اردوی ده روزه صبا در جزیره کیش به پایان رسید و این تیم به تهران بازگشت تا تمرینات را در پایتخت پیگیری کند. برخلاف فصل گذشته تمرینات صبا که در قم انجام می‌شد این فصل در تهران برگزار می‌شود.

 

صبا با این که نیم فصل اول دقیقه نودی بسته شد و خیلی دیر شکل گرفت اما نتایج خوب تیم دایی باعث شده خیلی‌ها باورشان نشود که صبا دقیقه‌ نودی بسته شده باشد.

 

اما امیرحسین صادقی مدافع یکی از خوب‌های این فصل بوده که به خوبی توانسته تیم دایی را در خط دفاعی جمع و جور کند.

 

اظهارات صادقی را در این رابطه بخوانید:

 

* آقای صادقی اوضاع صبا خوب است؟

- شرایط خوبی داریم و در ده روز اخیر تمرینات درست و حسابی در کیش انجام دادیم و بدنسازی خوبی هم داشتیم. فعلا همه‌چیز خوب است و داریم از کیش برمی‌گردیم.

 

* بازی تدارکاتی نداشتید؟

- متاسفانه بازی تدارکاتی انجام ندادیم هر چند بدن‌ها خسته بود و بازی هم می‌کردیم زیاد مفید نبود.

 

* خیلی‌ها اعتقاد دارند صبا با این که دقیقه نود شکل گرفت ولی نتایجش عالی بوده و اگر استقلال خوزستان نبود پدیده لیگ می‌شد؟

- به نظر من نتایج چندان هم خوب نبوده و اگر واقعا نتایج خوبی گرفته بودیم سوم، چهارم جدول بودیم. تیم ما چند بازی آخر نتوانست امتیازات لازم را بگیرد و اگر این اتفاق رخ می‌داد شرایط بهتری داشتیم. البته هنوز هم دیر نشده و می‌توانیم نیم فصل دوم به خواسته‌مان برسیم.

 

* صبا هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

- قهرمانی سخت است ولی برای کسب سهمیه خواهیم جنگید چون می‌توانیم حداقل جزو چهار تیم شویم.

 

* تعطیلات به نفع صبا شد یا به ضررش؟

- بد نشد چون حداقل بدنسازی نکرده بودیم ولی الان انجام می‌دهیم تا با آمادگی کامل به استقبال ادامه مسابقات برویم.

 

* قبول داری اگر صبا دقیقه نودی بسته نمی‌شد الان از این هم بهتر نتیجه می‌گرفت؟

- ما دقیقه نود و هفتی بسته شدیم و شروع کار‌مان از دقیقه نود هم گذشته بود چون در هفته شروع مسابقات استارت زدیم.

 

* این نتایج به تجربه بازیکنان و علی دایی مربوط می‌شود یا اتفاقی رقم خورده است؟

- اتفاقی نبوده و خود آقای دایی نقش زیادی داشته است. شکل گرفتن تیم به هنر سرمربی بستگی دارد و انصافا بازیکنان نیز زحمت‌شان را کشیدند تا حداقل از خیلی تیم‌ها جلوتر باشیم. اگر یک مقدار شرایط مالی هم بهتر شود قطعا تیم از گذشته هم نتایج بهتری خواهد گرفت.

 

* مطالبات بازیکنان پرداخت نشده؟

- یک مقدار عقب افتاده که امیدوارم درست شود.

 

* ولی دایی همیشه در اینطور مواقع هوای بازیکنان را دارد و سعی می‌کند مشکلات مالی را حل کند؟

- دایی همیشه پیگیر شرایط مالی بوده و خود آقای موسوی مدیریت باشگاه نیز تلاش کرده مشکلات را حل کند. امیدوارم شرایط مالی که چندان هم حاد نیست برطرف شود.

 

* امیرحسین صادقی هر موقع از استقلال جدا شده خوب کار کرده است. دلیلش چیست؟ برای این که ثابت کنی هنوز هم آماده هستی بیرون از استقلال هیچ موقع افت نکردی؟

- من فصل گذشته پس از جراحی که داشتم کسی کمکم نکرد و باید آرامش می‌داشتم ولی این کار را نکردند. در صبا این آرامش را فراهم کرده‌اند و اگر در استقلال نیز پس از مصدومیت کمک می‌کردند آن اتفاقات رخ نمی‌داد.

 

* سرمربی استقلال این کار را نکرد یا مدیریت باشگاه؟

- اسم کسی را آوردن درست نیست ولی من بازیکن استقلال بودم و باید کمک می‌کردند تا حداقل روحیه لازم را برای اعزام مسابقات داشته باشم اما این کار را نکردند.

 

* گویا دل پری از استقلال داری؟

- در استقلال هیچ کسی کمکم نکرد، نه هواداران نه مسئولین. به خاطر استقلال از دو پیشنهاد 4 میلیاردی گذشتم اما برخی از هواداران به چشم من نگاه می کردند و فحش می دادند. کاری کردند که می خواستم فوتبال را ببوسم و بروم ولی آقای دایی باعث شد از تصمیم خودم پشیمان شوم.

 

* مثل اینکه پیگیر دریافت مطالباتت از باشگاه استقلال هم هستی و هنوز موفق به دریافت پول نشدی؟

- بله من مبلغ زیادی از استقلال طلب دارم و همین موضوع هم بهانه ای شده برای فحاشی های جدید به من. مگر دزدی کرده ام که گفتم یک میلیاردم را بدهید؟

 

* هر موقع از استقلال رفتی دوباره برگشتی به تیم سابقت، فکر می‌کنی باز هم برگردی به استقلال؟

- هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد.

 

* اخیرا اکثر فوتبالیست‌ها راهی تایلند و تیم‌های دیگر درجه دو و سه شرق آسیا می‌شوند. قصد نداری به تایلند یا دیگر تیم‌های شرق آسیا بروی؟

- مگر تایلند فوتبال دارد که بروم بازی کنم. من اکثر کشورهای شرق آسیا سفر کرده‌‌ام و چیزی از فوتبال آنها ندیده‌ام به جز کره و ژاپن دیگر در شرق آسیا فوتبالی نیست. رفتن به تیم‌های عربی که هم پول دارند و هم فوتبال، بهتر است.