کفاشیان خودش انتخابات را برگزار نکند

نصرالله سجادی در مورد اظهار نظر امروز کفاشیان مبنی بر عدم اداره فدراسیون فوتبال توسط سرپرست اظهار داشت: برای فدراسیون فوتبال هم مثل هر فدراسیون دیگری باید سرپرست گذاشته شود. این موضوع در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیش‌بینی نشده اما عقل حکم می‌کند که بهتر است، رئیس فدراسیون (کفاشیان) خودش انتخابات را برگزار نکند. پیش از این هم اعلام کردیم که در مجمع تنها تاریخ برگزاری تصویب شد و در مورد سرپرست بحثی نشد.

 نصرالله سجادی در پایان مجمع سالیانه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مجامع فدراسیون‌ها برگزار می‌شود، این مجامع از 20 دی تا 20 اسفند برگزار می‌شود که گزارش عملکرد یکساله فدراسیون‌ها برنامه سال آینده و گزارش حسابرس و حسابرسی‌ها اعلام می‌شود.

وی در خصوص لغو مسابقات اسکی در ایران و همچنین حضور برخی ملی‌پوشان در وزارت ورزش گفت: من به این دقیقی که شما می‌گویید اطلاع ندارم ولی می‌توانید از فدراسیون بپرسید. اینکه ورزشکار بیاید جلوی وزارتخانه را قبول ندارم، اگر قرار است که به این موضوع رسیدگی شود باید از مجرای اصلی باشد، ما گزارش بازرس را دریافت کردیم و با رئیس فدراسیون صحبت کردیم که موضوع را بررسی کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که اگر برای میزبانی بازی‌های فوتبال ایران و عربستان رای علیه ایران باشد چه اقدامی می‌کنید، خاطرنشان کرد: از زمانی که این موضوع مطرح شده وزارت ورزش 4 جلسه با فدراسیون فوتبال داشته و آنها به عنوان نماینده فدراسیون در نشست‌ها حاضر شدند و هنوز چیزی قطعی نشده و ما نیز به عنوان وزارت ورزش اعلام کردیم که ایران برای میزبانی‌ها هیچ مشکلی ندارد و رقابت‌های مختلف ورزشی در آن برگزار می‌شود و میزبان تیم‌های مختلف ورزشی هستیم، اگر هم مخالفت کنند از طریق فیفا اقدام می‌کنیم.

سجادی در پاسخ به اینکه آیا شورای برون‌مرزی بر کیفیت مسابقات و تعداد افراد حاضر در اعزام‌ها نظارت دارد و اینکه آیا موضوع اعزام تیم ملی تیراندازی با کمان را بررسی می‌کند، تصریح کرد: شورای برون‌مرزی از مسئولان فنی فدراسیون دعوت می‌کند تا آنها همین توضیحات را ارائه کنند و بگویند که مسابقات چه سطحی دارد و چه تعداد افراد اعزام می‌شود و در جلسه این موضوعات بحث و بررسی می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری و نتیجه‌ اعلام می‌شود. پس از بازگشت از اعزام‌ها نیز فدراسیون‌ها 10 روز فرصت دارند تا گزارش خود را ارائه دهند، مطمئنا کسانی که خلاف آن عمل کنند، قطعا در تصمیم‌گیری شورای برون‌مرزی برای سفرهای آینده آنها تاثیر دارد ما حتی گاهی از سایر نهادها نیز گزارش‌هایی به دست‌مان می‌رسد مثلا همین امروز 3 گزارش به دست‌مان رسیده بود و آنها را نیز خواندیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال اقتصاد مقاومتی برخوردی با فدراسیون‌هایی که در بحث اعزام افراد غیرضروری را همراه تیم می‌برند، خواهید داشت، گفت: یکی از سوال‌های من از فدراسیون‌ها این است که بودجه اعزام‌شان را از چه راهی تامین می‌کنند که در پاسخ یا صد درصد بودجه توسط فدراسیون تامین می‌شود و یا به کمک حامی مالی و یا شخصا پرداخت می‌شود. بودجه شخصی یعنی اینکه برخی از ورزشکاران خودشان برای ارتقای رنکینگ این هزینه را پرداخت می‌کنند که این افراد غیر از تیم ملی هستند البته آنها هم باید مسیر اعزام‌شان از فدراسیون باشد، پول‌هایی که از طرف حامی مالی یا شخص برای اعزام‌ها در نظر گرفته می‌شود هم باید از مجرای حساب فدراسیون باشد. به نام جمهوری اسلامی ایران هر کسی بخواهد در مسابقات ورزشی حاضر شود، باید مجوز شورای برون‌مرزی را داشته باشد.

سجادی در خصوص اینکه گزارش کمیسیون اصل 90 به تایید هیئت دولت نرسیده است، اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 در این موضوع تحقیق کرده و گزارش آنها خوانده شده و فدراسیون فوتبال است که باید پاسخگو باشد. اگر مواردی مربوط به سایر نهادها یا وزارت ورزش باشد باید پاسخ داده شود. اینکه راجع به گزارش اظهارنظر کنیم درست نیست.