مجتبی جباری ستاره ایرانی و مغز متفکر باشگاه الاهلی قطر، در مدتی که پیراهن این تیم را برتن کرده، به یکی از محبوب ترین چهره های مالکان و طرفداران این تیم قطری تبدیل شده؛ تا جایی که این باشگاه مدتی است که تصمیم گرفته قرارداد ستاره ایرانی اش را برای یک فصل دیگر تمدید کند. جباری فصل آینده هم در الاهلی بازی خواهد کرد ولی مسوولان این باشگاه می خواهند تا پایان فصل 2018 قرارداد جباری را تمدید کنند.

دیروز برخی از سایت های خبری در ایران گزارش کردند که مسوولان الاهلی به جباری پیشنهاد داده اند اما خبر واقعی این است که آنها در چند هفته اخیر هیچ صحبتی در مورد تمدید قرارداد با جباری نداشته اند؛ البته این بدان معنی نیست که الاهلی جباری را نمی خواهد، آنها خواهان حفظ او هستند و مدتی پیش مدیر باشگاه الاهلی به جباری گفت که هر وقت خودش تمایل داشت در مورد تمدید قرارداد صحبت خواهند کرد.

مجتبی از حضور در الاهلی، امکانات فوق العاده این باشگاه و البته مسایل مالی رضایت کامل دارد. این در حالی است که دو عضو بلندپایه الاهلی علاقه بسیار زیادی به این بازیکن دارند. رییس باشگاه شیخ احمد از خانواده آل ثانی است که البته در قطر پست حکومتی ندارد. او مدتی پیش به مدیر برنامه های جباری گفت که دوست دارد مجتبی فوتبالش را در الاهلی به پایان برساند. نکته مهم دیگر این است که باشگاه الاهلی می خواهد از جباری بعد از پایان فوتبالش در مسایل فنی از جمله مربیگری و همچنین نظارت بر تیم های پایه استفاده کند که این اتفاقی خوشایند برای ستاره ایرانی خود بود. قائم مقام باشگاه هم خالد شبیب بازیکن سابق الاهلی است که در فوتبال قطر احترام خاصی برای او قائل هستند. خالد شبیب هم یکی  از علاقه مندان جباری است و شرایط برای مجتبی طوری پیش می رود که بعید به نظر می رسد او علاقه ای برای بازگشت به ایران داشته باشد.

جباری قرار است در آینده نزدیک با مسوولان الاهلی برای تمدید قرارداد مذاکره کند و اگر اتفاق خاصی نیفتد. او همچنان پیراهن این باشگاه را بر تن خواهد کرد. جباری از لحاظ آماری هم جزو بهترین بازیسازهای لیگ قطر است. اعتماد مسوولان الاهلی به جباری در  حدی است که آنها حتی برای انتخاب سرمربی جدید هم با مجتبی مشورت کرده اند.