استقلال مقابل ذوب آهن به تساوی صفر صفر رسید و پرسپولیس هم در تهران مقابل سپاهان با نتیجه دو بر دو مساوی کرد. هومن افاضلی کارشناس و مربی فوتبال کشورمان معتقد است سطح بازی های این دو تیم در حد مراحل حذفی لیگ قهرمان آسیا بود.

 

بازی پرسپولیس مقابل سپاهان را چطور دیدید؟

بازی زیا و پرهیجانی را دیدم که از نظر تاکتیکی بسیار پیچیده بود. هر دو مربی از هم و از تیم حریف شناخت کافی داشتند و این موضوع سبب شد که بازی زیبایی را ببینیم.

 

سپاهان نسبت به نیم فصل اول بهتر شده است؟

بله، شرایط این تیم واقعا تغییر کرده که بازیکنان جدید سپاهان به آن ها خیلی کمک کرده است. آن ها 40 – 30 درصد بهتر از نیم فصل اول نتایج بهتری می گیرند که این برای لیگ خیلی خوب است.

 

کدام بازیکن این تیم را بهتر دیدید؟

به نظر من ایبریچیچ بسیار خوب و باتجربه بازی کرد. او تجربه بازی در تیم های بزرگی را هم دارد و می تواند به سپاهان در ادامه فصل کمک کند. با غیبت پریرا و پادوانی حالا می فهمیم که چرا فرکی در سپاهان کار سختی داشت.

 

پرسپولیس هم بازی خوب و جذابی ارائه کرد.

پرسپولیس نیمه اول خوبی نداشت و سپاهان این تیم را خوب تحلیل کرده و آن ها را مهار کرده بود. علی رغم همه این ها من فکر می کنم سپاهان 3 موقعیت داشت و 2 گل زد. این یک نکته منفی برای پرسپولیس است که سخت گل می زند و راحت گل می خورد. در واقع آن ها با موقعیت های کم گل می خورند و با موقعیت های زیاد گل نمی زنند.

 

فکر می کنید آن ها نیازی به بازیکن جدید داشتند؟

به نظر من پرسپولیس نیاز به یک مهاجم تراز اول دارد و می توانست به جای 4 بازیکن خارجی، یک بازیکن خوب را به خدمت بگیرد.

 

یعنی طارمی و علیپور به اندازه کافی خوب نیستند؟

طارمی رو به پیشرفت و علیپور هم بازیکن خوبی است. نکته مهم هدف تیم از شرکت در مسابقات است. یکسری تیم ها برای ماندن در لیگ، یکسری تیم ها برای قهرمانی و یکسری هم برای لیگ قهرمانان تیم شان را می بندند. به نظر من تیمی که ادعای قهرمانی دارد باید بیش از 2-1 بازیکن خوب داشته باشد. پرسپولیس در حال حاضر دو بازیکن تاثیرگذار دارد.

 

کدام بازیکنان؟

ترجیح می دهم اسمی از آن ها نبرم.

انتقادی که این روزها به برانکو مطرح شده این است که او می تواند عالیشاه را به سمت چپ برده و علیپور را فیکس کند.

اینکه چه بازیکنی باید بازی کند بستگی به شرایط تیم دارد. اینجا یک بحث مدیریتی هم مطرح است، نمی توان با یک یا دوبازی در این باره قضاوت کرد و برانکو به عنوان مربی باید آیتم های مختلفی را بررسی کرده و تصمیم بگیرد که کدام بازیکن را بازی بدهد. تصمیم گیری درباره این موضوع در تیم ملی آسان تر است ولی در باشگاهی چون شما هر روز بازیکن را در تمرینات می بینید، سخت تر است که به ارنج دست پیدا کنید. بنابراین صحبت کردن درباره این موضوع از بیرون آسان است ضمن آنکه خیلی مهم است که یک بازیکن خودش را به مربی تحمیل کند.

 

لوبانف جایگزین خوبی برای سوشاست؟

من فکر می کنم او هنوز در بهترین شرایطش قرار ندارد و احتیاج دارد که بازی های بیشتری انجام بدهد. به نظر من او هنوز از نظر بدنی مشکل دارد.

 

یعنی اضافه وزن دارد؟

من این اصطلاح را استفاده نمی کنم، من می گویم بدن او فیت نیست.

بازی های جذابی را از دو تیم سرخابی در هفته هجدهم دیدیم.

بله، به نظر من بازی پرسپولیس مقابل سپاهان فراتر از لیگ ما و در سطح بازی های حذفی لیگ قهرمانان است، این خبر خوبی برای فوتبال ماست.

 

بازی استقلال مقابل ذوب آهن را هم همینقدر جذاب دیدید؟

این بازی هم بازی خوبی بود، در مجموع اینکه دو تیم بزرگ فوتبال ما شرایط خوبی دارند، خبر خوبی است و باید گفت که قانون سازمان لیگ برای استفاده از جوانان خیلی به ما کمک کرد و تیم ها یاد گرفتند از تعطیلات شان استفاده بهینه کنند.