تیکه سنگین افشارزاده به مظلومی

بهرام افشارزاده، سرپرست  باشگاه استقلال از آخرین وضعیت باشگاهش می‌گوید؛ از این‌که مشکلات مالی استقلال به کجا کشید. او  همچنین درباره رقابت استقلال و پرسپولیس در لیگ توضیحاتی می‌دهد.


 از آخرین وضعیت استقلال بگویید. از مشکلات مالی...
مشکل مالی الان در کل فوتبال ایران وجود دارد و اینطور نیست که فقط در استقلال مشکل مالی باشد. ما در این 2 سال تلاش کردیم که این مسائل را درون خودمان حل کنیم، این بار هم هدف ما همین است و انشاا... مشکلات حل می‌شود.


 چرا به مشکل مالی خوردید؟ اسپانسر شما که قول داده بود پول‌ها را به موقع بدهد.
خب این مشکلات هست. توقع ما از اسپانسر این بود که به موقع پرداختی داشته باشد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. به هر حال ما هم به بازیکنان قول داده‌ایم و روی قولمان هم پایبند هستیم. در حال پیگیری هستیم و انشاا... مشکلات حل می‌شود.


 هفته گذشته در مصاحبه‌ای تند علیه مظلومی و بازیکنان حرف زدید و گفتید حق ندارند تمرینات را تعطیل کنند.
من حرف تندی نزدم. این برداشتی است که شما رسانه‌ها داشتید. من نسبت به اعتصاب و این چیزها حساسیت دارم. باشگاه استقلال همه جوره در این 2 سال تلاش خود را کرده و بچه‌ها هم خودشان شاهد هستند. در این شرایط توقع نداریم که به خاطر پول اعتصاب کنند. بچه‌ها باید صبر و حوصله داشته باشند. آن‌ها نباید فراموش کنند که چشم میلیون‌ها ایرانی به موفقیت آن‌هاست. استقلال هوادار کم ندارد و آن‌ها دوست دارند تیمشان موفق باشد. به خاطر هواداران هم که شده بازیکنان باید بیشتر صبر داشته باشند. البته ناگفته نماند تا الان هم صبر کرده‌اند و این مسئله به تیم کمک زیادی کرده است.


 آیا مظلومی با شما قهر کرده؟
نه این خبرهایی است که درست می‌کنند. اتفاقا مظلومی را همین چند روز پیش در دفترم دیدم و با هم کلی حرف زدیم.


 با توجه به این‌که پرسپولیس هم در لیگ اوج گرفته و شاید برای شما دردسرساز باشد فکر می‌کنید استقلال در نیم فصل دوم بتواند موفق باشد و قهرمان شود؟
قطعا هدف ما موفقیت است. کاری هم به تیم‌های دیگر نداریم و تمرکزمان فقط روی کار خودمان است. خوشحالیم که پرسپولیس هم بالا آمده و قطعا این مسئله به بچه‌های تیم ما انگیزه زیادی می‌دهد. قدرتمند بودن استقلال و پرسپولیس قطعا به فوتبال ما کمک می‌کند و باعث می‌شود بازی‌های لیگ قشنگ‌تر شود.


 فکر می‌کنید پرویز مظلومی بتواند 2 قهرمانی با استقلال به دست بیاورد؟
چرا نتواند؟ پرویز مظلومی مربی خوب و با تجربه‌ای است. روز اولی هم که هیئت مدیره ایشان را انتخاب کرد به کارش ایمان داشت. نیم فصل دوم هم، زمان خوبی است تا مظلومی خودش را بیشتر نشان دهد. قطعا خواسته او و تمام تیم قهرمانی در هر 2 جام است. انشاا... ما هم مشکلات را حل می‌کنیم و استقلال در پایان فصل به 2 جام می‌رسد.


 گویا مظلومی در نیم فصل از شما خواست بازیکن جذب کنید ولی این اتفاق نیفتاد. دلیل خاصی داشت؟ به مسائل مالی برمی‌گشت؟
یک مقدار مسائل مالی بود و بخش مهم آن مخالفت تیم‌های دیگر. بعضی از باشگاه‌ها رقم‌های عجیبی گفتند که توان پرداخت آن را نداشتیم. از طرفی اعتقاد هم نداریم برای جذب بازیکن باید چنین پول‌هایی بدهیم. طبیعی بود که باشگاه‌ها بازیکنان خوب خودشان را به ما ندهند، همانطور که استقلال هم تمایلی ندارد بازیکنانش را به تیم‌های دیگر بدهد. به نظر من مهره‌های خوبی در اختیار تیم است و ما نیازی به جذب بازیکن جدیدی نداشتیم. همین تیم می‌تواند قهرمانی به دست بیاورد.


 نظر شما درباره شکست تیم ملی امید چیست؟ قبلا مسئولیت همین تیم به عهده شما بود.
به نظرم بچه‌ها تلاش خود را کردند. امکانات خوبی هم در اختیار این تیم قرار گرفت ولی گاهی شانس با شما یار نیست. تیم امید می‌توانست ژاپن را در 90 دقیقه ببرد ولی متاسفانه بدشانس بود.