مهدی کیانی درباره دیدار تیمش با راه آهن، شعارهای هواداران علیه مدیریت باشگاه، حواشی اخیر تراکتورسازی، بازی های لیگ قهرمانان آسیا، جوسازی عربستانی ها و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

*از بازی با راه آهن شروع کنیم. چطور بود؟

ما در این مسابقه برای پیروزی به میدان رفته بودیم. در طول هفته تمرینات زیادی انجام دادیم و فکر می کنم عملکردمان در بازی با راه آهن بد هم نبود اما بدشانسی گریبانمان را گرفت. موقعیت هایی داشتیم که به گل تبدیل نکردیم و در فوتبال وقتی چند موقعیت را از دست می دهی، گل زدن سخت می شود. متاسفانه شرمنده هواداران شدیم و امیدوارم بتوانیم در بازی های بعدی جبران کنیم.

*در جریان بازی با راه آهن شعارهایی علیه مدیریت باشگاه تراکتورسازی سر داده شد...

من فکر می کنم مهم تیم تراکتورسازی است. شاید مهدی کیانی سال بعد در تراکتورسازی نباشد اما اشخاص اهمیتی ندارند. به نظر من هواداران باید این مساله را در نظر بگیرند و اجازه ندهند با شعارهای اینچنینی تیم به حاشیه برود. هواداران تراکتورسازی همیشه بهترین بوده اند و از آنها می خواهم حمایت کنند تا به روزهای اوج برگردیم.

*البته مدیرعامل باشگاه این شعارها را خطی دانست و به اپوزیسیون مخالفان تراکتورسازی در ماشین سازی ربط داد!

من در این باره چیزی نمی دانم و بهتر است حرفی نزنم.

*فکر نمی کنی تراکتورسازی کمی از قهرمانی در لیگ برتر دور شده است؟

اینطور هم نیست. ما 6، 7 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و با همه مدعیان قهرمانی هم بازی مستقیم داریم. در این شرایط می توانیم به صدرجدول برسیم. البته من فکر می کنم اگر این نفرات از ابتدای فصل در تراکتورسازی حضور داشتند، می توانستیم نتایج بهتری بگیریم. از زمانی که امیر قلعه نویی به تراکتورسازی آمده شرایط متفاوت شده و بی تردید اگر قلعه نویی از ابتدای فصل بود، تراکتورسازی اکنون در صدرجدول قرار داشت. با این وجود تلاش می کنیم تا بتوانیم گذشته را جبران کنیم و در جدول بالا بیاییم.

*بگذریم، به نظر می رسد خودت هم دوباره در تیم جا افتاده ای...

شرایط خوبی دارم. من همپای سایر نفرات تمرین می کنم و هدفی جز موفقیت تیم ندارم. وظیفه ما این است که زحمت خود را بکشیم و روزهای خوبی را برای تراکتورسازی رقم بزنیم.

*این روزهای جوسازی عربستانی ها علیه فوتبال ایران زبانزد است. چه نظری در این باره داری؟

من فکر می کنم کشور ما یکی از امن ترین کشورهای دنیا است و عربستانی ها کارشان جوسازی است. این مسائل به خاطر آن است که کل دنیا از ایران و ایرانی می ترسند و عربستان هم از ترسش دست به چنین اقدامی زده است. امیدوارم این ماجراها هرچه زودتر ختم به خیر شود.

*فکر نمی کنی اگر قرار باشد در زمین بی طرف با عربستانی ها روبه رو شوید، به مشکل بخورید؟

بی تردید همینطور است. دوست نداریم در کشور دیگری به میدان برویم اما به هر حال هر تصمیمی گرفته شود، تلاش می کنیم سربلند از زمین خارج شویم. 

*در لیگ قهرمانان آسیا احتمالا با السد قطر که ژاوی و پورعلی گنجی را دارد، رو به رو می شوید...

قطعا بازی های سختی در لیگ قهرمانان خواهیم داشت. السد هم اگر از پلی آف صعود کند، تیم قدرتمندی برای ما است. بازیکنی به نام ژاوی که نیاز به تعریف و تمجید ندارد و همه او را می شناسند. پورعلی گنجی هم به تازگی به السد پیوسته و برایش آرزوی موفقیت می کنم. با این وجود ما هدفمان در تمام مسابقات پیروزی است.

*برای گرفتن پیراهن ژاوی در تراکتورسازی دعوا نمی شود؟

(باخنده) من که پیراهن پورعلی گنجی را می خواهیم. بقیه بچه ها بر سر پیراهن ژاوی با هم به توافق برسند! به نظر من پورعلی گنجی افتخار کشورمان بوده و از ژاوی مهم تر است.