گل‌محمدی: من را مثل چوب خشک نگه داشتند

 دیروز یحیی در گفت‌وگویی اختصاصی  حرف‌های جالبی داشت...

 

در حالی که کنار سرمربی استقلال بودید اما به یکباره صحنه را ترک کرده و به رختکن تیم‌تان رفتید، چرا این حرکت عجیب از شما سر زد؟ شما که همیشه مربی بسیار آرامی بودید.

من فکر می‌کنم گزارشگر بازی رسم ادب و احترام را نگه نداشت و کارش حرفه‌ای نبود و همه چیز به خاطر همین رفتار او اتفاق افتاد.

 

چطور؟

من خیلی منتظر مصاحبه شدم. این آقا حدود 10 دقیقه مرا مثل چوب خشک قبل از اینکه آقای مظلومی بیایند، در آن سرما سرپا معطل نگه داشت، چون دوربین‌هایشان آماده نبود و وقتی مصاحبه شروع شد، ابتدا از سرمربی استقلال شروع کرد.

اما گفته شد که شما از حرف‌های سرمربی استقلال که گفته ذوب‌آهن موقعیت چندانی برای گل زدن نداشته و... به شدت ناراحت شده و به حالت قهر محل مصاحبه را ترک کردید!

نه بابا چه قهری؟ سرمربی استقلال نظرشان را گفتند و من حرفی در این خصوص ندارم. پرویز مظلومی استاد من بوده و من شاگردش. ایشان پیشکسوت من است و اتفاقاً همیشه در کلاس‌های مربیگری با هم هستیم و احترام‌شان برای من واجب است. من به هیچ وجه از حرف‌های سرمربی استقلال ناراحت نشدم.

به خاطر همین کسوت و بزرگ‌تری گزارشگر باید از ایشان شروع می‌کرد. ضمن اینکه همیشه از تیم مهمان شروع می‌کنند.

منظور من بحث سؤال‌های تکراری است که این آقای گزارشگر می‌پرسد. از آن گذشته معمولاً در چنین مصاحبه‌ای گزارشگر از هر دو طرف سؤال می‌پرسد و یک طرفه مصاحبه را پیش نمی‌برد. خود سرمربی استقلال هم ناراحت بود که چرا بدون هماهنگی به یکباره بعد از بازی به سراغ ایشان آمده‌اند و... و این‌طور نبود که مظلومی هم از این رفتار راضی باشد. حالا بماند که مرا آن همه معطل کرده بودند.

چرا از آن همه موقعیت گلی که داشتید در مقابل استقلال استفاده نکردید؟

ما موقعیت‌های خوبی خلق کردیم و فقط به 3 امتیاز فکر می‌کردیم اما بالاخره توپ‌ها گل نشد و ناراحت شدیم که تلاش زیاد بچه‌ها نتیجه نداد. من بابت روحیه برد و تلاش بچه‌ها خیلی خوشحالم. ما همه کار کردیم و فقط گل نزدیم.

چرا مهاجم گلزنی مثل مسعود حسن‌زاده را دیر به بازی آوردید؟

چون خط جلوی من خوب بود و نیازی به تغییر احساس نکردم.

اما از تیم‌تان انتقاد می‌شود که در کار گلزنی ضعیف است.

گل نزدن اتفاقی است که ممکن است برای هر تیمی رخ دهد و ما ضعف گلزنی نداریم و یکی از خط حمله‌های خوب لیگ برتر هستیم.

طلسم نباختن‌تان مقابل استقلال هم کماکان نشکست!

این چیزها از لحاظ روحی- روانی مؤثر است و بالاخره ته قلب مرا قرص می‌کند که کارم را با قدرت و اعتماد به نفس ادامه بدهم. امیدوارم این طلسم نباختن در جام حذفی هم ادامه یابد!

در مورد فینال جام حذفی‌تان مقابل استقلال چه صحبتی دارید؟

تا آن موقع، زمان زیادی مانده و من فکر می‌کنم شرایط استقلال بهتر می‌شود، چون ما تا آن روز علاوه بر لیگ برتر، 6 بازی هم در آسیا خواهیم کرد و شاید روی تیم ما فشار بیشتری باشد.

بعضی‌ها اعتقاد داشتند رحمتی به تنهایی شما را متوقف کرد!

در خیلی از بازی‌های این فصل، مهدی رحمتی به استقلال کمک کرده که این تیم به صدر جدول رسیده است. حضور رحمتی خیلی به استقلال کمک می‌کند اما من واقعاً تعجب کردم که چطور رحمتی با وجود مصدومیتی که داشت، بازی کرد.

بهترین بازیکن استقلال مقابل تیم‌تان؟

مهدی رحمتی که یکی، دو توپ ما را به شکل واقعاً عجیب و غریب گرفت.

با این تساوی فاصله تیم‌تان با استقلال حفظ شد، در حالی که با پیروزی می‌توانستید فاصله را به یک امتیاز برسانید.

در نیم‌فصل دوم کسب امتیاز خیلی سخت و جبران از دست دادن امتیازات واقعاً سخت‌تر است، چون هر بازی مانند «شبه فوتبال» است و امیدوارم در آینده حسرت این دو امتیاز از دست رفته با استقلال را نخوریم.

و رسیدید به بازی حساس با پرسپولیس!

پرسپولیس روند خوبی در نتیجه‌گیری داشته و بازی کردن مقابل این تیم در حال حاضر برای هر تیمی سخت است. من امیدوارم هر تیمی که لیاقت بیشتری داشت، برنده شود.

بازیکنان پرسپولیس به خاطر حوادث داوری در بازی رفت و جام حذفی انگیزه زیادی دارند!

طبعاً بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برای جبران گذشته به مصاف ما می‌آیند و این نکته کار ما را سخت می‌کند، چون قطعاً پرسپولیس انرژی زیادی برای بازی با ما صرف خواهد کرد اما من نگرانی‌ای ندارم چون تیم خوبی دارم و حواسم به بازیکنان خودم است که به بهترین شکل از آنها بازی بگیرم.

در مورد لوبانف چه نظری دارید؟

فعلاً که لوبانف یک بازی رسمی بیشتر انجام نداده و قضاوت در مورد عملکرد و توانایی‌های او هنوز زود است اما به نظرم او روی هیچ‌کدام از دو گل سپاهان مقصر نبود.