قلعه نویی: حضور لژیونرها عیار را بالا می‌برد

امیر قلعه‌نویی در خصوص حذف تیم امید از مسابقات انتخابی المپیک 2016 اظهار داشت: شکست مقابل ژاپن و حذف تیم امید را از چند جهت می‌توان بررسی کرد. از نظر فنی، تیم امید چه در طول 90 دقیقه و چه در وقت‌های اضافه فراز و نشیب زیادی داشت. البته اگر موقعیت‌های تیم در 90 دقیقه به گل تبدیل می‌شد اکنون شاهد این حملات به محمد خاکپور نبودیم.

وی ادامه داد: چیدمان و تعویض‌های ما هم ایراد داشت. البته بزرگترین مربیان دنیا هم اشتباه می‌کنند. همان طور که گفتم تیم ما فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد که اگر وارد دروازه می‌شدند حالا تیم امید ایران در مرحله نیمه‌نهایی حاضر بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز تصریح کرد: تیم ایران بازی خیلی پرفشاری را پشت سر گذاشت. زمانی که بازی را می‌دیدم، با خودم می‌گفتم "خدا کند بچه‌ها از لحاظ بدنی افت نکنند."

وی افزود: متأسفانه این اتفاق رخ داد و قدرت بدنی بازیکنان در وقت‌های اضافه تحلیل رفت. البته مربیان باتجربه زیادی در صعود به المپیک ناکام مانده‌اند و متأسفانه ما هم نتوانستیم به المپیک راه پیدا کنیم. هر چند معتقدم بدشانسی در دیدار با ژاپن، گریبان ما را گرفت.

قلعه‌نویی با اشاره به عدم حضور سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی در مسابقات انتخابی المپیک 2016 گفت: باید با تمام موجودی خود راهی این مسابقات می‌شدیم. اگر این سه بازیکن در تیم حضور داشتند می‌توانستند به ما کمک کنند.

وی تأکید کرد: البته من نزدیک تیم نبودم و نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم اما حضور این سه بازیکن، عیار تیم را بالا می‌برد. حتی سعید آقایی و احمد نوراللهی هم می‌توانستند به تیم کمک کنند. در مجموع محمد خاکپور، مسئول فنی تیم است و ما نباید به این مسائل ورود کنیم اما به نظرم می‌شد بهتر از این‌ها عمل کنیم.