«سندی ساهمان» نام این بازیکن خارجی است که در دیدار استقلال اهواز در برابر ملوان انزلی به دلیل تکمیل نبودن مدارک و در نتیجه دریافت نکردن کارت حضور در مسابقات، موفق به حضور در میدان نشد اما هم‌اکنون کارت بازی او صادر شده است و در صورت دریافت ITC و صلاحدید کادر‌ فنی استقلال اهواز می‌تواند در دیدار حساس برابر استقلال تهران به میدان برود.

 

«ساهمان» تابعیت بوسنی دارد اما در بندر هامبورگ آلمان متولد شده و فوتبال حرفه‌ای را از سال 2008 در تیم دسته سومی «لوبک» آلمان آغاز کرده است. او سال بعد راهی زادگاه والدین خود، بوسنی و هرزگوین شد و دو فصل در تیم‌های «اسلوبودا توزلا» و «ولز موستار» این کشور بازی کرد.

او در سال 2011 عازم عراق شد و در تیم «النفط» این کشور بازی کرد و سپس در سال 2012 برای مدتی به آلمان بازگشت و در تیم گمنام «دابلیو دابلیو سیلت» توپ زد اما با دریافت پیشنهاد از باشگاه «الاهلی منامه»، راهی بحرین شد تا بار دیگر بازی در خارج از اروپا را تجربه کند.

«سندی ساهمان» چند ماه در بحرین حضور داشت ولی در ابتدای سال 2013 این کشور را ترک و به جمهوری چک عزیمت کرد تا در تیم دسته اولی «ویکتوریا زیزکوف» این کشور بازی کند. او ابتدای فصل بعد، بار دیگر عازم عراق شد و با تیم «الشرطه» قرارداد بست اما در نیم‌فصل از این تیم جدا شد و به باشگاه سابق خود «النفط» بازگشت.

این بازیکن بوسنیایی 28 ساله در نهایت در نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ ‌برتر فوتبال ایران، به تیم استقلال اهواز پیوست تا بار دیگر بازی در یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه را تجربه کند.

سایت ترانسفرمارکت، قیمت این بازیکن 177 سانتی‌متری که در دو پست مهاجم و هافبک نفوذی بازی می‌کند را 18 هزار پوند (حدود 93 میلیون تومان) ذکر کرده است. البته او برای کمتر از نیم‌فصل با استقلال اهواز قراردادی حدود 10 هزار دلار (37 میلیون تومان) منعقد کرده است. جالب اینکه این بازیکن بوسنیایی علاقه زیادی به فضای مجازی دارد و علاوه بر عضویت در شبکه‌های اجتماعی، دارای سایت اینترنتی شخصی به دو زبان آلمانی و انگلیسی نیز هست.