به واسطه اینکه جاسم کرار، هافبک جنجالی سابق باشگاه استقلال در تیم نفط الوسط عراق بازی می‌کند این روزها این تیم عراقی مورد توجه رسانه‌های ایرانی است. زمانی این توجهات بیشتر می‌شود که بدانیم قرار است نفط الوسط میزبانی دیدارهای خود را در رقابت‌های AFC کاپ را به ایران واگذار کند آن هم زمانی که سعودی‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا کشور ایران را نا امن جلوه دهند و دیگر کشورهای عربی را همسو خود کنند.

 

فارس بحارالعلوم، مدیرعامل باشگاه نفط الوسط به ایران سفر کرده تا مقدمات انجام بازی‌ها را در تهران فراهم کند. بر همین اساس در روزهای گذشته با حضور در دفتر علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال مذاکراتی را مبنی بر این امر انجام داده است.

 مصاحبه‌ای را با مدیرعامل باشگاه عراقی انجام دادیم که در زیر اظهارات وی را می‌خوانید:

 

جاسم کرار در زمان حضورش در باشگاه استقلال حاشیه‌های زیادی داشت اکنون‌در باشگاه جدید عراقی‌اش چطور است؟

کرار بازیکن بسیار خوبی است. او یکی از بازیکنان سطح بالا است. در مورد حاشیه‌های او در باشگاه استقلال فقط این را می‌توانم بگویم که اگر بازیکنی حقوق خود را دریافت نکند اعتراض می‌کند. حتی مسی و رونالدو ستاره‌های مستطیل سبز از این امر مبرا نیستند.اگر حقوق آنها به وقت داده نشود بازی نخواهند کرد و در تمرینات حاضر نخواهند شد. کرار از زمانی که در تیم ما حضور یافته در کنار خانواده‌اش راحت زندگی می‌کند و در تمام تمرینات تیم حاضر می‌شود و یکی از منظم‌ترین بازیکنان ما است. به نظرم مدیریت باشگاه استقلال برای کرار مشکل‌ساز بوده است زیرا حقوق او را به موقعه نمی‌داده‌اند.

شما ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود در رقابت‌های AFC کاپ انتخاب کرده‌اید این درحالی است که سعودی‌ها این روزها سعی می‌کنند که ایران را ناامن نشان دهند نظرتان چیست؟

 

برعکس، ایران در امنیت کامل است و ما در تمام شهرهای ایران امنیت کامل داریم و ما این رقابت‌ها را به کشور برادر ایران انتقال دادیم زیرا می‌دانیم که امنیت در ایران فوق‌العاده است و این کشور از امن‌ترین کشورهاست. در مورد آنچه که سعودی‌ها ادعا می‌کنند، باید بگویم که ادعای آنها کاملا بحث سیاسی است چون با ایران از لحاظ سیاسی مشکل دارند و این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. این امر طبیعی است که دو کشور از لحاظ سیاسی مشکلاتی داشته باشند اما ربطی به فوتبال ندارد. ما هم با عربستان در بسیاری از موارد مشکل داریم ولی این باعث نمی‌شود که این جدال‌ها به مستطیل سبز کشیده شود.

 

گذری می‌زنم به بازی به یادماندنی و تلخ برای ایرانیان و شیرین برای عراقی‌ها در رقابت‌های جام ملت‌های 2015آسیا مخصوصا درباره شایعه دوپینگی بودن علا عبدالزهرا در آن زمان نظرتان چیست؟

 

درباره عبدالزهراء دیدیم که کاملا تبرئه شد. به نظرم این کار همیشگی باشگاه‌‌های ایرانی است زیرا به محض اینکه بازیکنی از این لیگ به هر دلیلی جدا می‌شود بر علیه او چیزهایی نوشته می‌شود عبدالزهرا هم این جمع مثتنی نیست بازیکنانی مثل عما محمد و حوار هم این اتفاق برایش افتاد به نظرم این اخبار از سوی باشگاه‌ها است زیرا نمی‌توانند حقوقشان را به موقع بپردازند در نتیجه به چیزهای دیگر می‌پردازند. البته این را بگویم که ما با وجود اینکه باشگاه ما تازه تاسیس شده است در زمان تاسیس این باشگاه مشاورهایی از آقای علی فتح زاده داشته‌ایم. اکنون در صدر جدول لیگ عراق قرار داریم و امیداوریم در آینده پله‌های ترقی را خیلی زود سپری کنیم.

در پایان این گفت‌وگو مدیر عامل باشگاه نفط الوسط از زحماتی که سردار مصطفی آجرلو رئیس سابق باشگاه پاس و رئیس بخش تربیت بدنی سپاه در این چند روز حضورشان در تهران کشیده است، تقدیر و تشکر کرد.

تیم نفط الوسط در رقابت‌های AFC کاپ بازی‌های خود را به میزبانی تهران در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد. زمان بازی‌هایی که همه در زمان 15 به وقت تهران است به شرح زیر است:

نفت الوسط - (علا قرقیزستان یا طرابلس لبنان)

نفت الوسط - استقلال تاجیکستان

نفط الوسط - الفیصلی اردن