ما که نمی توانیم همیشه در فینال باشیم

علیرضا فغانی در خصوص قضاوتش همراه با رضا سخندان در مسابقات مقدماتی المپیک گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که ما هم مثل همه مردم ایران از حذف شدن تیم امید ناراحتیم چرا که این تیم در عین شایستگی صعود نکرد اما باید قبول کنیم که تیم امید زمان کمی تشکیل شده بود و با توجه به این زمان کم خوب کار کردند.

وی ادامه داد: درباره داوری‌ها هم باید بگویم سیاست ما همواره این بوده هر تعداد بازی برای قضاوت به ما بدهند با شرایط مطلوبی کار کنیم. از طرف دیگر خوشبختانه ما در این مسابقات دو بازی قضاوت کردیم و مشکل خاص و تاثیرگذاری در این دو بازی وجود نداشت.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره اینکه خیلی‌ها توقع داشتند او و سخندان فینال این دوره از رقابت‌های مقدماتی المپیک را سوت بزنند اظهار داشت: به هر حال توقعات از ما بالا رفته است. باید بگویم آسیا بجز ما داوران دیگری دارد که تلاش می‌کند و قضاوت‌هایی هم به آن‌ها داده می‌شود. این طور نیست که همه فینال‌ها به ما سپرده شود اما معمولا در تورنمت‌های تیم ‌های پایه دیدارهای فینال را به داوران جوان می دهند تا کسب تجربه کنند اما به هر حال توقعات از ما بالا رفته و همیشه این طور نیست که قضاوت فینال‌ها را به ما بسپارند.

وی در پاسخ به این سوال که اینکه توقعات از شما بالا رفته خوب است یا بد افزود: به هر حال این مسئله کار ما را کمی سخت‌تر می‌کند چرا که رسیدن به شرایط خوب سخت است اما نگه داشتن آن سخت‌تر.

فغانی درباره اشتباهی که کمک داور ژاپنی در دیدار تیم های کره جنوبی و اردن انجام داد گفت: اردن یک بر صفر عقب بود که گلی زدند اما کمک داور ژاپنی آن را آفساید گرفت. بعد از بازی اردنی‌ها معترض شدند اما آنجا مثل اینجا نیست که داوران را از بین ببرند. حتی زمانی که به هتل برگشتیم همگی او را بغل کردند و به او خسته نباشید گفتند. از طرف دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به گونه‌ای پاسخ اردنی‌ها را داد که عنوان کند اشتباه انسانی رخ داده است چرا که داور سوت پایان را که می‌زند دیگر نتیجه تغییر نمی‌کند.

وی درباره برنامه‌های بعدی‌اش برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی چیست ادامه داد: در اسفندماه دو هفته از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود که خبرهای داوران آن اعلام خواهد شد از طرفی دیگر یک کلاس توجیهی برای داوران کاندید حضور در جام جهانی در قطر برگزار خواهد شد و از طرف دیگر فروردین ماه نیز مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار خواهد شد که احتمالا به ما هم قضاوت خواهند داد.

داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره اتفاقاتی که میان ایران و عربستان رخ داده و  احتمال قضاوت او در کشور عربستان برای لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد اظهار داشت: در این باره قرار است جلسه‌ای برگزار شود که نتیجه آن هنوز اعلام نشده اما خود مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اعلام کردند سیاست باید از فوتبال جدا باشد و خوشبختانه دکتر اسدی و سایر مسئولان کارهای خوبی در این زمینه انجام دادند اما از طرف دیگر خود ما نیز زیاد راغب نیستیم در کشوری قضاوت کنیم که مشکل ساز می‌شود.