مظلومی این بازیکنان را به خط می کند

بعد از تعطیلی یک ماهه لیگ، امروز استقلال در هفته هجدهم به مصاف ذوب می‌رود. بازی حساس که می‌تواند عیار استقلالی‌ها را برای نیم فصل دوم مشخص کند. استقلال در فصل نقل و انتقالات بازنده بزرگ بود و غیر از محمد مومنی هیچ بازیکن دیگری را جذب نکرد.

 

به این ترتیب تیم پر طرفدار پایتخت با همان بازیکنان قدیمی خود در نیم فصل دوم به میدان می‌رود. نبود چند بازیکن در خط دفاع و نداشتن یک هافبک بازیساز بزرگترین ضعفی است که این روزها استقلالی‌ها از آن رنج می‌برند. در تعطیلات نیم فصل استقلال حواشی زیادی به خود دید.

 

حضور بازیکن دورگه‌ای که خیلی زود توسط مظلومی برگشت داده شد، اعتصاب بازیکنان، دعوای معاون باشگاه با اعضای هیات مدیره و رد صلاحیت مقداد نجف نژاد برای نمایندگی مجلس از جمله اتفاقاتی بود که در راس خبر‌های این تیم قرار داشت و گاه و بی‌گاه این تیم را به حاشیه می‌برد اما بزرگترین اتفاقی که می‌توانست دردسر بزرگی برای این تیم شود اعتصاب بازیکنان استقلال برای نگرفتن حق و حقوقشان بود که با دادن چک، افشارزاده سعی کرد این حاشیه را جمع و جورکند.

 

این اتفاقاتی بود که در تعطیلات برای تیم صدرنشین افتاد و بعد از گذشت یک ماه حالا خودش را برای رویارویی با حریف اصفهانی آماده می‌کند. اما آنچه دغدغه مسئولان استقلال است محرومیت حنیف عمران‌زاده برای این بازی است و در حالی که طی این مدت فرصت زیادی برای رفع این محرومیت داشتند در آستانه بازی حساس با ذوب به فکر نامه نگاری با کفاشیان افتادند هرچند که بعید به نظر می‌رسد این نامه نگاری‌ها جواب دهد و استقلال در غیاب این مدافع باید به مصاف ذوب برود.

 

در خط میانی هم این تیم با ضعف‌هایی همراه است به نحوی که از نبود یک هافبک بازیساز رنج می‌برد و در فصل نقل و انتقالات هم نتوانست چاره‌ای برای این معضل بیندیشد. استقلالی‌ها برای رویارویی با حریف اصفهانی در خط حمله هم برهانی را ندارند.

 

هر چند که بعید است مظلومی با وجود سجاد شهباززاده به این مهاجم بازی دهد اما به نظر می‌رسد اتفاقات روز چهارشنبه و نگرفتن چک باشگاه توسط برهانی در این کنار گذاشتن بی‌تاثیر نباشد.

 

آنهایی که تمرینات و شرایط استقلال را از نزدیک تماشا می‌کنند به این نکته اشاره دارند که کار این تیم امروز سخت است و شاید گرفتن یک مساوی در این شرایط استقلال را راضی از اصفهان برگرداند.

 

امروز تفکر دو مربی یکی جوان و دیگری میانسال در بازی مهمی محک زده می‌شود. تفکری که در بازی رفت، برنده‌اش یحیی بود. گل محمدی در بازی مقابل استقلال انگیزه زیادی دارد و کمتر بازنده از زمین خارج شده است. همین نکته می‌تواند وزنه را به طرف مربی جوان ذوب سنگین کند.

 

ذوب اما در فصل نقل و انتقالات اکبر صادقی را با هاشم بیگ‌زاده معاوضه کرد. انتقالی که با توجه به آمار بازی‌ها و نوع فعالیت دو بازیکن به سود دایی تمام شد. شاید در میان ذوبی‌ها هاشم بیگ‌زاده که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد انگیزه زیادی در این بازی داشته باشد.

 

هر چند که بیگ‌زاده در نیم فصل اول با پیراهن تیم صبا مقابل استقلال به میدان رفت و فقط چند دقیقه توانست بازی کند چرا که به دلیل مصدومیت مجبور شد زمین را ترک کند و فرصت نشان دادن خود را نداشت. در کل تیم ذوب در این فصل خیلی خوب کار کرده و یحیی نشان داده که متخصص بردن تیم‌های بزرگ از جمله استقلال و پرسپولیس است!

 

ذوب در جدول مسابقات سایه به سایه با استقلال حرکت می‌کند و برد در این بازی می‌تواند شرایط دو تیم را در جدول بازی‌ها تغییر دهد. امروز می‌تواند محک خوبی برای دو تیمی باشد که برای سکوی قهرمانی خیز برداشته‌اند.

 

بازی رفت یحیی برنده بود در بازی برگشت کدام مربی دستش را به حالت مربی برنده بالا می‌برد؟

 

* هاشم بیگ‌زاده

بیگ‌زاده برای فصل پانزدهم بنا به خواسته سرمربی استقلال جدا شد. نیم فصل اول بیک‌زاده به تیم دایی رفت اما برای نیم فصل دوم با اکبر صادقی معاوضه شد و حالا برای تیم یحیی باید بازی ‌کند.

 

بیگ‌زاده برای رویارویی با تیم سابق خود به طور حتم انگیزه دارد خصوصا اینکه به خواست مظلومی مجبور به جدایی شد. هاشم در نیم فصل اول با پیراهن تیم صبا به مصاف استقلال رفت اما عمر این حضور فقط چند دقیقه بود و خیلی زود زمین را ترک کرد.

 

هاشم یکی از چهره‌های ویژه این بازی خواهد بود و شاید انگیزه‌اش به او کمک کند که یکی از بهترین بازی‌هایش را ارائه دهد.

 

* امید ابراهیمی

امید ابراهیمی در خط هافبک استقلال خوب کار کرده است. امید از یک تیم اصفهانی به استقلال آمد و شرایط بازی در ورزشگاه فولادشهر را می‌داند. وی مرد بی‌حاشیه استقلال همیشه یک وزنه برای این تیم محسوب می‌شود و بازوی استقلال برای بازی با ذوب است.

 

ابراهیمی در بازی‌های بزرگ نقش سازنده‌ای داشته است و شوت‌های او می‌تواند هر دروازه‌بانی را آزار دهد. بدون شک این بازیکن یکی از چهره‌های این بازی خواهد بود و شاید هم سرنوشت بازی را با شوت خود تغییر دهد.

 

* ترکیب احتمالی میزبان

- دروازه‌بان: رشید مظاهری

 

- مدافعان میانی: هادی محمدی، حجت حق وردی

 

- مدافعان کناری: علی حمام، هاشم بیگ‌زاده

 

- هافبک‌ها: مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان

 

- مهاجم: مسعود حسن زاده (کاوه رضایی)

 

* ترکیب احتمالی میهمان

- دروازه‌بان: مهدی رحمتی

 

- مدافعان میانی: مگویان، حاج محمدی

 

- مدافعان کناری: میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی

 

- هافبک‌ها: امید ابراهیمی، روزبه چشمی

 

- هافبک هجومی: یعقوب کریمی، جابر انصاری، بهنام برزای

 

- مهاجم: سجاد شهباززاده