پیشنهادهای طارمی و ضربه‌ای که پرسپولیس می‌خورد

 پرسپولیس در روز سه شنبه گذشته به مصاف سپاهان رفت که مقابل این تیم به تساوی دو بر دو رسید. این نتیجه در حالی ثبت شد که سرخپوشان می‌توانستند پیروز این میدان باشند و حتی استیماچ سرمربی سپاهان هم در کنفرانس خبری پس از بازی به این موضوع اشاره کرد. پرسپولیسی‌ها اگر مهدی طارمی آماده را در اختیار داشتند بدون شک برنده این مسابقه بودند و حالا فقط سه امتیاز با صدر جدول فاصله داشتند. اما طارمی در آن روز با روزهای اوجش بسیار فاصله داشت و حتی در یک موقعیت عالی هم نتوانست دروازه سپاهان را باز کند و از فاصله چند متری توپ را هدر داد.

طارمی در این مسابقه شباهتی به بازی‌های قبلی اش نداشت. او که در حال حاضر با 11 گل صدرنشین لیست گلزنان لیگ است و فاصله 3 گل با نفر دوم دارد، در بازی با سپاهان ضعیف ظاهر شد و این موضوع را می‌توان به یک ماجرا ارتباط داد. اخیرا بارها و بارها درباره پیشنهادات اروپایی طارمی مطرح شده است. با اینکه او عملکرد خوبی در فوتبال ایران داشته اما مطرح شدن بحث پیشنهادهای خارجی باعث می‌شود این مهاجم فکرش مشغول شود و به جای موفقیت در پرسپولیس، به فکر حضور در لیگ های خارجی باشد.

طارمی ابتدای فصل هم از تیم کویتی پیشنهاد یک و نیم میلیون دلاری داشت که چند برابر رقم قراردادش با پرسپولیس می‌شد. اما او با مشاوره گرفتن از اهالی فوتبال به این نتیجه رسید که بهتر است در پرسپولیس بماند و راهی لیگ کویت که فوتبال مطرحی حتی در خاورمیانه ندارد نشود. جالب اینجاست که علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که اخیرا پیشنهاد رسمی به باشگاه پرسپولیس نرسیده و عملا او پیشنهاد رسمی از باشگاه‌های خارجی ندارد. اما واسطه‌‌ها به او گفته اند از تیم‌های خارجی پیشنهاد رسیده که این بیشتر می‌تواند به دلیل فعالیت ایجنت‌ها باشد نه فعالیت رسمی یک باشگاه. به این صورت که ممکن است طارمی در تمرین یکی از همین تیم‌ها هم شرکت کند اما با او قرارداد نبندند.

شاید بهتر باشد طارمی این چند ماه باقی مانده تا پایان فصل را هم صبر کند و آن وقت با عنوان آقای گل لیگ فوتبال ایران به یک کشور دیگر برود. این طوری می‌تواند پول بیشتری هم از باشگاه مورد نظر بگیرد و این قدر هم در ترکیب پرسپولیس بدون تمرکز ظاهر نخواهد شد.