ژوزه پِسیرو که در ماه اکتبر 2015 هدایت الاهلی مصر را بر عهده گرفت، شب گذشته (دوشنبه) پس از موافقت باشگاه با درخواست وی برای فسخ قرارداد به همکاری خود با الاهلی خاتمه داد.

نشریه‌ «اُ ژوگو» پرتغال گزارش داد که ژوزه پِسیرو 55 ساله جانشین خولن لوپتگی در پورتو می‌شود و به پرتغال بازمی‌گردد تا هدایت اژدهایان را بر عهده بگیرد. همچنین روزنامه پرتغالی «رکورد» گزارش داد که پِسیرو امروز (سه‌شنبه) وارد پرتغال می‌شود تا قرارداد خود را با پورتو به امضا برساند.

این مربی پرتغالی که سال‌های 2009 تا 2011 سرمربی عربستان بود، بین سال‌های 2012 تا 2013 هدایت براگای پرتغال را بر عهده داشت و پس از آن به عنوان سرمربی الوحده امارات و الاهلی مصر به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین بین سال‌های 2003 تا 2004 دستیار کارلوس کی‌روش، سرمربی کنونی تیم ملی ایران در رئال‌مادرید بود. پسیرو در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 در تهران برابر تیم ملی ایران که هدایتش برعهده علی دایی بود با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

پورتو در حال حاضر با 40 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال ایستاده و با اسپورتینگ لیسبون صدرنشین پنج امتیاز اختلاف دارد.