پیروانی:غیبت ایران در تورنمنت آنتالیا سبب خیر شد

جوانان زیر 19 سال ایران که خود را برای بازی های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی آماده می کنند در اولین برنامه برون مرزی خود به ترکیه سفر کردند تا در تورنمنت 6 جانبه آنتالیا حاضر شوند اما تنش های سیاسی با دو کشور عربستان و بحرین این تورنمنت را لغو کرد تا شاگردان امیر حسین پیروانی چند بازی دوستانه دیگر را در دستور کار قرار دهند که حاصل آن پیروزی 3-1 در برابر تیم 18 ساله های دانمارک، تساوی بدون گل در برابر این تیم در بازی دوم، پیروزی 8-0 در برابر منتخب آنتالیا و هم چنین پیروزی دو بر صفر در برابر تیم زیر 21 ساله های کوزوو بود. با بازگشت تیم ملی از ترکیه گفتگویی با سرمربی این تیم انجام دادیم.

 

کمپ ما در آنتالیا عالی بود

خدا را شکر همه چیز خوب بود. هتلی که ما در آن اردو زدیم 3-0 از فدراسیون فوتبال پیش است. شش زمین تمرین داشت. بهترین سونا استخر و سالن بدنسازی. یک استادیوم با گنجایش هزار نفر که همه چیز داشت از جمله اسکوربورد.یک اتوبوس شیک که حد فاصل هتل تا محل تمرین و بازی ما را ترانسفر می کرد.خلاصه ما هر برنامه ای که به همراه اعضای کادر فنی تدوین کرده بودیم در این اردو پیاده شد. از روزی دو جلسه تمرین در سالن گرفته تا استخر و تمرین بدنسازی.

 

نرفتن ما به تورنمنت 6 جانبه سبب خیر شد

عدم حضور ما در تورنمنت آنتالیا سبب خیر شد. ما قرار بود در تورنمنتی شرکت کنیم که تیم های عربستان و بحرین هم در آن حضور داشتند. سند مکتوبی در این زمینه وجود ندارد اما آنها می گفتند اگر ایران در این تورنمنت باشد ما در بازی ها شرکت نمی کنیم. با این حال ما راضی به رفتن به اردو شدیم چون از قبل برنامه ریزی کرده بودیم. خدا رو شکر که سبب خیر شد و در عوض با تیم های اروپایی بازی کردیم. دو بازی با تیم 18 ساله های دانمارک. در بازی اول ما گل خوردیم و بعد گل مساوی را زدیم و دو گل بعدی هم در دقایق پایانی روی ضد حملات به ثمر رسید. ما در این بازی خوب تحت فشار قرار گرفتیم. در بازی دو هم هم چنین. می خواستیم با تیم زیر 21 ساله های دانمارک بازی کنیم که نشد. بازی با تیم زیر 21 ساله های کوزوو بازی خوبی بود. این تیم در تورنمنت ترکیه حضور داشت. یک بازی هم با تیم منتخب آنتالیا برگزار کردیم که خیلی راضی به افشای خبر پیروزی 8- صفر در این بازی نبودیم. این تیم پیشتر با تیم امید ما هم بازی کرده بود که 6 گل خورد.

 

انتظار همکاری بیشتری از ذوب آهنی ها داشتیم

ابتدا گفتند که او مصدوم است اما در بررسی های پزشکی از سوی کادر پزشکی تیم ملی جوانان مشخص شد که خوشبختانه مشکلی ندارد. در نهایت قرار بود به اردوی تیم ملی ملحق شود که با ما به ترکیه بیاید که نیامد! با توجه به اینکه بازی های لیگ برتر در جریان نبود انتظار داشتیم باشگاه ذوب آهن در این زمینه با ما همکاری کند اما نکرد و رضا شکاری هم ماندن در اردوی ذوب آهن را ترجیح داد. ما در این اردو خیلی از بازیکنان دور مقدماتی را در اختیار نداشتیم. 6 – 7 بازیکن در اردوی تیم ما تازه وارد بودند اما این جای خوشحالی دارد چرا که به بازیکنان خوب دیگری هم رسیده ایم که می توانند در تدابیر تاکتیکی کادر فنی نقش اساسی ایفاء کنند.

 

دوست ندارم رقبای تدارکاتی ما امثال سنگاپور باشند

ما خیلی راضی به بازی با تیم هایی چون سنگاپور نیستم چون معتقدم برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی آسیا و هم چنین صعود به جام جهانی باید با تیم های قوی آسیایی و تیم های شاخص اروپایی بازی کنیم اما وقتی حریفی نیست باید به تیم هایی چون سنگاپور قانع شویم. در مورد بلاروس هم گفته می شود تیم زیر 21 سال این کشور به تهران خواهد آمد. آنها می گفتند یک بازی در تهران و یک بازی در کشورشان برگزار شود در حالی که وقتی برای بازی با ما به تهران می آیند دیگر نیاز نیست ما به کشور آنها سفر کنیم. مهم انجام بازی است. یا در تهران یا در کشور آنها.

 

باید با اروپایی ها بازی کنیم

من شک ندارم این تیم به لطف خداوند به جام جهانی صعود می کند. تیم ما در ماه های گذشته بازی با تیم های مختلف و هم چنین تاکتیک های متعدد را تمرین کرده است. ما تیمی توانمند هستیم بدون بازی شتاب زده و عجول و احساسی. با اینکه تیم ما تیم زیر 19 سال است همیشه تلاش کرده منطقی بازی کند. اما به یک ابراز مهم برای موفقیت احتیاج داریم. بازی با تیم های اروپایی است. ما باید با تیم های اروپایی بازی کنیم تا تحت فشار قرار بگیریم. تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و از همه مهمتر خود را باور کنیم. البته کمیته جوانان و فدارسیون فوتبال تلاش می کنند که خواسته های ما را برآورده کنند. این شایسته تحسین و قدردانی است.