رونالد و فرانک دی بوئر را می توان موفق ترین دوقلوهای تاریخ فوتبال دانست. دو بازیکنی که در اغلب دوران فوتبالشان در کنار هم بازی کردند و موفقیت هایشان را با هم سهیم بودند. در زیر برخی از موفق ترین دوقلوهای تاریخ فوتبال را با هم مرور می کنیم.

۱- فابیو و رافائل داسیلوا
دو مدافع کناری برزیلی در ۱۸ سالگی از فلومیننزه به منچستریونایتد پیوستند. فرگوسن به هر دو بازیکن علاقه خاصی داشت اما به سختی می توانست این دو را از هم تشخیص بدهد. مربی اسکاتلندی تنها تفاوت این دو را حلقه ازدواجی می دانست که در دست فابیو بود. فابیو در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده بود. در حال حاضر فابیو در باشگاه کاردیف سیتی توپ می زند و رافائل در تابستان گذشته به لیون ملحق شد.


۲- لارس و اسون بندر
دوقلوهای آلمانی فوتبالشان را در باشگاه مونیخ ۱۸۶۰ آغاز کردند و هر دو در پست هافبک دفاعی توپ می زنند. اسون در سال ۲۰۰۹ به بورسیا دورتموند ملحق شد و لارس در همان سال راهی بایر لورکوزن شد. در رده ملی لارس از برادرش موفق تر بوده و ۱۹ بازی ملی داشته که چهار گل زده است. اسون هفت بار برای تیم ملی آلمان بازی کرده است.


۳- حمید و هلیل آلتین توپ
دو هافبک مسلمان ترکیه ای در سالهای اخیر در بوندسلیگا نامی برای خود دست و پا کردند. حمید در بایرن مونیخ و رئال مادرید بازی کرد و از سال ۲۰۱۲ به کشورش بازگشت تا در گالاتاسرای بازی کند. هلیل هم که دوران اوج فوتبالش را در شالکه سپری کرد اکنون در آگسبورگ توپ می زند.


۴- فیلیپ و دیوید دیگن
دو هافبک راست ۳۲ ساله تیم ملی سوئیس دوران فوتبال متفاوتی داشتند. فیلیپ در دورتموند، لیورپول و اشتوتگارت عضویت داشت و اکنون در تیم ملی سوئیس بازی می کند اما دیوید که به جز دو سال حضور در مونشن گلادباخ هرگز از سوئیس خارج نشد در سال ۲۰۱۴ در سن ۳۱ سالگی از فوتبال بازنشسته شد.


۵- روجلیو و رامیرو فونس موری
این دو برادر در سال ۲۰۰۱ در آرژانتین متولد و در سال ۲۰۰۱ به آمریکا کوچ کردند. روجلیو پس از دورانی ناموفق در بنفیکا اکنون در باشگاه مونتری مکزیک توپ می زند. رامیرو که به تازگی به تیم ملی آرژانتین راه یافته و پنج بازی ملی هم داشته در تابستان گذشته به اورتون ملحق شد. پدر این دو، میگل در سطح اول فوتبال آرژانتین بازی می کرد.


۶- خوزه و خوانمی کایخون
برادران کایخون فوتبالشان را در تیمهای پایه رئال مادرید آغاز کردند. هر دو در سال ۲۰۰۸ از رئال مادرید جدا شدند اما خوزه به رئال مادرید برگشت و پس از دورانی نسبتا موفق در برنابئو به ناپولی پیوست. اما خوانمی پس از حضور در تیمهایی نظیر آلباسته و مایورکا این بازیکن در تیم بولیوار در لیگ بولیوی به موفقیت رسید و قهرمانی لیگ را هم با این تیم از آن خود کرد.


۷-الکسی و واسیلی بارزوتسکی
برادران بارزوتسکی تقریبا کل دوران فوتبالشان را در زسکا مسکو سپری کردند. هر دو از بنیان های تیم ملی روسیه در سالهای اخیر بوده اند. الکسی ۹۱ بازی ملی داشته و واسیلی در ۵۵ بازی برای تیم ملی روسیه به میدان رفته است.


۸- خاوی و میگل فلانیو
برادران فلانیو اغلب دوران فوتبالشان را در اوساسونا سپری کردند و به تیم شهرشان وفادار بودند. خاویر کل دوران فوتبالش را در اوساسونا سپری کرده اما میگل که اکنون در کنار برادرش در پامپلونا توپ می زند سابقه حضور در تیمهایی نظیر میراندس، نومانسیا و الچه را هم در کارنامه خود دارد.


۹- فرانک و رونالد دی بوئر
دو تن از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند در آژآکس، بارسلونا، رنجرز، الریان ، الشمال و تیم ملی هلند دوشادوش همدیگر بازی می کردند. رونالد در حال حاضر دستیار فرانک روی نیمکت آژاکس است. رونالد و فرانک اغلب دوران فوتبالشان را در کنار همدیگر سپری کردند و این دو را عملا می توان وفادارترین دوقلو های تاریخ فوتبال دانست.

۱۰- خولیو و خورخه دلی والدس
دوقلوهای پانامایی روی هم حدود ۱۰۰ بازی ملی برای تیم ملی کشورشان داشتند. خولیو در ۴۴ بازی ملی حضور داشت و خورخه در ۴۴ بازی ملی. خولیو در سطح اول فوتبال اروپا در تیمهایی مثل پاریسن ژرمن، مالاگا و کالیاری بازی کرد اما خورخه از سطح فوتبال پاناما بالاتر نرفت. این دو در تیم "آرابه یونیدو" در فصل ۰۵-۲۰۰۴ با همدیگر هم تیمی بودند. برادر کوچکتر این دو آرماندو هم در تیم ملی پاناما بازی می کرد.