پیام صادقیان خیلی زود در پرسپولیس چهره شد. بازیکن جوان ذوب آهن خیلی خوب توانست یک چهره خیره کننده از خودش در پرسپولیس به جا بگذارد اما روزگار بر وفق مراد این بازیکن نشد و روزهای خوبش در پرسپولیس به سرعت پایان یافت.

 

او از پرسپولیس به نفت رفت تا شروعی دوباره داشته باشد اما یک نیم فصل بیشتر دوام نیاورد و حالا پیراهن صبای قم را بر تن کرده تا دوباره در کنار علی دایی آغازی بر بازگشت به روزهای خوب داشته باشد.

 

صادقیان حرف هایی زده که در ادامه می خوانید:

 

* انتخاب صبا آن هم بعد از یک نیم فصل حضور در نفت کمی عجیب بود. حالا از انتخاب جدید راضی هستی؟

- چرا عجیب؟ شرایط به گونه ای شد که باید در تیم دیگری حاضر می شدم. خب انتخاب صبا از هر نظر به نظرم خوب بود. الان هم در این تیم احساس راحتی و آرامش می کنم.

 

* فقط از صبا پیشنهاد داشتی؟!

- البته که نه. چند پیشنهاد داشتم. بعضی از آنها هم پیشنهادات خوبی بود. اما صبا را انتخاب کردم.

 

* چرا صبا؟

- علی دایی. چه تیمی بهتر از صبا که علی دایی هدایت آن را بر عهده دارد؟ قطعا دلیل اصلی انتخاب صبا حضور علی آقا در این تیم بود. من با ایشان به خوبی توانستم در فوتبال پیشرفت کنم و باز هم این اتفاق خواهد افتاد.

 

* واقعا علت اصلی جدایی ات از نفت چی بود؟

- یک سری مسائل میان من و مدیران نفت به وجود آمد که باعث شد نیم فصل از این تیم جدا شود.

 

* اختلاف خاصی به وجود آمده بود؟

- نه من در نیم فصل مشکل مالی داشتم و نیاز داشتم که بخشی از قراردادم را دریافت کنم. اما باشگاه نفت گفت پول نداریم. خب من هم نیاز به پول داشتم و مجبور شدم تصمیم به جدایی بگیرم.

 

* اما گفته شده تو برای جدایی مبلغی هم برای دریافت رضایت نامه پرداخت کرده ای!

- بله 180 میلیون تومان دادم و رضایت نامه ام را گرفتم. اما باید این کار را انجام می دادم تا مشکلم حل شود. حالا هم مشکلی ندارم و خوشحالم که در صبا حضور دارم.

 

* در نیم فصل این خبر به گوش رسید که پرسپولیس به تو پیشنهاد همکاری دوباره داده است!

- کسی به من چیزی نگفت و پیشنهادی ارائه نداد. من پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم. قطعا برانکو من را نمی خواست و در نتیجه پیشنهادی هم در کار نبود. البته می دانم نظر خیلی ها با حضور من در پرسپولیس مثبت بود.

 

* چرا برانکو تو را نمی خواهد؟

- من اصلا دلیلش را نمی دانم. حتما بازی من منطبق با سلیقه اش نیست. باید دلیلش را از خودش بپرسید.

 

* مشکل خاصی با هم دارید؟!

- اصلا و ابدا. من هیچ مشکلی با هیچکس ندارم. برانکو که مربی ام بوده چرا باید با او مشکل داشته باشم؟ باور کنید هنوز هم خودم نمی دانم چرا برانکو من را نمی خواهد.

 

* خب با این وضعیت تا زمان همکاری برانکو با پرسپولیس امکان حضور در این تیم را پیدا نمی کنی!

- نمی دانم در این مورد چه بگویم. من یک پرسپولیسی هستم که همیشه این تیم را دوست خواهم داشت. هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف داشتند و همیشه من را شرمنده خود کرده اند نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. فعلا فقط به ارائه بازی های خوب در صبا فکر می کنم و با همه وجودم برای این تیم بازی خواهم کرد. در آینده هم خدا بزرگ است.

 

* بعد از جدایی ات از پرسپولیس همه منتظر بودند دوباره چهره خیره کننده فوتبال شوی!

- من یک نیم فصل برای نفت بازی کردم و خدایی یک نیم فصل خوب را داشتم. توانستم بهترین بازی ها را برای نفت انجام دهم. البته توجه کنید بازی های ما پخش تلویزیونی نداشت و خیلی ها بازی من را ندیدند. بعد هم مصدوم شدم. حالا آماده ام تا دوباره شروع تازه ای داشته باشم و بازی های خوبی از خودم نشان دهم.

 

* فکر می کنی 5 بازی ملی برای بازیکنی مثل تو کافی باشد؟!

- نه! می دانم که این تعداد بازی برایم کافی نیست و باید همه تلاشم را بکنم تا دوباره پیراهن تیم ملی را بدست بیاورم. اما فکر کردن به گذشته مشکلی را حل نمی کند و نمی خواهم به عقب برگردم. باید از حالا به بعد طوری تلاش کنم که سرمربی تیم ملی نتواند به راحتی فوتبال من را نادیده بگیرم. بدون تلاش قطعا خواسته هایم برآورده نمی شود. می خواهم در صبا به همه اهدافم برسم.

 

* در بازی مقابل پرسپولیس در جام شهدا سمت کریم باقری رفتی. چه می گفتید که می خندیدید؟!

- (با خنده) آقا کریم بزرگ من است و وظیفه داشتم به سمتشان بروم. رفتم و خوش و بش کردم یک عکس یادگاری هم با هم انداختیم. کمی هم ایشان با من شوخی کرد. برای همین می خندیدیم.

 

* راستی جشن تولد خوش گذشت؟!

- چرا که نه، علی دایی اسطوره فوتبال ایران است. بچه ها برایش جشن تولد گرفتند. امیدواریم این هفته با کسب یک پیروزی شیرین مقابل راه آهن بتوانیم هدیه تولد مناسبی را به ایشان بدهیم.

 

* پرسپولیسی ها در مراسم چه می کردند؟

- تولد علی آقا بود و بچه های پرسپولیس که شاگردان ایشان بودند آمدند و در جشن شرکت کردند. اتفاقا با حضور آنها بیشتر خوش گذشت.

 

* هنوز با پرسپولیسی ها در ارتباطی؟

- بله. من با اکثر بچه های پرسپولیس در تماس هستم و با هم در ارتباطیم. آدم دوستان قدیمی اش را که رها نمی کند.

 

* بازی با راه آهن را چطور می بینی؟

- فاصله امتیازات تیم های بالای جدول خیلی کم است. باید در هر بازی با دقت عمل کنیم تا سه امتیازها را جمع آوری کرده و خودمان را به رده های بالاتر جدول برسانیم. راه آهن تیم بسیار خوبی است و ما کار بسیار سختی پیش رو داریم اما باید برای کسب سه امتیاز بجنگیم.

 

* فکر می کنی حاصل کار صبا در پایان فصل چه باشد؟

- انشاءالله با همت بچه های تیم امتیازات لازم را جمع می کنیم و حداقل سهمیه آسیا را از آن خود خواهیم کرد.

 

* پایان کار پرسپولیس در این فصل چه خواهد بود؟

- آرزویم این است که پرسپولیس موفق باشد. این آرزوی قلبی ام است چون می دانم پرسپولیس موفق عمل کند این هواداران خوب پرسپولیس هستند که شاد و خوشحال خواهند شد. برای پرسپولیس فقط آرزوهای خوب دارم.

 

* فکر می کنی آن پیام صادقیانی که فوتبالش چشم های همه را به خود خیره می کرد در این نیم فصل دوباره دیده می شود؟

- من نیم فصل هم خوب کار کردم. اما قطعا این بار کاری می کنم که آن پیام دوباره به چشم بیاید. مطمئن باشید با قدرت برمی گردم.