استقلال تیم بزرگی است اما بازی های پرسپولیس را می بینم!

یکی از بازیکنان سرشناسی که در تعطیلات نیم‌فصل خبر رسید قرار است به تیم جدیدی ملحق شود،‌ مهرداد اولادی بود که عنوان شد ملوان او را می‌خواهد اما این انتقال در دقیقه90 منتفی شد تا این بازیکن همچنان بدون تیم باشد.

 

اولادی که پیش از این سابقه دو دوره حضور در ملوان را در کارنامه خود دارد به این موضوع اشاره کرده که به احترام مردم انزلی به این شهر رفته اما مسئولان این تیم در روز آخر اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به‌جای او بازیکن خارجی بگیرند.

 

با این حال این بازیکن مازندرانی اعلام کرد که همچنان به تمرینات خود ادامه می‌دهد و صبر می‌کند تا به بهترین پیشنهاد پاسخ دهد.

 

اظهارات اولادی را در ادامه می خوانید:

 

* عکس‌هایی که در اینستاگرامت منتشر می‌کنی، نشان می‌دهد که همچنان در حال تمرین هستی و آماده‌ای.

- بله، من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و برای همین هر روز صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنم تا بتوانم در فرم ایده‌آل باقی بمانم. به هر حال گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که یک بازیکن مصدوم یا محروم می‌شود و نمی‌تواند بازی کند اما من نه مصدوم بودم و نه محروم. مدتی یکسری مشکلات خانوادگی داشتم و نمی‌توانستم بازی کنم اما مشکلاتم برطرف شد و الان مشکلی برای بازی کردن ندارم.

 

* اختصاصی تمرین می‌کنی یا مربی هم داری؟

- من برای تمرینات بدنسازی و هوازی‌ام مربی دارم و تمریناتم را هم که خودم در زمین فوتبال دنبال می‌کنم.

 

* در تعطیلات خبر رسید که ملوان تو را می‌خواهد اما این انتقال منتفی شد. چرا؟

- در ابتدا باید بگویم که هواداران ملوان همیشه به من لطف داشته‌اند و من هم هر وقت برای این تیم بازی می‌کردم، با جان و دل به میدان می‌رفتم. در این مدت که بازی نمی‌کردم، تصمیم داشتم در تهران بازی کنم و اگر تیم شهرستانی پیشنهاد داد به تیمی بروم که از آن شناخت داشته باشم و وقتی ملوان پیشنهاد داد، با وجود اینکه از مشکلات مالی این تیم خبر داشتم، خوشحال شدم که می‌خواهم دوباره برای هواداران ملوان بازی کنم اما در روز آخر نقل و انتقالات و در حالی که تنها چند ساعت به پایان آن وقت باقی مانده بود، مسئولان ملوان اعلام کردند که ما می‌خواهیم از سهمیه آزادمان برای جذب بازیکن خارجی استفاده کنیم و می‌خواهند یک بازیکن برزیلی- سوئدی یا اوکراینی بگیرند.

 

* پس به این ترتیب دوباره نشد که به ملوان بروی؟

- بله. من بازیکنی نیستم که سرخود بخواهم جایی بروم اما مسئولان ملوان به من گفتند بیا و من تا انزلی رفتم اما در لحظه آخر حرف‌شان عوض شد و من به تصمیم‌شان احترام می‌گذارم. البته نمی‌دانم که آقای دنیامالی رییس هیات‌مدیره ملوان در جریان این اتفاقات هست یا نه. من به عنوان یک بازیکن 29 ساله عاشق فوتبال هستم و نمی‌دانم چرا گاهی چنین برخوردهایی می‌شود؟! من تا یک‌سال پیش بازیکن تیم‌ملی و در مقدماتی جام‌جهانی جزو بازیکنان مدنظر کارلوس کی‌روش بودم اما نمی‌دانم چرا می‌گویند مهرداد اولادی دیگر نمی‌تواند بازی کند؟! برای من مساله‌ای نیست اما ما بازیکنانی داشته‌ایم که یک یا دو سال مصدوم بوده‌اند و بعد برگشته‌اند و دوباره ستاره شده‌اند. به نظر من این حرف‌ها همه بهانه است. من خیلی سرحال، قبراق و آماده هستم و مشکلی هم ندارم اما مسئولان ملوان یک‌باره تصمیم گرفتند به‌جای من بازیکن خارجی بگیرند.

 

* حمید استیلی هم گفته بود که تو را می‌خواسته اما نمی‌داند چرا با مسئولان ملوان به توافق نرسیدی!

- من به حمید استیلی همیشه احترام می‌گذارم. او جدا از اینکه دوست و همبازی من در پرسپولیس بوده، مربی من در پرسپولیس هم بوده است و قطعا خیر و صلاح من را می‌خواهد و حالا هم دوست داشتم کنار او و هواداران ملوان باشم و به این تیم کمک کنم اما اینکه مسئولان ملوان به من بگویند به انزلی بیا و بعد بگویند نه به نظر من کار درستی نبود اما با این حال به تصمیم‌شان احترام می‌گذارم.

 

* به غیر از ملوان گویا از یک تیم تایلندی هم پیشنهاد داشتی.

- بله از یک تیم تایلندی هم پیشنهاد داشتم که نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم و به آن جواب ندادم. اما گاهی می‌شنوم که می‌گویند تیمی ‌اولادی را نمی‌خواهد. من با خیلی از بازیکنان لیگ‌برتری دوست هستم اما با اینکه در تیمی ‌نیستم خیلی حرفه‌ای تمرین می‌کنم و معتقدم تا آن بالایی نخواهد، برگی از درخت نمی‌افتد. با این حال من همچنان به تمریناتم ادامه می‌دهم.

 

* البته این شرایط فقط مختص به تو نیست و بازیکنان سرشناس دیگری مثل جواد کاظمیان هم اختصاصی تمرین می‌کنند.

- جواد یکی از دوستان صمیمی‌ من است اما به این موضوع توجه داشته باشید که او متولد 60 است اما من 29 سال دارم و فاصله چندانی بین بازی کردنم نیفتاده است. این را هم بگویم که من در این مدت پیشنهادهای بسیار خوبی از تیم‌های لیگ‌یکی هم داشتم اما با تمام احترامی‌که برای آنها قائل هستم، نتوانستم قبول کنم که به این تیم‌ها بروم. به هر حال من بازیکنی هستم که چند سالی لژیونر بوده‌ام و پیشنهاد اروپایی هم داشته‌ام اما حالا ترجیح می‌دهم که حداقل در یک تیم لیگ‌برتری بازی کنم. متاسفانه من فقط می‌خواهم با فوتبال بازی کردن خودم را ثابت کنم و اهل رابطه و زیرمیزی نیستم که بخواهم مثل برخی به این و آن بچسبم که در تیمی‌بازی کنم. من تا یک‌سال پیش بازیکن تیم‌ملی بوده‌ام و حالا هم انگیزه زیادی دارم که بازی کنم اما منتظرم ببینم تا چه پیش می‌آید.

 

* یعنی تا آخر فصل بازی نمی‌کنی؟

- من پیشنهادهایم را بررسی می‌کنم و تمریناتم را به صورت اختصاصی ادامه می‌دهم. عزت و ذلت دست خداست و تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که خوب تمرین کنم. نمی‌خواهم بگویم اشتباهاتی نداشته‌ام، گاهی تصمیم‌های درستی نگرفته‌ام اما اشتباه اصلی‌ام این بوده که به جای اینکه صددرصد به فکر فوتبال باشم، باید یک درصد به فکر آن می‌بودم و 99 درصد دیگر به رابطه و ارتباط فکر می‌کردم!

 

* اما الان مجلس مراحل نهایی پرونده فساد در فوتبال را بررسی می‌کند.

- بله شنیده‌ام. این دیگر کار بزرگان است و امیدوارم با بررسی آن مشکلات فوتبال ایران کمتر شود.

 

* بازی‌های پرسپولیس را هم دنبال می‌کنی؟

- بله صددرصد. نمی‌خواهم بگویم که این تیم ضعیف است یا قوی. بازیکنان فعلی پرسپولیس خیلی زحمت می‌کشند اما در آن تیمی که ما بازی می‌کردیم، بازیکنان بزرگی حضور داشتند. با این حال من بازی‌های پرسپولیس، ملوان و نفت تهران که در آنها بازی می‌کردم را دنبال می‌کنم.

 

* استقلال را نگفتی؟!

- (می‌خندد) استقلال تیم بزرگی است و من به آن احترام می‌گذارم. اتفاقا دوستان استقلالی زیادی هم دارم اما کلا بازی‌های این سه تیم را بیشتر می‌بینم!

 

* به نظرت پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود؟

- حتما. به نظر من از وقتی که برانکو به پرسپولیس آمده، این تیم خیلی خوب شده است. من با کی‌روش کار کرده‌ام و معتقدم مربی فوق‌العاده بزرگ و خوبی است اما برانکو هم رزومه بسیار خوبی دارد و قطعا پرسپولیس با او یکی از سه تیم مدعی قهرمانی است.

 

* در زمان برانکو به تیم‌ملی دعوت شدی؟

- یک‌بار دعوت شدم اما چون آن زمان تیم‌ملی مهاجمان بزرگی مثل علی دایی و وحید هاشمیان را داشت، من خط خوردم (می‌خندد).

 

* کی‌روش پیگیر وضعیت تو بوده است؟

- نه، بعد از شروع جام‌جهانی دیگر کی‌روش و مربیان تیم‌ملی را ندیده‌ام.