گلر تیم هلندی: قلعه نویی مربی بزرگی است!

همچون نامش انسان بسیار باشخصیتی است. متانتش را می شود از نوع کلامش و پاسخ های منطقی و بی حاشیه ای که به پرسش ها می دهد، فهمید. کسی که لقب بهترین دروازه بان سال گذشته لیگ دسته اول هلند را یدک می کشد ولی هرگز غروری در صدایش وجود ندارد و فراموش نکرده یک ایرانی است. بیان دو جمله «پرچم ایران را برافراشته کرده» و «روزی به ایران برمی گردم» نشان دهنده این است که گذشته اش را خوب به یاد دارد و می داند از کجا آمده و قرار است به کجا برود. 

این روزها که بحث بر سر حضور عقیل اعتمادی در تیم های ایرانی دوباره پیش آمده، او از بازگشتش استقبال می کند اما ظاهرا هیچ کدام از پیشنهادهایش جدی نیست. 

گفت وگو  با عقیل اعتمادی، دروازه بان ایرانی تیم آلمره سیتی هلند در ادامه از نظرتان می گذرد:

*بهترین دروازه بان سال گذشته ژوپیلر لیگ هلند این روزها چه می کند؟

من همچنان در تیم آلمره سیتی حضور دارم و از شرایطم در این باشگاه راضی هستم. تیم ما یک تیم ثروتمند است و همه چیز در این تیم سر جای خودش قرار دارد. البته امسال کمی بدشانسی آوردیم و در جدول شرایط خوبی نداریم اما شک ندارم جبران می کنیم.

*تو و علیرضا جهانبخش نماینده های فوتبال ایران در هلند هستید. چقدر توانسته اید کشور خود را به هلندی ها معرفی کنید؟

چیزی که برای من اهمیت دارد این است که مردم هلند به ایرانی ها احترام خاصی می گذارند و این مساله حس خوبی به من به عنوان یک ایرانی می دهد. من با علیرضا رابطه خیلی خوبی دارم و با هم در ارتباط هستیم. او یکی، دو سال است به هلند آمده و با توجه به اینکه من آشنایی بیشتری به کشور هلند دارم سعی می کنم کمکش کنم.

*رابطه تان چقدر نزدیک است؟

به حدی که فاصله خانه من با منزل علیرضا فقط 40 دقیقه است. خیال تان راحت باشد ما دو نفر پرچم ایران را در هلند برافراشته کرده ایم.

*دلت برای ایران تنگ نشده است؟

معلوم است که دلتنگ کشورم هستم. در مدتی که به ایران آمدم و برای تراکتورسازی بازی می کردم روزهای بسیار خوشی داشتم و الان هم مطمئن هستم روزی دوباره به فوتبال ایران و وطنم برمی گردم.

*اتفاقا این روزها بحث حضورت در تراکتورسازی و پرسپولیس در ایران داغ است.

نمی دانم مسئولان این دو باشگاه چقدر در جذب من جدی هستند اما واقعیت این است که از چند باشگاه ایرانی از جمله پرسپولیس و تراکتورسازی صحبت هایی با من شده است. البته این صحبت ها جدی نبوده و چیزی مشخص نیست. نمی دانم در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

*اگر آنها به تو پیشنهاد جدی بدهند، برمی گردی؟

من دوست دارم برگردم ولی واقعیت این است که چیزی مشخص نیست. من سال گذشته همانطور که شما گفتید بهترین دروازه بان لیگ هلند شدم و الان هم به قرارداد با باشگاهم پایبندم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

*با اینکه در ایران زمان زیادی حضور نداشتی اما اینجا خیلی ها طرفدارات هستند؛ به ویژه هواداران تراکتورسازی که همیشه از تو به نیکی یاد می کنند!

من در تراکتورسازی بازی هایی انجام دادم که خیلی مهم بودند. در این مسابقات چند تک به تک گرفتم و با عملکردم به تیم در بازی های حساس کمک کردم. در آن مدت هواداران تراکتورسازی به من لطف زیادی داشتند و من هرگز این هواداران خوب را از یاد نمی برم. آنها همیشه حامی ام بودند و الان هم دوست دارم در کنارشان باشم.

*می دانی امیر قلعه نویی، مربی که به تو در تراکتورسازی اعتماد کرد دوباره به این تیم برگشته؟

بله، من تمام نتایج لیگ ایران را دنبال می کنم و اگر فرصت کنم حتی فیلم بازی ها را می بینم. قلعه نویی مربی بزرگی است و امیدوارم بتواند با تراکتورسازی قهرمان شود.

*تو در تمام این مدت هرگز به تیم ملی ایران دعوت نشدی؛ فکر می کنی دلیلش چیست؟

نمی دانم. من عملکردم خوب بوده اما حتما سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد دروازه بانان دیگرش بهتر هستند. 

*با کارلوس کی روش تابه حال برخوردی داشتی؟

خیر، صحبتی تا به حال با او نداشتم اما کی روش مربی بزرگی است و در دنیا همه او را می شناسند. من کارم را دنبال می کنم و همچنان امیدوارم به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شوم. نمی دانم این فرصت نصیبم می شود یا خیر.

*تیم ملی ایران به جام جهانی صعود می کند؟

با اینکه کارمان سخت است اما شرایط خوبی داریم و می توانیم به جام جهانی برسیم. امیدوارم این موفقیت حاصل شود.

*حرف خاصی باقی نمانده است؟

فقط می خواهم به مردم کشورم بگویم دوستشان دارم ودلتنگ هستم که دوباره در کنارشان قرار بگیرم. شک ندارم روزی برمی گردم و برای تیم های ایرانی فوتبال بازی می کنم.