محسن کریمی هنوز باور ندارد تیم ملی امید با تمام شایستگی هایی که داشت از رسیدن به ریو باز مانداو  در گفت وگو با کاپ، از قطر برایمان حرف زد.

* از حذف تیم امید قطعا حسابی ناراحت هستی؟

قبل از هر چیز درگذشت رضا احدی و همایون بهزادی را تسلیت می گویم.واقعیت این است که این نتیجه خیلی سخت و ناراحت کننده برایمان بود. هنوز برای مان قابل هضم نیست که چرا تیم ملی المپیک از رسیدن به ریو و المپیک محروم شد. ما می توانستیم به این مهم برسیم. اما نشد که نشد. 

* فکر می کنی چه دلایلی باعث این موضوع شد؟

 به طور حتم عواملی زیادی دست به دست هم داد تا تیم ملی حذف شود. دلایلی که هرکدام برای خود ماجراهای زیادی دارد. اما فکر می کنم تیم ملی امید بسیار بدشانس بود. اگر قطر را می بردیم شاید این حذف اتفاق نمی افتاد.  حالا که مسابقات تمام شده است می توان در این باره راحت حرف زد. بازی با قطر تمام شد و رفت این حرف ها حالا زدنش آسان است. اگر اینطور می شد. اگر آن اتفاق می افتاد، اینها دیگر مربوط به گذشته است. باید واقع بین باشیم. اگر ژاپن را می بردیم هیچکدام از این حرف و حدیث ها نبود و می گفتند باخت مقابل قطر در شرایط خوبی رخ داد و زمان خوبی شکست خوردیم. ما برابر میزبان مسابقات نیز نمایش خوبی را به اجرا گذاشتیم. نیمه دوم توپ و میدان در اختیار ما بود و فرصت های بسیار زیادی را با بدشانسی از دست دادیم. بعضی وقت ها شانس روی برمی گرداند و این اتفاق را در قطر دیدیم.

* در بازی با ژاپن چه اتفاقی افتاد، 90 دقیقه بهتر بودیم اما در وقت های اضافه همه چیز از دست رفت؟

تمام آنهایی که فوتبال ایران مقابل ژاپن دیدند به تعریف و تمجید از تیم ملی امید پرداختند. ژاپن نتوانست کار خاصی را جلوی ایران انجام بدهد. در تمام طول 90 دقیقه فوتبالی عالی را به نمایش گذاشتیم. موقعیت های گل مان یکی از پس از دیگری از دست رفت . نمی دانم اسمش را طلسم بگذارم یا چیز دیگری. ولی باورش سخت است که چرا توپ های مان تبدیل به گل نمی شد. ما هرچه زدیم به در بسته خورد و از سوی مقابل آنها هرچه زدند رفت داخل گل مان. فکر کنم شماره 10 ژاپن بود که با آن شوت دروازه ما را باز کرد. او اگر 10 بار دیگر نیز آن شوت را بزند توپ گل نمی شود. در وقت های اضافه گل خوردیم و بعد دو باردیگر دروازه مان باز شد. واقعا حق مان این نبود. ژاپن تیم خوبی است. اما خودشان نیز می دانند که شکست 3برصفر فاصله و اختلاف سطح فنی دو تیم نبود. ژاپنی ها باور نمی کردند ایران را برده اند.

* خود تو نیز یک بار به تیرک زدی.

وقتی توپ نمی خواهد گل شود، نمی شود. یک بار میلاد محمدی به تیرک زد. چند بار دیگر توپ هایمان با اختلاف کمی به اوت رفت. دروازه بان شان چند بار توپ هایمان را گرفت.در آن روز مثل اینکه نباید ژاپن گل می خورد و طلسم شده بودیم.

* فکر می کنی مقصر این ناکامی چه کسی است؟

من در این باره نمی توانم حرف بزنم فقط می  توانم بگویم همه زحمت خودشان را کشیدند.قسم می خورم در تیم امید کسی کم کاری نکرد.آقای کاشانی، کادر فنی ، بازیکنان و مربیان تیم ملی همه و همه با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی تلاش کردند. همه دوست داشتیم تیم ملی به المپیک برود و این طلسم سال ها شکسته شود. خیلی زحمت کشیدیم خیلی. آقایان خاکپور، محمد مایلی کهن، بسیار زحمت کشیدند ولی نتوانستیم المپیکی شویم. به هرحال این موضوع نیز جزوی از فوتبال است. از تمام مردم عزیز ایران عذرخواهی می کنیم و افسوس می خوریم چرا با بدشانسی از ریو جا ماندیم. 

* امروز به تمرین استقلال رفتی؟

بله.از امروز فقط به استقلال فکر می کنم.

* پرویز مظلومی با شما حرفی نزد؟

او خیرمقدم گفت و برخورد گرمی با ما داشت. بچه ها نیز با ما خوش و بش پرداختند. حالا دیگر باید بچسبیم به استقلال و تلاش مان را برای موفقیت و کامیابی استقلال به کاربریم. نیم فصل دوم لیگ برتر به زودی آغاز می شود و باید نتایج خوب مان را تکرار کنیم. نیمه دوم لیگ حساسیت بسیار زیادی دارد. 

* گل ها و بازی های خوبت را در نیم فصل دوم هم تکرار می کنی؟

امیدوارم. من می خواهم با تمام وجود برای استقلال بازی کرده و بهترین نمایش ها را برای تیم محبوبم انجام دهم. استقلال اهمیت زیادی برای من دارد. من عاشق استقلال و هوادارانش هستم.