در حالی که پیش از این از دور شدن سرمایه‌گذاران قطری از باشگاه بارسلونا خبرهایی به گوش می‌رسید، اکنون ظاهراً اختلافات میان طرفین برطرف شده است و در حال حاضر خطوط هوایی قطر آماده است که برای تمدید قرارداد تجاری‌اش به عنوان اسپانسر اصلی آبی‌و‌اناری‌ها، برای چهار سال دیگر به این باشگاه 240 میلیون یورو بدهد. بارسلونا اما تنها تیمی نیست که قرار است از سرمایه‌گذاری هنگفت قطری‌ها سود ببرد، چون بایرن مونیخ نیز 240 میلیون یورو از آنها دریافت خواهد کرد.

در شرایطی که دست‌های تیم‌های شهر مادرید به خصوص رئال به دلیل محرومیت یک ساله فیفا از خرید بازیکن، بسته شده است، دو رقیب اصلی این تیم قصد دارند فشار موجود روی کهکشانی‌ها را مضاعف کنند و این اتفاقی است که با افزایش موجودی خزانه آنها در نتیجه عقدقراردادهای جدید با خطوط هوایی قطر صورت خواهد گرفت.

از قرار معلوم قراردادهایی که قرار است میان قطری‌ها با نمایندگان بارسا و بایرن مونیخ منعقد شود، آماده شده‌اند و منتظر تأیید نهایی طرفین هستند. بایرن مونیخ به سرمایه‌گذاری قطری‌ها در این باشگاه نیاز دارد، چرا که باید بودجه پرداخت حقوق‌های بازیکنان طراز اول خود، مخصوصاً روبرت لواندوفسکی که مورد توجه رئال مادرید قرار گرفته است را داشته باشد و در صورت لزوم با افزایش حقوق‌شان، آنها را به ماندن در آلیانتس آره‌نا ترغیب کند.

در همین حال باشگاه بارسلونا نیز از عقد قراردادی جدید با قطری‌ها هدف افزایش خزانه خود برای بالا بردن حقوق ستاره‌های کنونی‌اش، مخصوصاً نیمار، مسی و سوارز را دنبال می‌کند تا دغدغه‌های مالی آنها را از بابت کاهش حقوق‌شان به خاطر مالیاتی که باید به دولت اسپانیا بپردازند، کم کند. بارسا در عین حال قصد دارد از سرمایه جدیدی که قطری‌ها به خزانه‌اش واریز می‌کنند، برای خرید بازیکنانی مانند نولیتو، پوگبا و آنتوان گریزمان استفاده کند.