فولاد خوزستان 20 شد
 نیمه اول این بازی حساس تحت الشعاع شرایط بد جوی قرار داشت چون باد شدید در اهواز روی کیفیت فنی دو تیم تاثیر فراوان گذاشته بود. با این حال در دقایقی از بازی سپاهان برتر بود و در دقایقی دیگر فولاد گرچه هیچ کدام از دو تیم موقعیت های خطرناکی نداشتند و تنها روی اشتباهات فردی مدافعان می توانستند در یکی، دو صحنه به گل برسند که این موقعیت ها هم از دست رفت تا نیمه اول بازی چندان چنگی به دل نزند. در نیمه دوم بازی به همان شکل نیمه نخست پیگیری شد با این تفاوت که میزبان به صورت نسبی بر حریف قدرتمند خود برتری داشت و روی همین برتری هم توانست در اولین موقعیت خطرناک خود در این نیمه به گل برتری برسد. ساسان انصاری چهره پرفروغ فولاد با یک ارسال دقیق تک گل تیمش را ساخت تا اهل شاخه قفل دروازه ها را باز کرده و فولاد را به سمت دومین برد متوالی سوق دهد.با این برد فولاد اسکوچیچ به امتیاز بیست رسید تا جایگاهش در جدول رده بندی را تا حدودی سرو سامان بدهد گرچه با وجود این برد فولاد همچنان در جایگاه سیزدهم باقی ماند.

هفته هجدهم لیگ برتر ، ساعت 14:30  ورزشگاه غدیر اهواز

داور:تورج حق وردی  کمک‌ها: علی میرزا بیگی و فرهاد مروجی 

اخطار: دقیقه 36 عبدا.. کرمی (سپاهان)

محمود مطلق زاده 80 ( فولادخوزستان)

حسین فاضلی 4+90 (سپاهان)

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، محمداهل شاخه، بهمن کامل، امید خالدی، عبدا.. ناصری (87-محمدخانزاده)، ماتیاس چاگو (22-محمود مطلق زاده)، اکبر ایمانی، ساسان انصاری، امیرحسین فشنگچی (75- احمد عبدا.. زاده)، مهرداد بایرامی، کوئه ماها.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ 

 

سپاهان اصفهان: رحمان احمدی، عبدا.. کرمی، هادی عقیلی، حبیب گردانی، وریا غفوری، فوزیل موسی اف (45-میلاد سرلک)، محرم نویدکیا(65-حسین فاضلی)، رسول نویدکیا، سینیجاد آبریچیچ(83-امین منوچهری)، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا.

سرمربی: ایگور استیماچ

 

شرح گل

1-0: در دقیقه 70 بازی ساسان انصاری با فرار از تله آفساید ارسال دقیقی روی دروازه سپاهان انجام داد که محمد اهل شاخه با جایگیری مناسب با ضربه سر دیدنی دروازه سپاهان را باز کرد.

 

بهترین بازیکن: ساسان انصاری

بدون شک بازی درخشان این بازیکن در برد فولاد نقش به سزایی ایفا کرد. ساسان چه در نیمه اول چه در نیمه دوم بارها مدافعان سپاهان را آزار داد و درنهایت هم با ساختن گل برتری تیمش توانست به عنواتن بهترین بازیکن میدان شناخته شود.

 

اتفاق ویژه

*مصدومیت ستاره های خارجی دو تیم در همان نیمه نخست که تعویض های اجباری روی دست مربیان کروات دو تیم گذاشت جالب توجه بود. در ابتدا ماتیاس چاگو آسیب دید و بیرون رفت و چند دقیقه بعد فوزیل موسی اف هم به همین سرنوشت دچار شد و جای خود را به بازیکن جوان سپاهان داد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 18: امیر حسین فشنگچی در موقعیتی تک به تک به جای این که خودش دروازه سپاهان را باز کند با یک پاس بی مورد چاگو را صاحب توپ کرد که این مهاجم کامرونی در موقعیت آفساید بود تا فرصتی طلایی از دست اهوازی ها در برود.

دقیقه 34: شوت فوزیل موسی اف از فاصله 30 متری با اختلاف از کنار دروازه فولاد به اوت رفت.

دقیقه39: ضربه ایستگاهی فولاد را امیر حسین فشنگچی از پشت محوطه جریمه زد که رحمان احمدی توپ را در آغوش کشید.

دقیقه45: ضربه ساسان انصاری از گوشه سمت چپ محوطه جریمه را رحمان احمدی به سختی در آغوش کشید تا آه از نهاد نیمکت نشینان فولاد بلند شود.

دقیقه 72: ضربه غافلگیر کننده لوسیانو پریرا با برخورد به تیرک افقی دروازه فولاد به زمین برگشت خورد.

دقیقه 89: ضربه کوئه ماها از پشت محوطه جریمه می رفت به گل دوم میزبان تبدیل شود که رحمان احمدی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه4+90: هادی عقیلی مدافع پیش تاخته سپاهان آخرین بخت این تیم برای فرار از شکست را با یک ضربه ناامید کننده از دست داد تا استیماچ از فرط ناراحتی بالا و پایین بپرد.

 

در حاشیه

* با وجود رایگان بودن تماشای بازی تا چند دقیقه قبل از بازی تنها 1500 نفر به ورزشگاه آمده بودند.

*مهدی بدرلو هافبک فولاد در لیست ١٨ نفره فولاد قرار ندارد.

*باشگاه فولاد بنر بزرگی برای شهدای مدافع حرم استان خوزستان در کنار زمین نصب کرده است.

*نناد نکولیچ مربی فولاد با ایگور استیماچ و کادر فنی سپاهان در کنار زمین برخورد گرمی داشت.

*امید خالدی در غیاب مهرداد جماعتی و مساریچ امروز کاپیتان فولاد است.

*از بازیکنان سپاهان عبدالله کرمی ، وریا غفوری وً پریرا به سمت نیمکت فولاد رفتند.

*دقیقه ٤ هواداران ایوب والی را به شدت تشویق کردند وً خواستار بخشش او شدند.

*اکبر ایمانی از فولاد به سمت نیمکت سپاهان رفتند.

*ماتیاس چاگو هافبک کلیدی فولاد به دلیل مصدومیت لنگان لنگان زمین را ترک کرد تا بدشانسی ها اسکوچیچ تمامی نداشته باشد.

*قضاوت بد تورج حق وردی از نگاه هواداران اعتراض شدید انها را به همراه داشت.

*در دومین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست حبیب گرذانی با حرکتی خشن باعث مصدومیت مطلق زاده شد که بسیاری منتظر اخراج این بازیکن بودند اما تورج حق وردی اعتقادی به دادن کارت قرمز نداشت.