طارمی اگر گلزن بود،‌به اروپا می رفت!

در رابطه با تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن اظهار داشت:‌ شنیدم که پرسپولیسی ها بعد از بازی گفته اند پیروزی حق ما بود و خیلی بهتر بازی کردیم اما وقتی گل نمی زنید، نمی توانید بگویید که خیلی بهتر بازی کردیم. ذوب آهن تیم خوبی است و با برنامه بازی می کند. البته نمایش پرسپولیس قابل تحسین بود اما هواداران زمانی این تیم را تحسین می کنند که نتیجه بگیرد. باید بازی امروز با برد پرسپولیس تمام می شد که متاسفانه نشد.

وی همچنین افزود: در این فصل پرسپولیس به اندازه بازیهایش به تیرک دروازه کوبیده و 6 پنالتی خراب کرده است. البته تا یک حدی می توان گفت که فلان بازیکن پنالتی زن نیست اما هر کسی که پنالتی می زند، خراب می کند. تقریبا همه در پرسپولیس پنالتی زدن را امتحان کرده اند و وقتی هم که این فشار روی بازیکنان قرار گرفته، هر فردی که پشت توپ قرار می گیرد، استرس زیادی دارد. شاید اگر نصف این موقعیت هایی که پرسپولیس به دست آورده بود را تبدیل به گل می کرد، الان صدر جدول بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عصبانیت برانکو از عدم گلزنی مهاجمانش تصریح کرد: ثمره کار یک مربی گلزنی بازیکنانش است. من نمی خواهم بگویم که باید از فوتبال زیبا بگذریم اما وقتی چنین فوتبالی با برد پرسپولیس تمام شود،‌ لذت بیشتری دارد. قصه گل نزدن طارمی تکراری شده و بارها در این فصل درباره او بحث شده است. من فکر نمی کنم که حتما باید او را با بهترین مهاجمان دنیا مقایسه کنیم چون اگر اینطور بود الان داشت در بهترین تیمهای جهان بازی می کرد. با این حال معتقدم اگر نگاهی به تعداد گلها، پاس گل ها و پنالتی هایی که طارمی برای پرسپولیس گرفته کنید، متوجه بازی موثر او می شوید.

بزیک درباره اینکه گفته می شود طارمی 48 ساعت قبل از بازی در سینما بوده و خوب نتوانسته استراحت کند، گفت: متاسفانه فوتبال ما حرفه ای نیست و از اینگونه موارد هم زیاد است. مثلا در بارسلونا در دوره ای که گواردیولا حضور داشت، جریمه عدم حضور بر سر میز صبحانه 5 هزار دلار بود. ما به این استانداردها نرسیدیم و نمی توان بازیکنان را کنترل کرد. البته اگر طارمی تا پاسی از شب بیرون بوده، کار اشتباهی کرده اما فکر می کنم او اسیر تعارف های ایرانی شده و مجبور شده برود.

مهاجم اسبق پرسپولیس در پایان درباره پیش بینی اش از قهرمان این فصل بیان داشت: 2، 3 سالی است لیگ ایران این روند را دارد که روز آخر قهرمان مشخص می شود. ته جدول و بالای جدول امسال هم تا روز آخر جذاب می ماند. پیش بینی قهرمان هم از الان سخت است. با این حال پرسپولیس اگر این روند را ادامه دهد، جزو شانس های بزرگ قهرمانی است.