پای باشگاه‌ها به پرونده چاقوکشی در بسکتبال باز شد!

 هفته گذشته بود که بازی دو تیم پتروشیمی و نفت آبادان با اتفاق تلخ و عجیبی همراه شد و یکی از ملی پوشان بسکتبال کشورمان را با ضربه چاقو مجروح کردند!

هر چند برخی گفتند چاقو‌کشی کار تماشاگرنماها بوده و برخی دیگر، جراحت وارده بر کتف بهنام یخچالی را در اثر ضربه صندلی خواندند، اما دلیل و وسیله هر چه بود، باید کمی عمیق تر با این اتفاقات غیرورزشی در مسابقات برخورد کرد.

در همین راستا عباس آقاکوچکی یکی از پیشکسوتان بسکتبال کشورمان معتقد است شاید برخی از باشگاه‌ها هم می‌خواهند که جو سالن ناآرام و متشنج باشد چون در غیر اینصورت با تماشاگران خاطی برخورد خواهند کرد.

البته راهکار او در گام نخست این است که باشگاه‌ها باید با تقویت کانون هو‌اد‌ا‌ران، اجازه حضور تماشاگرنماها را به سالن‌ها ندهند و مطمئنا می توان با کمی کنترل و دقت بیشتر از بروز این قبیل حوادث جلوگیری کرد.

به گفته این پیشکسوت بسکتبال باید در بحث فرهنگسازی نیز جدی تر عمل کرد چون نمی توان مدام جلوی ورود تماشاگران به سالن را گرفت. مطمئنا اگر تماشاگری در سالن نباشد دیگر استقبالی از ورزشی نمی شود. پس به جای ممانعت از ورود تماشاگران شد،‌ باید با تماشاگران خاطی برخورد کرد.