واکنش لوبانف به انتقادات

اولین بازی الکساندر لوبانف برای پرسپولیس در لیگ برتر کافی بود تا یکسری انتقادات متوجه این بازیکن شود. با این حال برانکو ایوانکوویچ از عملکرد لوبانف ابراز رضایت کرده و این دروازه‌بان هم خودش را روی گل‌های دریافتی از سپاهان مقصر نمی‌داند. 

لوبانف به سؤالات پاسخ داد.

* از اولین بازی‌ات برای پرسپولیس بگو:

فکر کنم بازی با سپاهان یک بازی خاص برای پرسپولیس و هوادارانش بود. مسابقه‌ای شبیه به دربی که در هر لیگ حرفه‌ای شاهد آن هستیم. حضور تماشاگران در ورزشگاه انرژی خوبی به همه بازیکنان تیم دادو من هم حسابی سورپرایز شدم.

* فکر می‌کردی 75 هزار تماشاگر برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی بیایند؟

در مورد پرسپولیس و طرفداران زیادش چیز‌های زیادی شنیده بودم. بازی در تیم‌های تیم‌های پرطرفدار سخت است از این جهت که بازیکنان مسئولیت سنگینی در زمین دارند. چیزی که خیلی برای من جالب و مهم بود؛ حمایت تماشاگران از تیم بعد از گل‌هایی گه دریافت کردیم، بود. تشویق‌های آنها بعد از هر گلی که خوردیم بسیار با ارزش بود و کمک زیادی کرد که به بازی برگردیم و حتی می‌توانستیم گل سوم هم به سپاهان بزنیم. البته باید خوشحال باشیم که بازی را نباختیم چرا در این مسابقات حساس خیلی سخت است که دو بار از حریف عقب بیفتید و بازی را نبازید.

* خودت را در گل‌های دریافتی از سپاهان تا چه حد مقصر می‌دانی؟

در فوتبال وقتی گلی به ثمر می‌رسد و یا گلی دریافت می‌کنید همه در آن نقش دارند چرا که ما یک تیم هستیم. اولین بازی‌ام را برای پرسپولیس انجام می‌دادم و همه تلاش خود را کردم تا اشتباهی نداشته باشم. در صحنه‌هایی که منجر به دو گل حریف شد خودم را مقصر نمی‌دانم چرا که واقعا کاری نمی‌توانستم انجام دهم.  این دو گل  اتفاقاتی  بود که می توانست برای هر تیمی رخ بدهد. قرار نیست یک دروازه‌بان گل نخورد. هیچ دروازه‌بان و هیچ تیمی از اتفاقات فوتبال در امنیت نیست و فکر می‌کنم در بازی با سپاهان چنین مسائلی برای من و پرسپولیس رقم خورد.

* شاید از دروازه‌بان اول تیم ازبکستان انتظارات بشتری در بازی اول برای پرسپولیس می‌رفت.

من تازه به ایران آمده‌ام و طبیعی است یک بازیکن خارجی وقتی وارد یک کشور دیگر می‌شود نیاز به زمان دارد تا خود را با شرایط وقف دهد. این اولین بازی من برای پرسپولیس بود و طبیعی است که با بازیکنان هماهنگ نباشم و آن طور که باید، نتوانم روی کارم تمرکز کنم. قضاوت در خصوص من خیلی زود است و از هواداران می‌خواهم این فرصت را به من بدهند تا شرایطم بهتر شود.

* حتما می‌دانی که پرسپولیس بازی‌های بسیار حساسی پیش‌رو دارد و وظیفه تو در این تیم بسیار سنگین است؟

قطعا همین طور است. در پرسپولیس وظیفه همه بازیکنان در قبال هواداران سنگین است. قبل از هر چیز باید زبان خود را تقویت کنم تا بتوانم با همبازیانم بهتر ارتباط برقرا کنم.

* هواداران به تو اطمینان کامل داشته باشند؟

کارنامه فوتبالی من در تیم‌های قبلی‌ام مشخص است. در ازبکستان در 4 سال حضورم در تیم پاختاکور، 3 قهرمانی بدست آوردیم و اگر دروازه‌بان ضعیفی بودم تیمم این افتخارات را بدست نمی‌آورد. همان‌طور که گفتم نیاز به زمان دارم تا شرایطم در پرسپولیس بهتر شود و این بدان معنا نیست که نتوانم وظایف خود را در تیم خوب انجام دهم بلکه همه تلاش خود را خواهم کرد تا بهترین عملکرد را در بازی‌های آینده داشته باشم.