حجت الاسلام علیرضا علیپور درباره وضعیت دروازه بان اول تیم پرسپولیس و اینکه چه زمانی می تواند این تیم را در مسابقات همراهی کند اظهار داشت: هنوز از سوی مقامات قضایی دستور خاصی برای ایشان به ما ابلاغ نشده است. اگر دستور موقتی به دست ما در این ارتباط برسد بلافاصله آن را انجام خواهیم داد. 

وی افزود: دستگاه قضایی فدراسیون یا دستگاه قضایی کشور باید در این باره تصمیم گیری کنند. چراکه از ابتدا این پرونده از سوی دستگاه قضایی پیگیری شده است.

رئیس کمیته صیانت از فوتبال در این باره که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نسبت به پرونده سوشا مکانی چه اقدامی انجام داده یا قرار است انجام دهد توضیح داد: آقای افراسیابی در دیوان تحکیم کمیته اخلاق پرونده دروازه بان پرسپولیس را مفتوح کردند اما هنوز در این باره حکمی صادر نشده است. قطعا همکاران و دوستان ما نسبت به این موضوع با وسواس خاصی اقدامات لازم را انجام می دهند.

علیپور در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا پایان فصل نقل و انتقالات مسئولان پرسپولیس تا چه زمانی می توانند از بود یا نبود مکانی در جمع نفرات تیم پرسپولیس مطمئن شوند خاطرنشان کرد: چون مورد سوشا مکانی جزو موارد خاص محسوب می شود باشگاه پرسپولیس می تواند حتی پس از فصل نقل و انتقالات اگر نتوانست از دروازه بانش استفاده کند آن را از لیست خارج کرده و یک نفر را جایگزینش کند. تاکید می کنم چون جزو شرایط خاص محسوب می شود شرایطی بوجود نخواهد آمد که پرسپولیس ضرر کند.

وی ادامه داد: البته بنده امروز در دیدار با مسئولان کمیته اخلاق و شخص افراسیابی با توجه به پایان مهلت فصل نقل و انتقالات از آنها خواهم خواست تا اگر تصمیمی در رابطه با سوشا مکانی دارند امروز آن را اعلام کنند.

رئیس کمیته صیانت از فوتبال در این ارتباط که محمد مایلی کهن مدیر فنی تیم امید در دوحه و در حاشیه دیدار تیم های امید قطر و کشورمان با گزارشگر شبکه بی بی سی فارسی مصاحبه تصویری انجام داده گفت: طبق آخرین دستورالعملی که بنده از آن اطلاع دارم و مربوط به دو ماه پیش از امروز می شود همه ارکان ورزش کشور از انجام هرگونه مصاحبه با شبکه ها و رسانه های ضدنظام منع شده اند. 

علیپور در این باره که آیا در این دستورالعمل استثنایی برای افراد خاص قائل شده اند یا نه، تاکید کرد: به هیچ وجه استثنایی برای شخص خاصی وجود ندارد و همه ارکان ورزشی شامل این دستورالعمل می شوند. امروز از دفتر حراست فدراسیون خواهم خواست تا این موضوع را به شکل خاص پیگیری کنند.