استقلال در آزادی پر پر شد
 استقلال در ابتدا توسط امید ابراهیمی(28) پیش افتاد اما حمزه خذیراوی با یک ضربه سر زیبا در دقیقه 58 بازی را به تساوی کشاند. استقلال با یک امتیاز این مسابقه با 36 امتیاز و تفاضل گل بهتر کماکان صدرنشین لیگ است.

هفته نوزدهم لیگ برتر، ساعت: 17 استادیوم آزادی ـ تماشاگر: 2 هزار نفر

داور: موعود بنیادفر  ـ کمک ها: مهدی الوندی واسد حاج محمد

استقلال: 

وحید طالب لو، هرایر مگویان، میلادفخرالدینی، حنیف عمران زاده، یعقوب کریمی(برزای 70)، جابر انصاری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، علیرضا رمضانی( 40 - میثم مجیدی) و مهدی مومنی(پروپچیچ 62) 

سرمربی: پرویز مظلومی

استقلال اهواز: 

فرناندو سانتوس، طالب ریکانی(محمد جواد کردونی 92)، عادل کلاه کج، میلاد پاک پرور(83 - علی بیگدلی)، حمزه خذیراوی، مهدی اسلامی، رضا بهمئی( 46-حسین ساکی)، میلاد ربانی فرد، مکی شریفی، حسین بهرامی و علی هلیچی

سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

اخطار

 

 

مهدی مومنی(19) از استقلال تهران

مکی شریفی(80) از استقلال اهواز

شرح گل

1-0 (استقلال): داور در دقیقه 27 روی عیلرضا رمضانی پشت محوطه جریمه خطا اعلام کرد و شوت ایستگاهی زیبای امید ابراهیمی دروازه استقلال اهواز را برای بار اول باز کرد.

1-1 (استقلال اهواز): دقیقه 57 سانتر زیبای میلاد آپ رور را حمزه خضیراوی با یک ضربه دقیقه و در حالی که هیچ کدام از مداقعان استقلال او را پوشش نداده بودند وارد دروازه شد

شرح بازی :

ستقلال اهواز بازی را تهاجمی آغاز کرد در 20 دقیقه ابتدایی برتر از تیم میزبان نشان داد. دو شوت از راه دور طالب ریکانی و عادل کلاه کج اولین خطرات خلق شده تیم اهوازی روی دروازه استقلال تهران بودند اما بهترین فرصت شاگردان بختیاری زاده در دقیقه 18 نیمه نخست حاصل شد که حمزه خضیراوی توپ را از عمران زاده ربود و در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی نتوانست از این فرصت بهره لازم را ببرد.

با فروکش کردن فشار استقلال اهواز، تیم استقلال به لطف بازیکنان باتجربه بر بازی تسلط پیدا کرد و پس از اینکه جریان بازی را به نیمه زمین استقلال اهواز کشاند، روی یک ضربه شروع مجدد دروازه تیم میهمان را گشود. این گل که با جاگیری نامناسب دروازه بان برزیلی استقلال اهواز همراه بود، باعث شد شاگردان مظلومی در 15 دقیقه پایانی این نیمه به حفظ توپ در نقاط مختلف زمین بپردازند و بازی را تا زمان به صدا در آمدن سوت پایان 45 دقیقه اول اداره کنند.

در نیمه دوم، بازیکنان استقلال اهواز به مانند نیمه نخست بازی را تهاجمی آغاز کردند که این بار حملات تیم خوزستانی با گل همراه شد. اولین فرصت جدی را استقلال اهواز از روی ارسال کرنر عادل کلاه کج و ضربه سر مکی شریفی خلق کرد که توپ با فاصله اندکی به خارج رفت. تلاش تیم میهمان در دقیقه 58 به ثمر نشست و خضیراوی به خوبی از ارسال پاک پرور استفاده کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

بازی بعد از گل خضیراوی در نیمه زمین استقلال اهواز جریان پیدا کرد. سفیدپوشان میهمان با تجمع در نیمه زمین خودی به دفع حملات استقلال می‌پرداختند و هرگاه که صاحب توپ می‌شدند، با استفاده از فضاهای کناری به سمت دروازه تیم تهرانی حرکت می‌کردند. استقلال تهران در این نیمه با اضافه کردن برزای و پروپیچ برای زدن گل برتری تلاش کرد و ارسال های بلند به محوطه جریمه استقلال اهواز در دستور کار استقلال تهران قرار گرفت.

استقلال اهواز ضمن اینکه در این نیمه از دروازه خودی دفاع می‌کرد، روی ضدحملات هم خطرساز ظاهر می‌شد و دو بار تا آستانه فتح دروازه استقلال پیش رفت که یک بار ضربه خذیراوی به تور کناری دروازه میزبان برخورد کرد و در دقایق پایانی هم ضربه ایستگاهی طالب ریکانی در حالی که به نظر می رسید از خط دروازه استقلال عبور کرده است، با نظر کمک داور گل اعلام نشد تا استقلال اهواز در عین شایستگی به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت بدهد.

بهترین بازیکن: 

عادل کلاه‌کج با میدان‌داری در میانه میدان فوق‌العاده بازی کرد و یک کاپیتان واقعی برای تیم استقلال اهواز بود.

اتفاق ویژه: 

تساوی تیم گمنام استقلال اهواز مقابل صدرنشین لیگ مهمترین اتفاق این هفته لیگ برتر بود. شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده در شرایطی با امتیاز تهران را ترک کردند که حتی می‌توانستند با تصمیم داور با پیروزی از این میدان بیرون بیایند.

دقایق حساس

دقیقه 3: ضربه ایستگاهی عادل کلاه کج به راحتی در دستان وحید طالب لو قرار گرفت.

دقیقه 10: سانتر یعقوب کریمی با ضربه سر بی دقت جابر انصاری به بیرون رفت.

دقیقه  15: شوت میلاد پاک پرور روی پاس خوب از سمت راست با اختلاف نسبتا زیاد به بیرون دروازه رفت.

دقیقه 19: اشتباه حنیف عمران زاده میلاد پاک پرور را در موقعیت تک به تک قرار داد، او طالب لو را هم دریبل زد اما مگویان اجازه نداد دروازه استقلال باز شود.

دقیقه 20: سانتر علی هلیچی از روی سر حمزه خضیراوی عبور کرد و موقعیت خوب برای استقلال اهواز از دست رفت.

دقیقه 24: سانتر فوقالعاده یعقوب کریمی فقط یک ضربه آرام می خواست تا وارد دروازه شود اما سجاد شهباززاده ضربه سرش را با بی دقتی به بیرون زد تا بهترین فرصت برای استقلال از دست برود.

دقیقه 37: سانتر میلاد فخرالدینی با ضربه برگردان جابر انصاری همراه شد اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 52: سانتر مهدی مومنی در سمت چپ به میثم مجیدی رسید اما شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 54: پاس به بیرون زیبای جابر انصاری به مهدی مومنی رسید اما شوت محکم او به مدافعان استقلال اهواز برخورد کرد.

دقیقه 59 : شوت امید ابراهیمی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 61: پاس عمقی امید ابراهیمی به یعقوب کریمی رسید و شوت بی دقت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 74: شوت سجاد شهباززاده از داخل محوطه جریمه به مدافعان پرتعداد استقلال اهواز برخورد کرد.

دقیقه 74: سانتر دقیق جابر انصاری از روی سر پروپجیچ عبور کرد و راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 76: سانتر جابر انصاری را پروپجیچ زد که توپ به دست دروازه بان استقلال اهواز برخورد کرد.

دققه 77: سانتر امید ابراهیمی با استوپ سینه سجاد شهباززاده همراه شد وشوتش با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 78: حمزه خضیراوی روی اشتباه طالب لو صاحب توپ شد اما طالب لو خودش اشتباهش را جبران کرد.

دقیقه 88: ضربه خضیراوی با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 89: شوت طالب ریکانی از روی ضربه آزاد را طالب لو با یک سوپر سیو مهار کرد، صحنه ای که طالب لو به درون دروازه استقلال پرت شد.

دقیقه 90 : پاس عالی انصاری به شهباززاده رسید اما بازم شهباززاده با بی دقتی توپ را به بالای دروازه زد.

حاشیه

* دقیقه 16 داور در صحنه ای برای استقلال کرنر اعلام کرد با با مشورت با کمک داور خود تصمیمش را تغییر داد. بازیکنان استقلال در این صحنه به شدت به داور اعتراض کردند.

* تماشاگران استقلال بعد از گل استقلال به شدت علیه پرسپولیس بابت تساوی شان شعار دادند آنها با سردادن شعار قهرمانی و البته تشویق مظلومی سعی کردند به این تیم در دقایق باقی مانده تا پایان بازی روحیه بدهند.

* مصدومیت بازیکنان استقلال اهواز بعد از گل تساوی به شدت هواداران استقلال را اعصبانی کرده است.

* تماشاگران در پایان بازی در اعتراض به بازی ضعیفتیم شان استقلال اهواز را تشویق کردند.