک تورنمنت مهم پیش پا افتاده و غیرحرفه ای است. باور کنید قطر از امکانات بالایی برخوردار است و تیم خوبی در آسیا دارد. پس نباید از یک تیم ضعیف شکست خورده ایم.

وی با اشاره به کارشناسی حاج رضایی بعد از بازی شب گذشته تیم امید در صدا و سیما عنوان کرد: واقعا ناراحت شدم که یک نفر مثل  حاج رضایی که خودش را به عنوان یک کارشناس به فوتبال ما معرفی کرده در برنامه زنده می گوید چرا فلان بازیکن بازی نکرد. البته او صحبت های عادل فردوسی پور در هنگام گزارش بازی را ادامه می داد و هم نظر با او بود. من عادل را دوست دارم اما یک سوال از او می کنم. کدام یک از این کارشناسانی که از شب گذشته تا به حال علیه خاکپور جبهه گرفته اند و می گویند اگر مثلا مهدی ترابی بازی می کرد ما می بردیم، در این چند روز کنار تیم بودند.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال همچنین تصریح کرد: آقای فردوسی پور، آقای حاج رضایی شما چه می دانید در این چند روز بر تیم خاکپور چه گذشته است. او حتما دلیلی داشته وگرنه کدام مربی دوست دارد بازیکن خوب تیمش را روی نیمکت بگذارد. دائما می گوییم باید با بازیکن سالاری مبارزه کنیم اما با این حرف ها به بازیکنانمان این اجازه را می دهیم که راحت درباره نحوه کار با مربی صحبت کنند. این یک ظلم بزرگ در حق محمد خاکپور است و مطمنئا اگر یک مربی خارجی بالای سر این تیم بود چنین انتقادهایی را در رسانه ملی شاهد نبودیم.

وی همچنین افزود: دیشب همه ایران کارشناس شده بودند. 90 دقیقه ای خاکپور را از عرش به فرش رساندند. حرفم این است که اگر خاکپور اشتباهی هم انجام داده نباید در این برهه این طور علیه او موضع بگیریم. چه می شود یک بار از مربی ایرانی حمایت کنیم. باور کنید نمی میریم. همواره در فوتبال ایران به دنبال مربی های خارجی هستیم. یک مثال هم برایتان می زنم. اگر یک مربی ایرانی در این فصل به جای اسکوچیچ روی نیمکت فولاد بود به نظرتان همین حمایت از او صورت میگرفت. خیر تا به حال 50 بار اخراج شده بود.

همبازی سابق خاکپور در تیم ملی اذعان داشت: همان طور که گفتم تیم ملی خوب بازی نکرد اما دلیل نمی شود که گردن سرمربی را به خاطر یک باخت بزنیم. مطمئن باشید در این گروه بالا می آییم. اگر در دوره های بعدی هم با قطر بازی کنیم همین جا می نویسم که این تیم را شکست می دهیم. من معتقدم برخی در فدراسیون و فوتبال ایران هستند که از باخت دیشب خوشحال شدند. دیدیم بر سر انتخاب خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید چه حاشیه هایی به وجود آمد.

عزیزی با اشاره به گزارش شب گذشته عادل فردوسی پور بیان داشت: بازی ایران و عراق در جام ملت های آسیا را یادتان می آید. یادم نیست چه کسی گزارشگر آن بازی بود اما چند دقیقه به پایان بازی مانده بود مقدمات حذف را چید تا ذهن مردم نسبت به کی روش مثبت شود. چه می شد اگر شب گذشته فردوسی پور نیز از خاکپور تعریف می کرد. باور کنید دیشب بعد از مدت ها بود نشستم و بعد از یک بازی قسمت کارشناسی را هم مشاهده کردم. واقعا ناراحت شدم و غصه خوردم. پیش خودم گفتم فوتبال ما به کجا می رود.

وی در خصوص حضور کی روش در قطر و رو در رو نشدن او با کادر فنی تیم امید در مدت حضورش در محل مسابقات گفت:فکر میکنم دیروز در برنامه ورزش و مردم به اندازه کافی بهرام شفیع و همکارانش در این خصوص گفتند و خندیدند. مردم هم دیدند که سرمربی تیم ملی کشورمان به خاطر گلی که تیم خاکپور زد حتی دستش را هم تکان نداد. حالا برخی از دوستان بیایند به خاطر یک باخت گردن خاکپور را بزنند. این مرد پوست و خونش برای ایران است اما وقتی اجنبی ها راحت به این کشورهای عربی می بازند کک تان هم نمی گزد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شانس صعود تیم امید به المپیک بیان داشت: همان طور که گفتم عده ای دوست ندارند این تیم به المپیک برود اما به نظر من هرچقدر دشمنان این تیم بیشتر شوند به همان مقدار شانس صعود هم بالا می رود.  اصلا دلیل فنی نمی آورم اما معتقدم یک دستی است که در آخر کمک می کند تا تیم خاکپور به المپیک صعود کند. از دوستان کارشناس هم خواهشمندم انصاف را درباره مربیان ایرانی رعایت کنند.