مجید جلالی  در مورد شکست 3 بر صفر ایران مقابل ژاپن و حسرت 44 ساله حضور در المپیک گفت: باید بگویم که بازیکنان امید ایران مقابل ژاپن فوق‌العاده خوب بازی کردند آنها بهتر از آنچه که من تصور می‌کردم مقابل ژاپن ظاهر شدند. ما در 15 دقیقه آخر همه چیز را از دست دادیم آن هم زمانی که قوای بدنی‌مان تحلیل رفت و هم بازی را باختیم و هم المپیک را از دست دادیم.

وی ادامه داد: ایده‌های کادر فنی تیم امید برای این بازی خوب بود تیم امید مقابل ژاپن خوب سازماندهی شده بود و بازیکنان فوق تصور من مقابل ژاپن بازی کردند اما باید بگویم ما باید یکسری ایده‌ها و طرح‌های جدید در فوتبالمان ایجاد کنیم. اینکه بعد از هر باخت یک مربی را قربانی کنیم و از ترکیب تیمش ایراد بگیریم و بگوییم اگر فلان بازیکن در فلان پست بازی نمی‌کرد یا می‌کرد بهتر بود را بیش از 30 سال است تجربه کرده‌ایم و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

جلالی با اشاره به مشکلات ساختاری فوتبال ایران تأکید کرد: باید مشکلات زیربنایی فوتبال ما حل شود از همین فردا باید تیم امید دور بعد را سازماندهی کنیم. بیش از 2 میلیون نفر در کشور ایران فوتبال بازی می‌کنند و در حدود 700 هزار از آنها زیر 20 سال هستند. چرا ما نمی‌توانیم سالی صد هزار بازیکن باکیفیت از این 700 هزار نفر پرورش بدهیم. چرا همیشه برای داشتن دفاع باکیفیت مهاجم نوک خوب، دفاع کنار خوب، بازیکن طراح با مشکل مواجه هستیم. این مشکلات را تیم ملی بزرگسال‌مان هم دارد. پس باید تغییر رویه بدهیم، ایده‌ها و طرح‌های جدید اجرا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: اینکه از یک تیم انتقاد شود و کادر فنی آن تیم را مقصر و گناهکار بدانیم سالهاست آن را انجام داده‌ایم اما ببینید ما با این روش کجا هستیم و ژاپن کجا. ژاپن 6 دوره در المپیک حضور داشته اما ما به المپیک نمی‌رویم. باخت مقابل ژاپن فاصله فوتبال ما با ژاپن را نشان داد، باخت سنگین و تلخ و غیرمنصفانه‌ای را تجربه کردیم. با این حال اگر در دقیقه 77 توپی که به تیرک دروازه ژاپن خورد گل می‌شد شاید ما بازی را می‌بردیم اما در آن صورت هم باید بگویم شکست دادن ژاپن دلیل بر برتریمان  از فوتبال این کشور نیست. باید واقع‌بین باشیم اینکه بگوییم چرا ترکیب مربی ایراد داشت، چرا پنالتی‌زن تیم درست انتخاب نشد و ...  هیچ دردی از فوتبال ما دوا نمی‌‌کند باید ایده بهتری برای فوتبالمان داشته باشیم.

جلالی با اشاره به سطح تکنیکی بازیکنان ژاپن گفت: بازیکنان ژاپن از نظر تکنیکی و همچنین درک بازی گروهی از ما جلوتر بودند تازه این ژاپن به نظر من مثل گذشته خیلی مقتدر نبود اما تکنیک و درک بازی بازیکنان ژاپنی قابل انکار نیست. با این حال بازیکنان ما تمام زحمت خود را کشیدند نباید بازیکنان تیم امید را دلسرد بکنیم. اگر دست من بود از بازیکنان تیم امید تقدیر هم می‌کردم. باید آنها را به آینده امیدوار نگه داریم.