راه‌آهن 0 - تراکتور 0؛ حیاکن رهاکن در شهر قدس!

تغییرات فراوان نقل و انقالات راه‌آهن و تراکتورسازی موجب شده بود هر دو تیم در نیمه اول سر در گم بازی کنند اما به مرور زمان شاگردان تارتار و قلعه‌نویی شکل بازی خود را پیدا کردند و در نیمه دوم حملات زیادی روی دروازه یکدیگر داشتند که البته سهم تراکتورسازی در این بین بیشتر بود.

 

راه‌آهن که از هفته هشتم به بعد رنگ برد ندیده بود و سه تساوی برابر گسترش فولاد، سپاهان و فولاد خوزستان داشت امروز هم یک امتیاز ارزشمند از تراکتورسازی گرفت تا کمی از شرایط بحرانی‌اش خارج شده و با امیدواری بیشتری فصل را دنبال کند. در طرف مقابل قلعه‌نویی که این فرصت را داشت تا با کسب پیروزی در این مسابقه 29 امتیازی شده و به پرسپولیس برسد با تساوی در این مسابقه رتبه هفتمش را حفظ کرد.

 

هفته هجدهم لیگ برتر- ساعت 14:30

ورزشگاه: شهدای شهر قدس / تماشاگر: تماشاگر: 2200 نفر

داور: سعید بخشی‌زاده ؛ کمک‌ها: حسن ظهیری، حمید غمزه و پیروز سیف‌اله‌پور / ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

 

اخطار:

میلاد ابطحی(43) از راه‌آهن

سینا عشوری(71) از تراکتورسازی

مهرداد محمدی(3+90) از راه‌آهن

 

راه‌آهن

محسن فروزان، میلاد ابطحی، ابراهیم کریمی، سید احمد مهدی‌زاده، بهادر عبدی، سید علی فاطمی(87- حسین خیری)، فرشاد فرجی، حامد زمانی، مهدی حنفی(70- فرزاد آشوبی)، مهرداد محمدی و  آنتونوس سولومو (67- محمد عباس‌زاده)

سرمربی: مهدی تارتار

 

تراکتورسازی

محمدرضا اخباری، محمد ایران‌پوریان، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی، آگوستو سزار(61- آلویز نانگ)، مهدی کیانی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی(81- ایوب کلانتری)، فرزاد حاتمی(68- سینا عشوری) و مهدی شریفی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

شرح بازی

راه‌آهن بازی را هجومی شروع کرد که در دقایق ابتدایی مدافعان تراکتورسازی ترس از سرعت خط حمله حریفشان داشتند و عقب‌نشینی کردند اما به مرور زمان شاگردان قلعه‌نویی به خودشان آمدند و صاحب توپ و میدان شده بودند. تراکتورسازی چند توپ تا پشت محوطه جریمه راه‌آهن آورد اما عدم هماهنگی شریفی و حاتمی که بارها به چشم خورد و فاصله زیاد بین این دو بازیکن در زمین موجب شد موقعیت‌های تراکتورسازی نتیجه‌ای در بر نداشته باشد. از سوی دیگر راه‌آهن که پراکنده و عجولانه در دفاع و حمله کار می‌کرد سعی داشت با ارسال از جناحین به گل برسد ولی آنها نیز مثل تراکتورسازی موفق به باز کردن درواز نشدند تا بازیکنان بدون گلزنی به رختکن بروند. البته در نیمه اول شرایط بد زمین مسابقه در روند حملات دو تیم موثر بود و اجازه کارهای تاکتیکی به دو تیم نمی‌داد.

 

با شروع نیمه دوم تراکتورسازی به روند دقایق پایانی 45 دقیقه اول ادامه داد و چند حمله جدی خلق کرد که بی‌دقتی مهاجمان این تیم و عملکرد فروزان باعث به گل نرسیدن این تیم شد. قلعه‌نویی با تغییرات ترکیبش و اضافه کردن نفرات هجومی همچون نانگ و کلانتری قصد داشت هر طور شده مقابل راه‌آهن به گل برسد که در این امر موفق نبود. برابر قلعه‌نویی، تارتار هم تعویض‌های مشابهی داشت و با آوردن عباس‌زاده به دنبال رسیدن به گل بود اما حملات آنها هم گلی در پی نداشت. در نهایت دو تیم که تا لحظات پایانی به دنبال پیروزی بودند به یک امتیاز رضایت دادند و با تساوی زمین را ترک کردند.

 

لحظات حساس

دقیقه 3: ارسال محمدی از کرنر را میلاد ابطحی با سر زد که اخباری این توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 10: سانتر خطرناک رفیعی از کرنر را مدافعان راه‌آهن دور کردند.

دقیقه 15: شوت راه دور سزار با فاصله زیادی از بالای دروازه راه‌آهن به اوت رفت.

دقیقه 44: ضربه حاتمی درون محوطه جریمه شریفی را صاحب توپ کرد که این بازیکن از فرصتی که پشت 6 قدم در اخیتارش قرار گرفته بود استفاده نکرد و شوت او به مدافعان دراز کشیده راه‌آهن برخورد داشت.

دقیقه 46: ثانیه‌هایی پس از آغاز نیمه دوم شریفی با شوت روی پا قصد باز کردن دروازه راه‌آهن را داشت که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 49: مهرداد محمدی بهترین فرصت را داشت از اشتباه کارلوس دروازه تراکتورسازی را باز کند اما چیپ کم قدرت او از بالای دستان اخباری به گل نرسید و این دروازه‌بان توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 51: شوت کیانی از فاصله 25 متری را فروزان از کنج دروازه در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 53: شوت سر ضرب سزار از پشت محوطه جریمه خطری روی دروازه راه‌آهن ایجاد نکرد و به اوت رفت.

دقیقه 55: ارسال عبدی از کرنر را اخباری با کف دست راست دفع کرد که توپ مقابل سولومو افتاد و شوت این بازیکن هم بعد از برخورد به ایران‌پوریان دور شد.

دقیقه 56: شوت پشت محوطه رحمانی در میانه راه به مهدی‌زاده برخورد کرد.

دقیقه 57: نفوذ عالی ایران‌پوریان از سمت راست محوطه، سر توپ و پاس او به مقابل دروازه راه‌آهن را هیچ یک از مهاجمان تراکتورسازی نتوانتسند استفاده کنند.

دقیقه 58: سانتر مهدی‌زاده از سمت راست به دروازه تراکتورسازی می‌رفت که اخباری از زیر طاق توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 59: شوت خطرناک رفیعی را فروزان در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 70: ضربه آزاد راه دور عبدای را اخباری از زیر طاق دروازه جمع کرد.

دقیقه 83: شوت سینا عشوری به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه راه‌آهن راهی اوت شد.

دقیقه89: شوت راه دور خطرناک ایوب کلانتری را فروزان به شکل عجیبی با پا گرفت.

 

بهترین بازیکن

مهدی کیانی در نیمه اول بارها توپ را به شریفی و حاتمی رساند که دو مهاجم تیمش از پاس‌های او استفاده نکردند. این قضیه در نیمه دوم هم تکرار شد و کیانی که ستاره تیمش بود بارها طراحی حملات را انجام داد که در حمله بی‌حاصل بود. در طرف مقابل سید احمد مهدی‌زاده مدافع راست راه‌آهن اجازه نفوذ به بال‌های سرعتی تراکتورسازی را نداد و در حملات تیمش شرکت می‌کرد.

 

اتفاق ویژه

با وجود اینکه تراکتورسازی بازیکنان بسیار خوبی در نقل و انتقالات جذب کرد و تیمش تقویت شد اما تماشاگران این تیم همچنان خواهان برکنار عباسی مدیرعامل باشگاهشان هستند.

 

در حاشیه

* حمیدرضا دیوسالار بازیکن راه‌آهن تنها محروم این بازی است.

* آلویز نانگ مهاجم تراکتورسازی بزرگترین غائب ترکیب تراکتورسازی است.

* پیش از شروع بازی مهدی تارتار با دسته گل به استقبال امیر قلعه‌نویی همتای خود در تراکتورسازی رفت.

* تماشاگران پرشور تراکتورسازی که لحظه به لحظه بر تعداد آنها اضافه می‌شود از ابتدای مسابقه به تشویق تیمشان پرداختند.

* اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی‌روش این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

* باتوجه به اینکه هنوز اجازه همراهی سعید رمضانی سرپرست جدید راه‌آهن داده به او داده نشده است، منوچهری سرپرست سابق این تیم روی نیمکت نشسته است.

* لیدرهای استقلال برای حمایت مربی سابقشان امیر قلعه‌نویی به ورزشگاه آمدند و او را تشویق می‌کنند.

 امیر قلعه نویی را تشویق می کنند.

* برخورد مهدی شریفی و فرهاد فرجی بازیکنان دو تیم در محوطه جریمه راه‌آهن پنالتی تشخیص داده نشد ولی مهاجم تراکتورسازی اعتقاد به خطا داشت.

* امیر قلعه‌نویی سرمربی و محمدرضا اخباری و مهدی کیانی بارها از سوی تماشاگران تراکتورسازی تشویق شدند.

* بیش از 2 هزار نفر هوادار تراکتورسازی برای بازی خارج از خانه تیمشان به ورزشگاه آمدند.

* بختیار رحمانی بعد از سه بازی غیبت در ترکیب تیمش در بازی‌های لیگ دوباره به جمع 11 بازیکن تیمش بازگشته است.

*محمدرضا اخباری توسط پر شورها تشویق شد.

* یک دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول منظور شد.

* در نخستین دقیقه وقت تلف شده نیمه اول صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه اتفاق افتاد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

* از دقیقه 70 به بعد تماشاگران تراکتورسازی علیه عباسی مدیرعامل باشگاهشان که این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند شعار «حیا کن، رها کن» سر دادند.