برنامه "سپاس" از شبکه سه سیما روز پنجشنبه حواشی کمی نداشت و بحث اصلی آن به دو و میدانی مربوط می شد که مجید کیهانی، رییس آن فدراسیون هم مهمان این نشست بود. رضا جاودانه مجری "سپاس" بعد از اتمام برنامه روز پنجشنبه از طرف رسانه های بسیاری محکوم به "حمله غیر عادلانه" و "زیر سوال بردن اصل بی طرفی مجری" شد. یادداشت های بسیاری علیه او نوشته شد و مدت ها در رسانه های مورد حمله قرار می گرفت.

 

موضوع گله رسانه ها نسبت به جاودانی به موضوع محمد جعفر مرادی برمی گشت، ورزشکاری که رکورد دو ماراتن ایران را 11 دقیقه بهبود داد و سهمیه المپبک را به دست آورد. مرادی بعد از بازگشت با رییس فدراسیون با مشکلاتی در پرداخت هزینه ها رو به رو شد و در در گفت و گویی عنوان کرده بود:« شاید به المپیک نروم چون فدراسیون ارزشی برای این کار قائل نیست، اگر هزینه های من پرداخت نشود شاید به مسابقات جایزه بزرگ سوئد و امارات بروم تا هزینه هایم را از راه دیگری پس بگیرم.» مرادی بعد از این موضوع حرف خود را پس گرفت اما او محکوم به این موضوع شد که می خواد تغییر تابعیت دهد و پشت به پرچم ایران کرده است اما رکورد دار دو ماراتن ایران بارها این موضوع را تکذیب کرد.

 

با این حال روز پنجشنبه رضا جاودانی در برنامه "سپاس" گفت و گویی از او پخش کرد و بعد از آن مرادی را روی خط تلفنی آورد و صحبت هایی اینچنینی با او کرد:«زیر پرچم کشور دیگری دویدن هیچ ارزشی ندارد»، «چه کسی به شما گفت بروی و سهمیه المپیک بگیری؟»، «اگر مربی تو ایران نیست پس از روی جزوه تمرین می کردی ؟» و کنایه هایی اینچنینی دلیلی شد تا یادداشت ها علیه جاودانی منتشر و او به حمله غیر منصفانه محکوم شود.

 

رضا جاودانی مجری برنامه "سپاس" در گفت و گو با "ورزش سه" در دفاع از موضع خود گفت:« این حملات ناشی از سوء نیت برخی از رسانه ای ها است که قصد داشتند این موضوع را نا خوشایند جلوه دهند. برنامه ما در مورد کاراته من صحبت های تندتری با باقری معتمد داشتم اما هیچ عکس العملی به آن نشان داده نشد و این موضوع سر زبان ها افتاد. من نه می خواهم ژست میهن پرستی بگیرم و نه کسی را بکوبم اما همیشه من مقابل کسانی که برای دریافت مطالبات تهدید می کنند موضع می گیرم و این موضوع را رد می کنم که تا اتفاقی می افتد هوای تغییر تبیعت به سرشان می زند. تغییر تابعیت برای دریافت مطالبات اگر باب شود اتفاق بدی در ورزش خواهد افتاد و اگر من با این مساله رو به رو شوم بازهم برخورد شدیدتری می کنم.»

 

 

او در ادامه گفت:« باقری معتمد جزو قهرمانان ایران است و محمد جعفر مرادی هم دست به کار بزرگی زد. تمام قهرمانان افتخار ایران هستند اما هر فدراسیون و هر مملکتی هزاران مشکل  دارد و این بی نظمی هرج و مرج بار می آورد وقتی هر کسی بخواهد برای خود دست به کاری بزند و بدون در نظر گرفتن هیچ چارچوبی طلب مطالبات کند و در صورت اجابت نشدن تهدید به تغییر تبعیت بزنند.»

 

مرادی بارها اعلام کرده بود تغییر تبعیت نخواهد داد و به نظر می رسید موضوع جاودانی و دونده ماراتن بیشتر شبیه به یک سوء تفاهم بوده است، اما جاودانی تاکید داشت که او گفته است می خواهد زیر پرچم کشور دیگری بدود. او در مورد صحبت هایش در برنامه روز پنجشنبه می گوید:« در این موضوع حملات زیادی به شخص من شد و در فضای مجازی انواع کمپ ها علیه صحبت های من برپا شده است اما من کسی را واگذار می کنم چون هر کس آزاد است هر طور می خواهد فکر کند. من هیچ وقت به خاطر مصلحت عدالت را زیر پا نگذاشتم و همیشه حرفم را زده ام اما مقابل بی نظمی و تمکین نکردن از قوانین جامعه عکس العمل شدید نشان می دهم.»

 

جاودانی در پایان گفت:« قهرمانان ملی باعث افتخار هستند اما ما باید بدانیم که قوانین چه طور است. اینکه هر کس بعد از مسابقاتی هزینه هایی را تحویل دهد و طلب پول کند کار را خراب می کند و این شاید برای کشورهای عربی مقدور باشد نه ایران. من همیشه حق را به ورزشکار می دهم اما هر کاری راه دارد. هر مملکتی از قوانین خاص خودش پیروزی می کند و این حرف من است.