برد دیشب فشارها را کم کرد

هادی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره بازی شب گذشته تیم امید مقابل چین اظهار داشت: مهم ترین اتفاق برای ما در این مرحله صعود کردن بود. اینکه اول یا دوم باشیم در وهله دوم اهمیت قرار داشت. خوشبختانه توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و تقریبا صد در صد هدف مان برآورده شد.

وی افزود: تا قبل از بازی دیشب فشار زیادی روی اعضای تیم وارد شده بود. هجمه ای که حتی خود ما هم انتظارش را نداشتیم. این مسائل بازیکنان تیم را خیلی اذیت کرد و سبب شد تا حتی ما نگران این باشیم که مبادا در مصاف با چین از لحاظ روحی دچار مشکل شویم. با این همه ظرف یکی، دو روز خیلی با بازیکنان صحبت کردیم و تلاش شد تا حتی المقدور آنها را به لحاظ ذهنی آماده دیدار با چین کنیم.

مربی تیم امید اضافه کرد: تیم چین با توجه به شانس کمی که برای صعود داشت با تمام قدرت مقابل ما به میدان آمد و همه تلاشش را کرد اما از آنجا که باریکنان تیم امید می خواستند هر طور شده باخت مقابل قطر را جبران کنند از همان ابتدای بازی فشار روی دروازه چین را زیاد کردند تا خوشبختانه به گل رسیدند. 

طباطبایی ادامه داد: میل به پیروزی و برد بین بازیکنان تا آنجا زیاد بود که همه دیدند که بعد از به ثمر رسیدن گل مساوی چین ظرف یک دقیقه ما دوباره به آنها گل زدیم. خدا را شکر می کنیم که توانستیم با کسب این پیروزی تیم را از شرایط بدی که تحت آن قرار داشت خارج کنیم. همچنین امیدوار شدیم که در مسابقات بعدی با این نفرات به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

وی در این باره که تیم ژاپن از خط حمله قدرتمندی برخوردار است و برای این موضوع چه فکری اندیشیده خواهد شد گفت: برای تیمی که به منظور کسب عنوان قهرمانی وارد تورنمنت شده فرقی نمی کند که چه حریفی رو به رویش قرار گیرد. ژاپن آنقدر ها هم که درباره اش گفته می شود تیم قدرتمندی نیست. ما پیش از شروع مسابقات به این تیم پیشنهاد بازی دوستانه دادیم ولی با توجه به واهمه ای که آنها از ما داشتند این درخواست ما را رد کردند.

مربی تیم امید اضافه کرد: با این همه تیم ژاپن را به هیچ عنوان دست کم نمی گیریم. هوشیاری و دقت عمل در چنین تورنمنت هایی به خصوص در مراحل حذفی مهم ترین رکن عملکردی یک تیم است. قرار است فیلم بازی آخر ژاپن را با دقت آنالیز کنیم تا هیچ نکته ای برای بازی مقابل ژاپن از قلم نیفتد.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: ما در برهه مهمی قرار گرفته ایم. شاید بیش از 60 درصد راه را رفته ایم و در مسیری که تا رسیدن به قهرمانی و کسب جواز المپیک فاصله داریم بیش از هر چیز به حمایت جامعه ورزشی و مردم خوب از داخل ایران نیازمندیم. شک نکنید که کوچکترین واکنش ها نسبت به عملکرد تیم امید در اردوی تیم ما بازتاب دارد و نفراتی که اینجا در تیم امید گرد هم آمدند همه جوان و حساس هستند. پس با انرژی مثبتی که از ایران به ما می دهید کمک کنید تا تیم امید به آنچه لایقش است دست پیدا کند.