تیم‌های ملی بوکس آماتور و حرفه‌ای کشورمان در حالی این روزها تمرینات خود را پیگیری می‌کنند که قرار است برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل در مسابقات چین و آذربایجان شرکت کنند. این دو رویداد آخرین فرصتی است که ملی پوشان می‌توانند شانس خود را برای رسیدن به "ریودوژانیرو" امتحان کنند.

سجاد محرابی و فروتن گل آرا نمایندگان وزن 60 و 75 کیلوگرم 2 بوکسوری هستند که شانس حضور در المپیک برزیل را دارند، اما 2 ملی پوش سوم دی ماه راهی کشور چین شدند که سفر این دو بوکسور با حواشی بسیار زیادی برای فدراسیون روبرو شد.

مسئولان فدراسیون بوکس در ابتدای امر مدعی بودند که این دو ملی پوش بدون اجازه مسئولان فدراسیون بوکس راهی چین شده‌اند اما پس از گذشت چند روز یکی پس از دیگری مدعی شدند که این دو نفر از فدراسیون و مربیان تیم ملی مجوز حضور در اردوها را کسب کردند و پس از بازگشت با صلاحدید کادرفنی تیم ملی اجازه حضور در اردوهای تیم ملی را دارند، اما با گشت بیش از یک ماه از سفر این دو بوکسور به چین میگذشت که سخنگوی فدراسیون در صحبت‌های خود مدعی شد که این دو بوکسور از تیم ملی اخراج شده‌ و دیگر اجازه حضور در اردوها را نخواهند داشت.

طبق آخرین خبرها، هر دو بوکسور اخراجی از تیم ملی طی چند روز گذشته به کشورمان بازگشته اند و حالا قرار است صبح روز فردا ( شنبه) با رئیس فدراسیون بوکس جلسه‌ای داشته باشند.

پس از حضور گل‌آرا و محرابی در کشور چین، برخی مدعی شدند که این دو بوکسور راهی فرانسه شدند و حتی شایعه شد که آنها به دنبال پناهنده شدن هستند،‌اما فدراسیون بوکس در واکنش به این شایعات اعلام کرد که آنها 20 روز مرخصی گرفته‌اند.