مهدی پاشازاده ابتدا در خصوص بحران مالی باشگاه استقلال و ناراحتی بازیکنان این تیم به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: به هر حال هر دو طرف در این زمینه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند. بازیکنان دنبال حق و حقوق خودشان هستند و طبیعتاً حق دارند، ناراحت باشند، از طرفی باشگاه استقلال هم با مشکلات مالی مواجه است. این باشگاه باید یا به صورت خصوصی اداره شود یا اینکه کاملاً دولتی باشد و دولت نیازهای مالی‌اش را برطرف کند.

پاشازاده در واکنش به صحبت‌های بهرام افشارزاده که گفته است استقلال نیاز به جذب بازیکن جدید ندارد، عنوان کرد: افشارزاده در این مورد نظر شخصی‌اش را گفته است. اینکه استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد یا ندارد به تصمیم سرمربی مربوط می‌شود، چون او مسئولیت فنی تیم را برعهده دارد. مظلومی از ابتدا می‌دانست شرایط مالی استقلال خراب است و او با آگاهی از این وضعیت هدایت این تیم را قبول کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در لیگ امسال کدام تیم مدعی جدی قهرمانی است، اظهار داشت: استقلال به دلیل بازیکنانی که در اختیار دارد شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود و تا الان هم نوسان کمتری داشته است. امیدوارم این تیم در نهایت قهرمان شود تا هواداران استقلال هم خوشحال شوند.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به فوت رضا احدی، کاپیتان پیشین آبی‌پوشان تصریح کرد: نمی‌دانم چه بگویم. واقعاً سال بدی برای فوتبال ایران بود. رضا احدی نباید به این روز می‌افتاد، کسی که بازیکنانی مثل جباری، حیدری و تیموریان را پرورش داده بود نباید با این وضعیت مواجه می‌شد. خانواده احدی سختی زیادی کشیدند و به آنها تسلیت می‌گویم. وقتی یک نفر از بین ما می‌رود تازه یادمان می‌افتد چقدر سهل‌انگاری کردیم.

پاشازاده تأکید کرد: نباید کار به جایی برسد که اسطوره‌های فوتبال و بازیکنانی که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند، مسافرکشی کنند. خیلی‌ها این چیزها را نمی‌بینند و کافی است که فقط یک اتفاق حاشیه‌ای برای یک نفر رخ دهد تا آن را به طرق مختلف پوشش دهند.