مهدی طارمی و احمد نوراللهی هفته قبل همزمان مهمان برنامه دستپخت‌های خودمانی بودند و در این مسابقه آشپزی، غذا درست کردند. این برنامه قرار است امشب حوالی ساعت 19:30 از شبکه دوم سیما به روی آنتن برود. قرار بود این برنامه دوشنبه‌شب پخش شود که فرید نیکجو، تهیه‌کننده برنامه، به احترام زنده‌یاد همایون بهزادی و به دلیل برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سرطلایی فوتبال ایران از پخش مسابقه آشپزی طارمی و نوراللهی خودداری کرد. البته آرش ظلی‌پور، یکی از دو مجری این مسابقه آشپزی که همراه نسرین مقانلو، هنرمند محبوب سینما و تلویزیون این برنامه را اجرا می‌کند، روز دوشنبه با حضور در مراسم آخرین وداع با سرطلایی، بخش کوتاهی را ضبط و این برنامه را به زنده‌یاد همایون بهزادی تقدیم کرد. ظلی‌پور در این خصوص به خبرورزشی گفت: «با توجه به برگزاری تورنمنت چهارجانبه شهدا، دسترسی به طارمی و نوراللهی نداشتیم وگرنه حتماً این دو نفر را دوباره به استودیو فرامی‌خواندیم و تسلیت به خانواده همایون‌خان را ضبط می‌کردیم.» از شما دعوت می‌کنیم قبل از تماشای برنامه که امشب پخش می‌شود، گزارش خبرورزشی از پشت صحنه برنامه را بخوانید... خواندن این گزارش پشت صحنه  و تماشای برنامه امشب را از دست ندهید.

 

 

تیم شیطنت مقابل تیم سکوت

استودیوی ضبط برنامه دستپخت‌های خودمانی برای ورود سوژه‌های مسابقه آشپزی چیده شده و همه منتظر طارمی و نوراللهی هستند. داوران و حاضران در جای خود نشسته‌اند که مهدی طارمی و احمد نوراللهی با دوست مشترک‌شان دکتر صمد ابراهیمی از راه می‌رسند. نیکجو، تهیه‌کننده برنامه، توضیحی درباره نحوه مسابقه می‌دهد و آرش ظلی‌پور و نسرین مقانلو با هم توافق می‌کنند هرکدام به عنوان هم‌تیمی کنار یکی از شرکت‌کننده‌ها باشند. ظلی‌پور که ورزشی‌نویس بوده، با توجه به اطلاعات و شناختی که از طارمی و نوراللهی دارد، ‌طارمی را انتخاب می‌کند و نوراللهی را به نسرین مقانلو می‌سپارد. خب، از همین لحظه قابل پیش‌بینی است شیطنت‌ها از گروه طارمی باشد و در عوض مقانلو با نوراللهی که با اختلاف، کم‌حرف‌ترین فوتبالیست ایران است، ‌به مشکل بخورد. تیم شیطنت آماده پیروزی مقابل تیم سکوت است.

 

شوخی طارمی با نوراللهی

در همان بخش‌های ابتدایی مسابقه که دو همبازی برای پختن غذا و مسابقه آشپزی آماده می‌شوند، مجریان برنامه به طارمی می‌گویند مدت‌هاست به بیننده‌ها قول داده‌اند او در برنامه حاضر باشد. طارمی هم در جواب می‌گوید: «باور کنید از دو ماه پیش تصمیم گرفتم با دوست خوبم احمد (نوراللهی) به این برنامه بیایم و به او آشپزی یاد بدهم (خنده) ولی فرصت نمی‌شد و فشردگی تمرینات و بازی‌ها این اجازه را نمی‌داد و خوشحالم که حالا در جمع شما هستیم.» واکنش نوراللهی به شوخی طارمی یک لبخند ساده است و بس...

 

هدیه طارمی به کودک 9 ساله

آرش ظلی‌پور در اشاره به تماس‌های بینندگان برنامه، موضوع درخواست کودک 9 ساله‌ای که مبتلا به سرطان بود را یادآوری می‌کند. ظلی‌پور می‌گوید: «یک بچه 9 ساله درخواست کرده بود طارمی در برنامه ما شرکت کند. متأسفانه این کودک مبتلا به سرطان است و ما هم به مهدی گفتیم به احترام خواسته این کودک بیاید تا به او روحیه بدهد.» طارمی حرف‌های ظلی‌پور را ادامه داد و گفت: «برای این دوست کوچولوی خودم یک هدیه دارم. یک پیراهنی که خیلی دوستش دارم را با خودم آوردم تا به این رفیق عزیزم تقدیم کنم.» طارمی سوئیچ ماشین خود را به یکی از دوستانش داد و او پیراهنی که طارمی سال قبل مقابل پاختاکور پوشیده بود را آورد. آن زمان طارمی شماره 17 پرسپولیس بود. طارمی گفت: «این پیراهن را به عنوان یادگاری برای خودم نگه داشته بودم اما تقدیم می‌کنم به دوست کوچولوی خودم و منتظرم خوب شود و این پیراهن را بپوشد.» حرکت باارزش طارمی با تشویق حاضران همراه شد و تهیه‌کننده برنامه اعلام کرد این پیراهن در روز قرعه‌کشی برنامه، تقدیم صاحب تازه‌اش می‌شود.

 

هدیه آقای گل به مقانلو

مهدی طارمی در جریان آشپزی تا می‌توانست سر به سر احمد نوراللهی، نسرین مقانلو و حتی هم‌تیمی‌ خودش می‌گذاشت و آرش ظلی‌پور هم به اصطلاح پیازداغ شوخی‌های او را زیاد می‌کرد. شوخی‌های طارمی دلخوری نسرین مقانلو را به همراه داشت اما آقای گل پرسپولیس به یک کلم روبان زد و با این هدیه از مقانلو دلجویی کرد و حالا بماند که چند دقیقه بعد باز هم سر به سر این هنرمند گذاشت. البته طارمی در پایان برنامه از مقانلو بابت شوخی‌هایش عذرخواهی کرد که مقانلو هم گفت: «اصلاً نیازی به عذرخواهی نیست. شوخی‌های شما باعث جذابیت بیشتر برنامه ما شد.»

 

زیرمیزی به داوران

مهدی طارمی را تا به حال این شکلی ندیده بودیم. او روی دیگر خود را به نمایش گذاشت. به قول خودش کودک درون خود را آزاد گذاشته بود تا شیطنت کند! طارمی در جریان مسابقه با کلم بروکلی‌ها یک ظرف ساده کوچک هم درست کرد و مثلاً دور از چشم همه، این ظرف را به داوران داد و به شوخی گفت این زیرمیزی را قبول کنید و به من نمره بالاتری بدهید! البته طارمی تأکید کرد زیرمیزی نبوده و کلم بروکلی‌ها را از بغل میز به داوران داده است!

 

مقانلو از نوراللهی شاکی شد

درست نقطه مقابل طارمی که همراه ظلی‌پور شیطنت می‌کرد، روپایی می‌زد و سر به سر رقیب خود می‌گذاشت، احمد نوراللهی ساکت بود و در تمام مدت ضبط برنامه روی هم ده کلمه هم حرف نزد... مقانلو که باور نمی‌کرد نوراللهی تا این حد ساکت باشد، یک بار از کوره دررفت و گفت: «یعنی چی؟ چرا من هرچی حرف می‌زنم، این آقا جواب نمی‌دهد؟!» البته طارمی و دکتر ابراهیمی به مقانلو توضیح دادند نوراللهی فابریکی همین شکلی است و منظوری ندارد! مقانلو هم به ظلی‌پور گفت: «پس تو می‌دانستی نوراللهی به زور حرف می‌زند که هم‌تیمی طارمی شدی!»

 

سوءاستفاده از مسابقه روپایی

در جریان مسابقه آشپزی، طارمی و ظلی‌پور حتی مسابقه روپایی زدن هم دادند تا حسابی استودیو را روی سرشان گذاشته باشند. البته طارمی سوءاستفاده‌ای هم از مسابقه روپایی کرد و وقتی ظلی‌پور با هماهنگی قبلی، نوراللهی را به رقابت روپایی فراخواند و از مقانلو هم خواست داور این مسابقه باشد، طارمی دور از چشم رقیب جای ظرف‌های نشسته خودش و ظرف‌های شسته احمد نوراللهی را عوض کرد تا به قول خودش بخش سخت آشپزی که شستن ظرف است را پشت سر بگذارد.