علی پروین در گفت و گو با خبرنگار کاپ درباره گزارش فساد در فوتبال اظهار داشت: من با انتشار گزارش مجلس از فساد در فوتبال موافقم؛ بالاخره اگر در فوتبال فساد است باید رو شود و با آنهایی که خلاف می کنند برخورد کنند.

وی ادامه داد: البته من دوست ندارم باور کنم که این همه فساد در فوتبال است و به نظرم هم معلوم نیست که حرفهایی که در این گزارش زده اند راست است یا دروغ. گاهی هم ما مجبوریم باور نکنیم که فوتبال مان انقدر آلوده شده است.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه با اشاره به غیبت بازیکنان پرسپولیس در مراسم ترحیم همایون بهزادی تصریح کرد: جا دارد از مردم ایران تشکر کنم که برای همایون سنگ تمام گذاشتند. مردم ما قدرشناس هخستند و یادشان نمی رود قهرمانان این مملکت چه زحماتی کشیده اند. این مردم در امجدیه و بهش زهرا(س) سنگ تمام گذاشتند برخلاف مسئولین که برخی از آنها دیگر به خودشان زحمت نمی دهند یک توک پا تا امجدیه هم بیایند.

وی افزود: درباره بازیکنان پرسپولیس هم بر خلاف اینکه گفته اند علی پروین ناراحت شده که آنها به مسجد نیامدند باید خدمت شما عرض کنم که هر کسی اختیار خودش را دارد و ضمنا مردم گرفتار هستند و نمی شود کسی را به زور جایی برد. لابد بچه های کاری داشتند که نیامدند. دست هر کسی که آمد درد نکند.

پروین همچنین بیان داشت: همایون یک چیز دیگری بود. من خیلی دوستش داشتم. ده سال کنارش بازی کردم و هنوز صدایش تو گوشم است. خدارحمتش کند.

وی در انتها درباره حضور سوشا مکانی در تمرینات پرسپولیس گفت: دست آقایان درد نکند که این بچه را به حال خودش رها نکردند تا خدای نکرده دنبال دود برود. بنده از اول هم گفتم که نباید بگذاریم این بچه نابود شود و شکر خدا انگار با کمک مسئولین قرار است گذشت کنند. حرف من هم همین است که اینبار گذشت کنند و اگر دفعه بعد این بازیکن تخلفی کرد برخورد شدیدی با او داشته باشند.