احتمال کنارکشیدن تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا

مهدی تاج درباره میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های عربستانی، اظهار کرد: طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی تیمهای ایران و عربستان به هفته آخر مرحله گروهی موکول شده است. اگر اختلافات حل شود بازی در ایران برگزار می شود وگرنه پیشنهاد عربستان بازی در کشور ثالث بود.

وی افزود: ما این نظر را قبول نداریم و معتقدیم این یک تصمیم کاملا سیاسی است. این احتمال هم هست که اگر AFC روی این تصمیم پافشاری کند، در بازی ها شرکت نکنیم. این یک تصمیم خطرناکی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد آن شده است.

رئیس سازمان لیگ درباره اینکه فدراسیون به خاطر مناسباتش با شیخ سلمان خیلی پیگیر این موضوع نیست، گفت: موضع فدراسیون فوتبال همین است که اعلام کردیم. کشور ما امن است. حمله به سفارت مورد تایید نظام هم نبود و فقط یک اتفاق بود که در کشورهای دیگر هم رخ داده است. تصمیم ما به هیچ عنوان بازی در کشور ثالث نیست و باید بازی ها در ایران برگزار شود.

تاج خاطرنشان کرد: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به این تصمیم عربستان وارد شود و بخواهد بازی ها را در کشور ثالث برگزار کند، تصمیم خطرناکی خواهد بود و قطعا در آینده نمی تواند آنرا جمع کند. نتیجه آن برای فوتبال بد است. تصورم این است که AFC دنبال تعامل است. ما باید روی تصمیم خودمان پافشاری کنیم.

وی درباره احتمال تغییر برنامه لیگ در صورت برگزاری مسابقات در کشور ثالث، تاکید کرد: خیر اینطور نیست چون  برنامه لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرده است و ما اواخر فروردین ۹۵ و ۱۴ اردیبهشت با عربستانی ها بازی داریم.