جلالی:تیموریان محروم نیست

مجید جلالی  در مورد وضعیت تیم سایپا برای بازی با پدیده گفت: تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و بازیکنان ما با انگیزه زیاد منتظر مسابقه با پدیده هستند. بازیکنان سایپا واقعا در تمرینات خوب کار می‌کنند. ما بازی تیم پدیده را با راه‌آهن زیرنظر گرفتیم و از این تیم شناخت خوبی داریم.

وی در مورد شکست استقلال خوزستان مقابل فولاد که به نفع سایپا شده است، گفت: اکنون زمان آن است که ما فقط بر روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم. نگاه ما این است که تمام حواسمان به کار خودمان باشد و تمام بازیکنان تیم چنین دیدگاهی را دارند.

سرمربی سایپا در مورد حضور بازیکن مقدونیه‌ای در تمرینات تیمش گفت: او بازیکن بدی نیست اما اعتقاد من این است که اگر می‌خواهیم بازیکن خارجی جذب کنیم باید بازیکنی باشد که یک سر و گردن از بازیکنان فوتبال ایران بالاتر باشد در غیر این صورت ما این شانس را به بازیکنان ایرانی می‌دهیم.

جلالی در مورد اینکه حبیب کاشانی و امیر قلعه‌نویی از نقد منصفانه تیم امید توسط او تشکر کرده‌اند، گفت: ما واقعا به دنبال تنش با جایی یا کسی نیستیم. خصومتی هم با کسی نداریم. همه افرادی که در فوتبال هستند دیدگاه‌هایشان را بیان می‌کنند و این اختلاف در دیدگاه است. دیدگاه من این است که باید با کار بلندمدت به موفقیت باثبات برسیم اما برخی می‌‌گویند با برنامه‌های کوتاه‌مدت هم می‌‌توان موفق شد. این فقط تفاوت در دیدگاه است. همه ارکان فوتبال چه مربیان چه مدیران و چه رسانه‌ها می‌خواهند که فوتبال ما پیشرفت کند.

وی ادامه داد: به نظر من به جای آنکه به دنبال مقصر ناکامی تیم امید باشیم باید یک همایش آسیب‌شناسی برای 35 سال رکود ایران برگزار کنیم و ببینیم چرا کشورهای همسایه ما در آسیا در فوتبال پیشرفت کرده‌اند اما ما همچنان دچار رکود هستیم. اینکه بعد از هر باخت به دنبال مقصر بگردیم هیچ سودی برای فوتبال ما ندارد. بهتر است که همایش آسیب‌شناسی با حضور همه ارکان فوتبال برگزار شود. من این آمادگی را دارم که صاحب‌نظران و چهره‌های سرشناس بین‌المللی را هم به این همایش دعوت کنند. افرادی چون خوزه مندس که دکترین فوتبال اسپانیا را نوشته است یا افراد مشابهی در فوتبال فرانسه و ژاپن که صاحب‌نظر هستند. علت رکود فوتبال ما فقط بحث اقتصادی نیست.

جلالی تصریح کرد: توان اقتصادی ایران بسیار بالاتر از توان اقتصادی آرژانتین است اما فوتبال دو کشور را مقایسه کنید بنابراین ما هم باید طرح‌های توسعه مناسبی برای فوتبالمان داشته باشیم و با دعواهای پوشالی به جایی نمی‌رسیم.

سرمربی سایپا در مورد گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در مورد فساد در فوتبال گفت: این یک ضرورت است. پیگیری این موارد در هر بخشی لازم است. اگر می‌خواهیم فوتبالمان پیشرفت کند باید با فساد هم مبارزه کنیم.

جلالی در مورد وضعیت محرومیت تیموریان گفت: ما در نامه‌ای به سازمان لیگ استدلال‌های خود را در مورد این بازیکن نوشته‌ایم و فکر می‌‌کنم امروز (شنبه) پاسخ خودمان را از سازمان لیگ بگیریم. در ITC بازیکنان جایی برای قید محرومیت بازیکنان وجود دارد. بنابراین وقتی تیموریان به لیگ قطر رفته باید این مسائل در ITC او قید می‌شده است.