منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست 2 بر یک خانگی نفت‌ تهران مقابل سیاه‌جامگان مشهد اظهار داشت: در مدتی که لیگ تعطیل بود، اردوی خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم. شکست بخشی از فوتبال است اما بازیکنان نفت تیم حریف را دست کم گرفته بودند. اینکه پیروزی را با شکست عوض می‌کنیم، معنایش این است که تیم مشکل دارد. نباید انتظار چنین شکست‌هایی را داشته باشیم و امیدوارم کادر فنی راهکاری بیندیشد تا دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا منصوریان مبنی بر اینکه نفت به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش بازیکن شد، گفت: درباره بازیکنانی که جدا شدند، باید توضیحی بدهم. مهدی مومنی در مجموع 80دقیقه هم به میدان نرفت و تنها برای ما هزینه در بر داشت. سانتوس نزدیک به 15 مسابقه، بازی نکرده بود و پیام صادقیان هم در بیشتر بازی‌ها مصدوم بود و 25-30 درصد از او استفاده شد.

مدیرعامل باشگاه نفت‌ خاطرنشان کرد: بازیکنی مانند نانگ هم مصدوم بود و شاهد بودید که در بازی تراکتورسازی و راه‌آهن 20 دقیقه آخر به میدان رفت. این در حالی است که در بازی با سیاه‌جامگان، بازیکنان نفت اسم و رسم‌شان بالاتر از بازیکنان سیاه‌جامگان بود ولی شکست خوردیم. وقتی می‌بازیم، بهتر است دنبال فرافکنی نرویم. به شخصه این شکست را می‌پذیرم و باید به حریف بابت این برد تبریک گفت. باید دنبال این باشیم که نقاط ضعف‌مان را بررسی کرده و خودمان را برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم.

قنبرزاده ادامه داد: در بازی با سیاه‌جامگان روی اتفاقات فوتبالی گل خوردیم. گل اول پنالتی بود و گل دوم آنها به خاطر گل به خودی بازیکن ما رقم خورد که یک اتفاق بود. متاسفانه از تیم‌های مدعی عقب افتادیم و امیدوارم در ادامه کار جبران کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود وحید امیری و سیدجلال حسینی پیشنهادات خارجی دارند، گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، هیچ پیشنهاد و نامه‌ رسمی به باشگاه نفت نرسیده است. تنها یک مدیربرنامه به ما مراجعه کرده و مدعی شده یک تیم قطری امیری را می‌خواهد. این شخص از ما خواسته، به او اختیار تام دهیم تا با تیم قطری مذاکره کند اما عرف نیست که اختیار باشگاه را به فردی بیرون از مجموعه بدهیم. به این فرد گفته‌ایم که باشگاه قطری در صورتی که امیری را بخواهد، باید درخواست رسمی بدهد.

مدیرعامل باشگاه نفت‌ در پاسخ به این سوال که در صورت دریافت پبشنهاد جدی با جدایی امیری موافقت می‌کند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه امیری اخلاق‌مدار است و در مصاحبه‌های خود گفته که اختیار را به باشگاه نفت می‌دهد، به شخصه با انتقال او مخالفت نمی‌کنم. همانطور که گفتم مذاکرات اولیه غیرمستقیم برای جذب این بازیکن صورت گرفته اما پیشنهاد یا درخواست رسمی نرسیده است.

قنبرزاده در واکنش به مناقشات ایران و عربستان و اینکه AFC اعلام کرده که تا پایان اسفند به این موضوع رسیدگی خواهد کرد، تصریح کرد: متاسفانه عربستانی‌ها در AFC نفوذ دارند و زمان را می‌خرند. با توجه به اینکه انتخابات فیفا نیز در پیش است، رئیس AFC رای ایران و کشورهای متحد ایران را می‌خواهد. به همین دلیل چندان نمی‌خواهد به این موضوع ورود کند و زمان را نگه می‌دارد تا ریزش رای نداشته باشد.

«فدراسیون فوتبال ایران نباید زمان را از دست بدهد و به فیفا شکایت کند». عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: چند سال پیش فیفا به دلیل دخالت دولت، فوتبال ایران را تعلیق کرد. نمونه‌ای که برای کویت نیز رخ داد و فوتبال این کشور تعلیق شد. بنابراین فدراسیون ایران باید به دلیل دخالت سیاسیون در فوتبال به فیفا شکایت کند. ایران نباید زمان را از دست بدهد و با یک تیم حقوقی قوی به فیفا شکایت کند. به نظر می‌رسد، AFC تحت نفوذ کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته و نباید امیدوار باشیم که AFC به سود ایران رای بدهد.

مدیرعامل باشگاه نفت با اشاره به بازی بیستم بهمن نفت‌تهران مقابل الجیش قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: از مردم می‌خواهم در این دیدار به ورزشگاه بیایند و نماینده کشورشان را حمایت کنند. امیدوارم حضور مردم بتواند حماسه‌ای را رقم بزند تا به دور بعد صعود کنیم.