برانکو ایوانکوویچ در گفت و گویی متفاوت درباره علاقه اش به کشور ایران اظهار داشت:من به دفعات در داخل و خارج ایران گفته ام که ایران وطن دوم من است.تعداد زیادی از دوستانم  متعلق به ایران هستند.تجربه شگفت آوری در ایران داشتم که به صعود به جام جهانی 2006 رسید.من با مردم خوبی روبرو شدم و فرصت زیادی برایم قائل شدند که جایگاه وسیعی پیدا کنم.همه ما توانستیم شادی زیادی را در کنار هم خلق کنیم.وقتی از ایران رفتم خیلی از ایرانیان را در سرتاسر دنیا دیدم.آنها سرشار از احساس با من برخورد کردند.این برای من باعث رضایت بود.

وی درباره حضورش در پرسپولیس گفت:زمانیکه پیشنهاد پرسپولیس صورت گرفت با اطلاع از مشکلاتی که وجود داشت این موضوع را پذیرفتم.ولی میل و آرزوی من این بود که پرسپولیس به حرکت دربیاید.با سرپرست جدید باشگاه و گزینش تازه ای از بازیکنان که آینده را می سازند. تیمی را می سازم که 10 سال قهرمان شود.

سرمربی پرسپولیس درباره اتفاقات رخ داده برای سوشا مکانی اظهار داشت:بر هیچ کس پنهان نیست که سوشا با چه مشکلاتی روبرو شده است.او یک جوان است که مرتکب اشتباه شده است.با این وجود او خدمات زیادی به فوتبال ایران داده است.بد نیست یک شانس دیگر به سوشا داده شود.بر او هم وظیفه است که خودش را اصلاح کند و فقط متمرکز فوتبال باشد.

وی درباره اینکه اگر پیشنهاد استقلال را دریافت کند آن را می پذیرد یا نه گفت:مربی حرفه ای به جایی می رود که دعوت می شود.در همه جای دنیا هم این موضوع وجود دارد.هر چند در این لحظه رفتن من به استقلال غیرممکن است.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد:ایران باید به داشتن چنین دربی افتخار کند.دربی آخر فوق العاده بود.100 هزار نفر آمدند و یک جنگ جوانمردانه را دیدیم.کوچکترین حادثه ای در زمین و بیرون زمین رخ نداد.ایران باید نسبت به این مساله احساس افتخار کند.در کنار ال کلاسیکو،دومین دربی بزرگ جهان دربی تهران است.چه درون ورزشگاه و چه بیرون ورزشگاه.

وی درباره دربی آینده و اینکه چقدر به برتری تیمش امیدوار است گفت:طبیعی است انتظار دارم ما برنده شویم.ولی این کار دشواری است.استقلال هم همین آرزو را دارد.چیزی زیباتر از این نیست.ما درون زمین رقیب هستیم و بیرون زمین چای و قهوه می خوریم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا روزی دوباره سرمربی تیم ملی ایران می شود یا نه اظهار داشت:این یک سوال دشوار است.در شغل ما هرگز مشخص نیست فردا چه چیزی در انتظار ماست.همه چیز را توافق کرده بودم تا سرمربی تیم ملی کرواسی شوم.در حال حاضر اولویتم کار در پرسپولیس است.پیش بینی آینده کارسختی است.

برانکو درباره زندگی اش در تهران گفت:من مدت ها در هتل گلشهر حضور داشتم.الان مدتی است که به هتل المپیک آمده ام.نکته مهم درباره تهران رانندگی اش است.به پسرم گفتم وقتی به تهران آمدی،ژل نزن چون اگر رانندگی مردم را ببینی موهایت سیخ می شوند!