من سخت کار میکنم تا برانکو مرا در ترکیب بگذارد

مایکل اومانیا را پروفسور از همان اول نمی‌خواست و این بازیکن اگر ماند، به خاطر این بود که باشگاه برای تسویه حسابش پول نداشت.

 

ماندن این مدافع کاستاریکایی اما هرگز نظر برانکو ایوانکوویچ را تغییر نداد و سرمربی کروات تا همین یک هفته پیش دنبال راهی بود برای راندنش از پرسپولیس به بهانه جذب دروازه‌بان اروپایی. اتفاقی که البته با مخالفت اومانیا رخ نداد و حالا این بازیکن امیدوار است که شانس بار دیگر در خانه‌اش را بزند و در پرسپولیس فیکس شود.

 

اظهارات اومانیا را در ادامه می خوانید:

 

* قرار بود از پرسپولیس بروی اما حالا دوباره با تیم تمرین می‌کنی و حتی در جام شهدا همبازی کردی.

- صحبت جدایی‌ام از پرسپولیس مطرح بود اما به نظر می‌رسد این تصمیم منتفی شده. ضمن اینکه من تا ماه مه ‌2016 با پرسپولیس قرارداد دارم و بدون هیچ مشکلی کارم را دنبال می‌کنم.

 

* اصلا چرا بحث جدایی‌ات مطرح شد؟

- خودم هم نمی‌دانم. این تصمیمی بود که باشگاه و برانکو گرفتند و من واقعا احساس خوبی نداشتم. شوکه شده بودم. قرار نبود به این شکل از پرسپولیس جدا شوم. من پرسپولیس را دوست دارم و همه تلاشم را هم کردم تا به شکلی درست و حرفه‌ای در خدمت این تیم باشم اما وقتی این تصمیم به من اعلام شد واقعا تعجب کردم. هر روز از خودم می‌پرسیدم چه کاری از من سر زده که چنین تصمیمی برایم گرفته‌اند؟ من که نه از نظر فنی و نه از نظر رفتاری و اخلاقی کم کاری نکرده بودم. پس چرا باید از من بخواهند از پرسپولیس بروم؟ البته من آن را نپذیرفتم چون اصلا دلم نمی‌خواست از پرسپولیس بروم.

 

* این تصمیمی بود که برانکو گرفت و بعد هم از تو خواست جدا از تیم تمرین کنی؛ الان که دوباره برگشته‌ای با او مشکلی نداری یا ناراحت نیستی؟

- اصلا! اتفاقا رابطه خوبی با برانکو دارم و هیچ‌ وقت هم با او مشکلی نداشته‌ام. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و کاملا درک می‌کنم که سرمربی بگوید بازی به من نمی‌رسد. من همیشه به نظر مربی‌ام احترام می‌گذارم. برانکو هم سرمربی است و من بازیکن.

 

* تو صاحب گران‌ترین قرارداد پرسپولیس هستی اما در نیم‌فصل اول اصلا شرایط خوبی نداشتی، چرا؟

- اول فصل به خوبی کارم را با پرسپولیس آغاز کردم اما مصدوم شدم. احساس خودم این بود که با مصدومیت شدیدی روبه‌رو شده‌ام اما وقتی با پزشکان تیم و چند متخصص دیگر مشورت کردم متوجه شدم مصدومیتم خطرناک نیست و مشکلم با فیزیوتراپی حل می‌شود. الان هم 2، 3 ماه است دیگر مصدوم نیستم اما می‌بینم که همبازیانم خوب کار می‌کنند.

 

* پس خودت را برای نیمکت‌نشینی در نیم‌فصل دوم هم آماده کرده‌ای!

- نه اما این را می‌دانم که رها شدن از نیمکت‌نشینی نیاز به تلاش بیشتر دارد نه جنجال و هیاهو. هر بازیکن بعد از مصدومیت باید خود را از نظر فیزیکی و تکنیکی به سطح بالایی برساند و این کار زمان می‌برد. مربی هم نمی‌تواند همه برنامه‌هایش را متوقف کند تا بازیکن مصدومش برسد. پس من سخت کار می‌کنم و به نظر برانکو احترام می‌گذارم. تیم شرایط خوبی دارد و طبیعی است که مربی به ترکیب تیم موفق دست نزند. من هم کاملا آماده‌ام و شرایط خوبی دارم. منتظرم تا دوباره شانس به من رو کند.

 

* گفتی تا ماه مه ‌با پرسپولیس قرارداد داری؛ فکر می‌کنی بعد از این 4 ماه قراردادت را تمدید کنند؟

-  اصلا نمی‌دانم و در حال حاضر هم نمی‌توانم به این مساله فکر کنم چون نمی‌دانم در پایان فصل چه اتفاقاتی می‌افتد و تصمیمات کادر فنی و باشگاه به چه شکل خواهد بود. ضمن اینکه به نظرم فعلا زود است در این مورد حرفی بزنم.

 

* از این بحث بگذریم؛ شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

- ما شانس زیادی برای قهرمانی داریم. از حالا به بعد هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. چند بازی اول نیم‌فصل دوم سخت‌تر از بازی‌های دیگر است و باید در کسب نتیجه دقت بالایی داشته باشیم. البته می‌دانم همه بازی‌های لیگ بخصوص در نیم‌فصل دوم سخت است اما در این چند بازی می‌توانیم سرنوشت خوبی برای خودمان رقم بزنیم. ما شانس زیادی داریم و باید محکم کار را ادامه بدهیم. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و بیشتر تلاش کنیم. فقط در این شرایط است که به هدفمان می‌رسیم.

 

* 4 ماه از غم نبود کاپیتان هادی نوروزی می گذرد و هر روز و هنوز از زبان همبازیانش در پرسپولیس حرف هایی در مورد او می‌شنویم. اما شما تمام این چهار ماه را به سکوت گذرانده اید.

- فرصت نشد درباره هادی نوروزی حرفی بزنم. او یک انسان خوب بود که من هرگز نمی‌توانم فراموشش کنم. هادی را هر روز در تمرین، هتل و زمین مسابقه می‌دیدم و با او رابطه خوبی داشتم. من انسانیت او را با همه وجودم درک می‌کردم. هادی نوروزی واقعا انسان بزرگی بود و حیف شد که او را از دست دادیم. الان هم تنها آرزویی که دارم این است که بتوانیم با قهرمانی روح هادی را شاد کنیم و جام را به او که کاپیتان بزرگی بود، هدیه کنیم. وقتی اتفاق بدی در یک مجموعه می‌افتد، شرایط برای همه سخت می‌شود. ما از زمان رفتن هادی تا الان واقعا اذیت شدیم و جای خالی‌اش را هر روز احساس می‌کنیم.